Grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2011

Happiness

Åh mange tak for hjælpen. han skal bare starte med at have en gang i døgnet, ikke?

Og hvad skal han drikke vand af, flaske eller kop eller??

Jo. Og så kan man altid tilføje mere

Lige en kommentar til det med klister i maven.(som en anden bruger skrev)  Min søn har altså det samme antal og mængde afføring som han havde før han fik grød, og maven klarer det helt fint. Ja der er nogle der ikke kan klare grød tidligt, men de fleste kan altså godt!

Vi er 6 i min mødregruppe, og de er alle på grød, og ingen af os har problemer. De kom tværtimod da vi begyndte på grøntsagsmosen  

Men tag det hele som vejledning, og så følg dine mavefornemmelser. Det virker her. Som min SP sagde, kun JEG ved hvad der er bedst for MIN søn  

Og held og lykke med "projektet". Det er en skæg periode at de skal begynde på skemaden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

Happiness

hautecouture skriver:

Jeg kunne også rigtig, rigtig, RIGTIG godt tænke mig nogle opskrifter på grød der egner sig til 4 måneders alderen - Aya er ved at hoppe på grødvognen nu, fordi hun ikke længere bliver mæt af udelukkende mme. Hun fik lov at prøvesmage risgrød idag og jeg må indrømme, at det blev til 'oprøringsmodellen' fra Semper da vi er på juleferie hos min mor og far... Anyway - jeg vil helst bruge produkter fra urtekram og jeg vil tage imod med KYSHÅND hvis nogle kan komme med nogle opskrifter på majs- og risgrød ... det er så let at spørge istedet for at skulle igennem google-helvede ;P

1/2 dl rismel/majsmel eller hvad du nu vil lave 

3 dl vand

Kog det op og lad det simre i 3-5 minutter mens du rører i det jævnligt.

Tag gryden af, og lad det køle lidt. 

7 måleskeer mme (eller hvad der skal blandes i 2 dl vand) tilsættes og der røres godt rundt

1 tsk fedtstof (usaltet smør eller olie) blandes i, og så er det bare at servere det for baby

Anmeld

29. december 2011

Happiness

Happiness skriver:

Jo. Og så kan man altid tilføje mere

Lige en kommentar til det med klister i maven.(som en anden bruger skrev)  Min søn har altså det samme antal og mængde afføring som han havde før han fik grød, og maven klarer det helt fint. Ja der er nogle der ikke kan klare grød tidligt, men de fleste kan altså godt!

Vi er 6 i min mødregruppe, og de er alle på grød, og ingen af os har problemer. De kom tværtimod da vi begyndte på grøntsagsmosen  

Men tag det hele som vejledning, og så følg dine mavefornemmelser. Det virker her. Som min SP sagde, kun JEG ved hvad der er bedst for MIN søn  

Og held og lykke med "projektet". Det er en skæg periode at de skal begynde på skemaden.

Hov glemte helt at svare på det med vandet...

Vores SP anbefalede at man giver dem vand i et shotglas, da det passer i størrelsen, og at de så lærer at drikke af et rigtigt glas. MEN det kan min søn altså ikke klare, næsten det hele ryger ned af ham, eller han får ddet spyttet ud... Så vi bruger en sutteflaske.

Men skal i babysam idag og se om der ikke er en smart kop med tut istedet, så han får vandet lidt hurtigere ud

Anmeld

29. december 2011

annec

Happiness skriver:

Vores SP anbefalede at man giver dem vand i et shotglas, da det passer i størrelsen, og at de så lærer at drikke af et rigtigt glas. MEN det kan min søn altså ikke klare, næsten det hele ryger ned af ham, eller han får ddet spyttet ud... Så vi bruger en sutteflaske.

Men skal i babysam idag og se om der ikke er en smart kop med tut istedet, så han får vandet lidt hurtigere ud

Okay, maneg tak for hjælpen ;

Anmeld

29. december 2011

annec

Happiness skriver:

Skal lige høre om en sidste ting, nu når de ikke skal have så meget af gangen. Kan man så godt gemme den færdige lavet grød?

Hvis ja, hvordan?

Anmeld

29. december 2011

Happiness

annec skriver:

Skal lige høre om en sidste ting, nu når de ikke skal have så meget af gangen. Kan man så godt gemme den færdige lavet grød?

Hvis ja, hvordan?

Jeg er ikke sikker. Men tror at det kan holde sig i 3 døgn, så længe du ikke putter mme og fedtstof i. Og så bare putter det i de små portioner.

Men jeg må tilstå at jeg købte det pulver der bare skulle vand i, til "prøveperioden" Det var altså lidt lettere

Anmeld

29. december 2011

annec

NOGEN DER VED OM MAN MÅ FRYSE GRØD???

Anmeld

29. december 2011

Pige2009

annec skriver:

Vil også helt lave det selv. Men står det på hvordan man gør?

Hvis du downloader sundhedsstyrelsens bog, som iøvrigt er gratis, står der hvordan du skal gøre fra A-Z Synes den bog er genial og når spunken bliver ældre

Anmeld

29. december 2011

annec

Baagøe skriver:

Hvis du downloader sundhedsstyrelsens bog, som iøvrigt er gratis, står der hvordan du skal gøre fra A-Z Synes den bog er genial og når spunken bliver ældre

Har også bogen herhjemme, men sj tes bare ikke at jeg kan findusund af hvor lang tid grøden kan holde sig, og om man kjb skal starte med grøden eller om der også skal frugtmos i med det samme?

Anmeld

29. december 2011

Pige2009

annec skriver:

Har også bogen herhjemme, men sj tes bare ikke at jeg kan findusund af hvor lang tid grøden kan holde sig, og om man kjb skal starte med grøden eller om der også skal frugtmos i med det samme?

Du laver grøden og smider det ud, der ikke bliver spist, så det er fra gang til gang Jeg ville ikke komme frugtmos i, da det giver ham smag for det søde Bare start stille og roligt op en gang om dagen med grøden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.