Dårlig sædkvalitet.. Hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2011

Anonym trådstarter

KittyMaMa skriver:

Er det jeres egen læge eller en fertilitets læge der har givet jer `dommen´? Vi er et af de par, der ved egen lægen fik at vide vi ikke ville kunne lave børn selv, - jeg fordi jeg ikke havde ægløsning og min mand grundet dårlig sædkvalitet. Så vi blev henvist til en fertilitetsklinik. 

Her fik vi at vide, at jeg da bestemt havde ægløsning, bare ikke lige på 14. dagen, og min mands sæd var super, - dog var et af tallene de tester for ikke så gode, men alt i alt var sæden så fin at de ønskede at min mand blev sæddoner (det takke han dog nej til)! Faktisk var vi allerede gravide ved det besøg, lægen kom med små hentydninger, men sagde dog ikke noget præcist, da det var meget nyt. Men vi testede positive 10-14 dage efter... Så hvis I er blevet `bedømt´ hos egen læge, er det ikke sikkert det er så galt endda...

for jer!

/K

Vi har afleveret en prøve på en klinisk kemisk afdeling på hospitalet, som så har givet vores egen læge svaret..

Jeg spurgte lægen om der var nogle tal at forholde sig til (ligesom du hentyder til) hvilket der ikke var 

Men ser da frem til besøg på fertilitetsklinikken, så vi kan få nogle flere konkrete svar, og måske nogle flere undersøgelser.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

Anonym trådstarter

mea skriver:

Hvis i ikke har fælles børn,har i 3 forsøg gratis i det offentlige.

I det private er IUI-H gratis hvis i begge har en henvisning fra egen læge.

IVF i det private koster et sted mellem 17-40.000 kr alt efter om man køber 1 enkel forsøg,eller en pakke med 3 forsøg i.

Men jeg vill nu bede lægen,og at maile det præcise resultat,for på det papir din læge har modtaget,står der præcsit hvor mange sædceller din kærste har,hvor mange der er normal af uddsende,hvor mange der bevæger sig som de skal osv.

Nej vi har ingen børn endnu..

Slukke jo være vores første 

Koster det også noget, i det nye år?

Jeg må hellere lige google det der IVF mm. for at se hvad det betyder 

Anmeld

29. december 2011

l.kjoeller

Anonym skriver:

Kan de godt fange 1 enkelt god sædcelle, ud af alle dem der er?

Tak, det kan være jeg benytter mig at dit tilbud om at skrive en pm 

Ja de udrenser først så der kun er levne og sprøjter så en god celle direkte i ægget om nødvendigt

Anmeld

29. december 2011

Vial

Anonym skriver:

Tak for svar 

Den vil vi kigge på 

Kan man selv vælge om man vil besøge et offentligt hospital eller en privat klinik? For min læge sagde bare at vi kunne vælge mellem de to nærtliggende hospitaler..

Ja, man har frit valg. Min læge opfordrede mig til privat klinik pga mindre ventetid (og de samme læger!!!). De skal bare have overenskomst med sygesikringen, så er behandling gratis som på sygehus.

Anmeld

30. december 2011

Anonym trådstarter

Ja, man har frit valg. Min læge opfordrede mig til privat klinik pga mindre ventetid (og de samme læger!!!). De skal bare have overenskomst med sygesikringen, så er behandling gratis som på sygehus.

Okay, det kigger vi lige på når vi får brevet  Foretrækker selv private hospiltaler mm.

Vi kan vel altid kigge efter en privatklinik, selvom vi har fået henvisning til off. sygehus?

Men det der, der er skrevet tidligere med at man får 3 gratis forsøg, og derefter selv skal betale, er det kun for 2011 - og i 2012 er alt gratis, eller hvordan skal det forståes?

Anmeld

30. december 2011

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Ja de udrenser først så der kun er levne og sprøjter så en god celle direkte i ægget om nødvendigt

Okay, ser faktisk frem til samtalen med sygehuset/klinikken 

For kan jo være de kan fortælle lidt mere, end hvad min/vores læge kunne 

Anmeld

30. december 2011

l.kjoeller

Anonym skriver:

Okay, ser faktisk frem til samtalen med sygehuset/klinikken 

For kan jo være de kan fortælle lidt mere, end hvad min/vores læge kunne 

Ja det kan jeg godt forstå. håber du får et godt nytår

Anmeld

5. januar 2012

C@mill@

Anonym skriver:

Hej piger..

Min mand og jeg fik svar på hans sædprøve i går, og det var desværre en "ikke god" prøve, som lægen sagde... 

Han kunne ikke rigtig give mig nogle tal, eller andet end det, men han sagde også at jeg ville få meget svært ved at blive gravid 

Men i såfald, lægen henviser os til et sygehus, som vi skal til samtale med.. Enten mig alene eller os begge.. Også kunne der være der kunne "fiskes" et par gode sædceller fra, som jeg kunne insemineres med  Men lægen ville/kunne ikke sige for meget, da han ville overlade det til sygehuset..

Men vi har ikke prøvet sådan noget før, er der nogle der kan give et par prej om hvad der nu vil ske? Evt. nogle hjemmesider som vi kan læse lidt på?

Knus os, hvis drøm lige er blevet meget sværere 

Ville bare li sende et

Har læst dit indlæg med en blanding af letterlse og en tåre ned af kinden....

Lettelse for i står i nøjagtig den samme situation som os, føler os lidt alene i verden om som særlinger der intet kan da resten af min familie laver upser børn (børn der absolut ik er planlagte)

E tåre ned af kinden da jeg føler den sammen forvirring, frustation, savn, håb som du gør....

Håber jeres behandling går meget smertefrit og ik mindst hurtigt for vi har alle fortjent en lille

Held og lykke

Anmeld

6. januar 2012

Anonym trådstarter

C@mill@ skriver:

Ville bare li sende et

Har læst dit indlæg med en blanding af letterlse og en tåre ned af kinden....

Lettelse for i står i nøjagtig den samme situation som os, føler os lidt alene i verden om som særlinger der intet kan da resten af min familie laver upser børn (børn der absolut ik er planlagte)

E tåre ned af kinden da jeg føler den sammen forvirring, frustation, savn, håb som du gør....

Håber jeres behandling går meget smertefrit og ik mindst hurtigt for vi har alle fortjent en lille

Held og lykke

Tak for dit indlæg, det varmer  (ikke ment på den måde at jeg synes det er rart at i står i samme situation, men tanken bag dit indlæg).

Vi har stadiig ikke fået brev fra sygehuset, men det har jo også været jul/nytår, så vi forsøger at være tålmodige endnu..

Håber også det lykkedes for jer 

Det er bare "underligt" at noget der burde være så naturligt, kan være så svært at få til at lykkes! 

Anmeld

6. januar 2012

Anonym trådstarter

Vial skriver:

Hej igen..

Nu har jeg fået brev fra sygehuset ang. en (for)undersøgelse, men der står i det at jeg har frit sygehusvalg, men kun til offentlige hospitaler (også er der vedlagt en liste) - så det lyder ikke som om jeg kan vælge privat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.