Dårlig sædkvalitet.. Hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.625 visninger
21 svar
0 synes godt om
29. december 2011

Anonym trådstarter

Hej piger..

Min mand og jeg fik svar på hans sædprøve i går, og det var desværre en "ikke god" prøve, som lægen sagde... 

Han kunne ikke rigtig give mig nogle tal, eller andet end det, men han sagde også at jeg ville få meget svært ved at blive gravid 

Men i såfald, lægen henviser os til et sygehus, som vi skal til samtale med.. Enten mig alene eller os begge.. Også kunne der være der kunne "fiskes" et par gode sædceller fra, som jeg kunne insemineres med  Men lægen ville/kunne ikke sige for meget, da han ville overlade det til sygehuset..

Men vi har ikke prøvet sådan noget før, er der nogle der kan give et par prej om hvad der nu vil ske? Evt. nogle hjemmesider som vi kan læse lidt på?

Knus os, hvis drøm lige er blevet meget sværere 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

Anonym trådstarter

Og så vidt jeg kan se herinde, er der snak om noget barnløsningsbehandling koster penge?

Gerne hjemmesider med det også, hvis nogle har...

Anmeld

29. december 2011

Vial

Copenhagenfertilitycenter.com

De har en god hjemmeside. Det er også et alternativ, at vælge en privat klinik som denne. Det er samme pris som på hospital. Der er bare noget kortere ventetid. Lægerne på klinikken er nogle af landets bedste.

Pøj pøj og behandling er gratis fra det nye år.

Anmeld

29. december 2011

babyone

Trods lægernes ord om tingene kan være svære, og man ikke på naturlig måde kan blive gravid, så ser man det trods alt alligevel. Jeg har da hørt om flere der bliver naturlig gravide trods lægens dom. Hold modet oppe, ingen tvivl om det er hårdt, men sammen kan en mand og kvinde lave mirakler

Min mands sædkvalitet var helt i top på den først tagne prøve, men da dagen kom og jeg skulle insemeneres var den faldet drastisk, faktisk så lægen sadge at det var på kanten til at kunne bruges med positiv resultat. Jeg stod med en positiv test 14 dage efter)

Mænds sædkvalitet er også påvirket af livsstil, rygning, alkohol osv. så hvis i ser nået i kan ændre kan det sikkert hjælpe. Måske i allerede har fået viden herom.

Du kan google på nettet og der vil komme mange resultater frem hvor du kan læse om udredelse, behandling, priser mm.

Held til jer, og glædelig bagjul, samt et godt nytår

Anmeld

29. december 2011

l.kjoeller

Åh det var synd. Vil starte med at sige min kæreste og jeg fik samme svar. hans sædkvalitet var også enormt dårlig. afhængig af hvor dårlig den præcis er, vil man nok forsøge insemination som din læge sagde. Hvis den er meget dårlig vil man Forsøge ivf/icsi afhængig af hvad der passer bedst. Det er kunstig befrugtning.Jeg vil trøste dig med med at de kan skal bruge 1 celle pr æg ved icsi forsøg, Og det er jeg sikker på de kan finde ved din kæreste/mand. Processen er den samme for dit vedkommende ved begge metoder, er kun befrygtningsmetoden der ændres. Jeg har selv vært gennem icsi. Syns ikke det var så slemt, og slet ikke når man ser resultatet. Det skal nok kunne lade sig gøre for jer, og nu bliver det også til at komme til for penge igen. Har du nogen spørgsmål er du velkommen til at skrive til mig. Stort Louise

Anmeld

29. december 2011

KittyMaMa

Anonym skriver:

Hej piger..

Min mand og jeg fik svar på hans sædprøve i går, og det var desværre en "ikke god" prøve, som lægen sagde... 

Han kunne ikke rigtig give mig nogle tal, eller andet end det, men han sagde også at jeg ville få meget svært ved at blive gravid 

Men i såfald, lægen henviser os til et sygehus, som vi skal til samtale med.. Enten mig alene eller os begge.. Også kunne der være der kunne "fiskes" et par gode sædceller fra, som jeg kunne insemineres med  Men lægen ville/kunne ikke sige for meget, da han ville overlade det til sygehuset..

Men vi har ikke prøvet sådan noget før, er der nogle der kan give et par prej om hvad der nu vil ske? Evt. nogle hjemmesider som vi kan læse lidt på?

Knus os, hvis drøm lige er blevet meget sværere 

Er det jeres egen læge eller en fertilitets læge der har givet jer `dommen´? Vi er et af de par, der ved egen lægen fik at vide vi ikke ville kunne lave børn selv, - jeg fordi jeg ikke havde ægløsning og min mand grundet dårlig sædkvalitet. Så vi blev henvist til en fertilitetsklinik. 

Her fik vi at vide, at jeg da bestemt havde ægløsning, bare ikke lige på 14. dagen, og min mands sæd var super, - dog var et af tallene de tester for ikke så gode, men alt i alt var sæden så fin at de ønskede at min mand blev sæddoner (det takke han dog nej til)! Faktisk var vi allerede gravide ved det besøg, lægen kom med små hentydninger, men sagde dog ikke noget præcist, da det var meget nyt. Men vi testede positive 10-14 dage efter... Så hvis I er blevet `bedømt´ hos egen læge, er det ikke sikkert det er så galt endda...

for jer!

/K

Anmeld

29. december 2011

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Hvis i ikke har fælles børn,har i 3 forsøg gratis i det offentlige.

I det private er IUI-H gratis hvis i begge har en henvisning fra egen læge.

IVF i det private koster et sted mellem 17-40.000 kr alt efter om man køber 1 enkel forsøg,eller en pakke med 3 forsøg i.

Men jeg vill nu bede lægen,og at maile det præcise resultat,for på det papir din læge har modtaget,står der præcsit hvor mange sædceller din kærste har,hvor mange der er normal af uddsende,hvor mange der bevæger sig som de skal osv.

Anmeld

29. december 2011

Anonym trådstarter

Vial skriver:

Copenhagenfertilitycenter.com

De har en god hjemmeside. Det er også et alternativ, at vælge en privat klinik som denne. Det er samme pris som på hospital. Der er bare noget kortere ventetid. Lægerne på klinikken er nogle af landets bedste.

Pøj pøj og behandling er gratis fra det nye år.

Tak for svar 

Den vil vi kigge på 

Kan man selv vælge om man vil besøge et offentligt hospital eller en privat klinik? For min læge sagde bare at vi kunne vælge mellem de to nærtliggende hospitaler..

Anmeld

29. december 2011

Anonym trådstarter

babyone skriver:

Trods lægernes ord om tingene kan være svære, og man ikke på naturlig måde kan blive gravid, så ser man det trods alt alligevel. Jeg har da hørt om flere der bliver naturlig gravide trods lægens dom. Hold modet oppe, ingen tvivl om det er hårdt, men sammen kan en mand og kvinde lave mirakler

Min mands sædkvalitet var helt i top på den først tagne prøve, men da dagen kom og jeg skulle insemeneres var den faldet drastisk, faktisk så lægen sadge at det var på kanten til at kunne bruges med positiv resultat. Jeg stod med en positiv test 14 dage efter)

Mænds sædkvalitet er også påvirket af livsstil, rygning, alkohol osv. så hvis i ser nået i kan ændre kan det sikkert hjælpe. Måske i allerede har fået viden herom.

Du kan google på nettet og der vil komme mange resultater frem hvor du kan læse om udredelse, behandling, priser mm.

Held til jer, og glædelig bagjul, samt et godt nytår

Tak for svar, det hjælper at der stadig er chance 

Der er jo noget specielt ved at man kan lave barnet sammen 

Nej vi har ingen info fået om kost osv mht sædkvalitet.. Har du evt. link til det?

Anmeld

29. december 2011

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Åh det var synd. Vil starte med at sige min kæreste og jeg fik samme svar. hans sædkvalitet var også enormt dårlig. afhængig af hvor dårlig den præcis er, vil man nok forsøge insemination som din læge sagde. Hvis den er meget dårlig vil man Forsøge ivf/icsi afhængig af hvad der passer bedst. Det er kunstig befrugtning.Jeg vil trøste dig med med at de kan skal bruge 1 celle pr æg ved icsi forsøg, Og det er jeg sikker på de kan finde ved din kæreste/mand. Processen er den samme for dit vedkommende ved begge metoder, er kun befrygtningsmetoden der ændres. Jeg har selv vært gennem icsi. Syns ikke det var så slemt, og slet ikke når man ser resultatet. Det skal nok kunne lade sig gøre for jer, og nu bliver det også til at komme til for penge igen. Har du nogen spørgsmål er du velkommen til at skrive til mig. Stort Louise

Kan de godt fange 1 enkelt god sædcelle, ud af alle dem der er?

Tak, det kan være jeg benytter mig at dit tilbud om at skrive en pm 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.