Hvornår fik jeres andet end mælk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår begyndte jeres af få andet end mælk?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.042 visninger
42 svar
0 synes godt om
29. december 2011

annec

Og hvad fik de for noget? Hvordan gik det? Lavede i det selv eller købte i det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

Mamalou

Villads var 5,5 måned, da han startede op på grød.

Det første han fik var majsgrød, som jeg selv lavede af majsmel. Det var ikke en succes. Jeg havde fået to pakker Nestle grød af en veninde, og da jeg introducerede Villads for det, åd han. Det forstår jeg sådan set godt, for det duftede helt vildt af vanije og var sikkert langt mere lækkert end mors hjemmelavede majsgrød. Jeg købte i en periode købegrød til Villads var godt introduceret, hvorefter jeg langsom gik over til grød lavet af mel eller gryn og nu spiser han stort set alt han bliver præsenteret for - især øllegrød, som på ingen måder er sødt. På samme måde ville han heller ikke rigtig spise kartoffelmos uden det var forsødet af gulerod eller pastinak. Det er vi også kommet fra.

Anmeld

29. december 2011

Mamalou

Skal du i gang?

Anmeld

29. december 2011

Pige2009

annec skriver:

Laura var 5 mdr., da vi så småt startede med grød - majs og boghvede, da hun ikke længere kunne blive mæt af min mælk Jeg lavede alt selv Er meget konservativ, hvad det angår

Anmeld

29. december 2011

helle85

annec skriver:

har stemt 4 mdr min dreng begyndt på vælling og grød da han var 4 mdr

min datter ville ike have gråd så hun gik fra flaske ti rugbrødsbider da hun var 6 mdr

Anmeld

29. december 2011

foto på lærred

Min datter var fem en halv måned. Jeg havde håbet det ville hjælpe på nattensøvnen, men desværre holder den lille bandit stadigvæk fest om natten.

Jeg havde troet grød/mos ville gå nemt, da min ældste datter spiste alt der blev serveret fra dag et. Med hende lavede jeg alt selv og prøvede også at gøre det med den lille ny. Men nej! Hun ville skam ikke have hverken det ene eller det andet. Derfor endte det med at jeg købte forskellige glas fordi det blev så besværligt at stå og lave de forskellige ting blot for at smide det ud gang på gang. Nu er hun så lige begyndt at spise lidt grød fra Neslé. Så selv om jeg, også denne gang, ville have lavet det hele selv, så fortsætter jeg med købe grøden lidt endnu indtil hun om et par uger kan få andet mad og grød som jeg så selv vil lave.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

foto overført på lærred, invitationer og wallstickers

Anmeld

29. december 2011

Ciss

annec skriver:

Jeg lavede selv grøntsagsmos. Det er jo så små portioner, at det ikke er noget problem - og så synes jeg, at det lugter kattemad af det meste af den færdige babymad.

I begyndelsen mosede jeg en kogt grøntsagsbid med mme (havde ikke selv mælk). Det gik rigtig fint. Ingen af dem har haft store reaktioner af maden, så længe de bare ikke fik for meget af det nye de første par gange.

Ret hurtigt begyndte jeg at blande 2-3 ting og krydre med lidt urter mm. Synes det er viktigt, at maden ikke smager det samme hver dag. Da de havde vænnet sig til mosen, begyndte jeg med grød i tillæg - majsgrød m MME først - og det har været totalt problemfrit.

Lykke til!

Anmeld

29. december 2011

MelikkazMoar

annec skriver:

jeg købte og køber endnu..

Anmeld

29. december 2011

Ciss

Glemte at skrive, at begge mine er begyndt ved ca 4,5 mndr.

Anmeld

29. december 2011

lycly

Julia var lidt over 4 måneder da jeg introducerede hende for grød. Jeg lavede majsgrød selv. I starten gav jeg hende bare et par skeer som smagsprøver hver gang. 1 gang om dagen. Efter en uge, så begyndte jeg bare at give hende til hun ikke ville have mere. Tilbød eventuelt flaske bagefter. Og da hun så ikke var interesseret i at få flaske bagefter, dvs at grøden erstattede et flaskemåltid, så begyndte jeg at give hende 2 gange om dagen

Har prøvet at give hende kartoffel/gulerodsmos her lige inden hun blev 5 måneder, men det ville hun absolut ikke have

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.