Grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.733 visninger
24 svar
0 synes godt om
28. december 2011

annec

Så er Sebastian hvis ved at være klar til grød..

Men hvordan gøre man? Skal de bare stadig med majsgrød- Hirsegrød.. Og er det bare pulver man køber?

Hvornår må de få fx. kartoffelmos og grønsagsmos?

Vil gerne høre alt hvad man nu har brug for at vide

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2011

Pige2009

annec skriver:

Så er Sebastian hvis ved at være klar til grød..

Men hvordan gøre man? Skal de bare stadig med majsgrød- Hirsegrød.. Og er det bare pulver man køber?

Jeg startede med majsgrød og boghvedegrød Urtekram laver en masse lækre økologiske produkter, som du kan bruge. Jeg ville holde mig fra det færdige pulver

Lad ham smage lidt af gangen. Du kan evt. downloade sundhedsstyrelsens bog omkring småbørnsmad gratis - bare søg på google

Anmeld

28. december 2011

annec

Baagøe skriver:

Jeg startede med majsgrød og boghvedegrød Urtekram laver en masse lækre økologiske produkter, som du kan bruge. Jeg ville holde mig fra det færdige pulver

Lad ham smage lidt af gangen. Du kan evt. downloade sundhedsstyrelsens bog omkring småbørnsmad gratis - bare søg på google

Vil også helt lave det selv. Men står det på hvordan man gør?

Anmeld

28. december 2011

Happiness

Du skal starte med grød som er glutenfrie. Dvs. rismel-majs-hirse og boghvedegrød. Det er bedst at starte med grøden om formiddagen, når den lille er frisk, og h*n må hverken være for sulten eller mæt. Og man starter ud med max 5 skeer. Det er vigitgt at det kun er smagsprøver i starten, også så babys mave kan nå at følge med.

Man kan købe færdigblandingerne som bare skal tilsættes vand. Men det er bedre at lave det selv. Og billigere, og det tager ingen tid. Kig evt. her:  http://www.morsbaby.net/opskrifter.htm

Vores SP anbefalede at starte op med grøden da den er mildest for de smås maver. Og så starte op på grøntsagsmos, når det går godt med grøden (efter ca 1-2 mdr). Det anbefales at give mos om aftenen, så det også ligger en god bund.

Når mosen så går fint, og babys mave kan følge med, kan man begynde at give frugtmos/grød om eftermiddagen.

Du skal give vand til måltiderne, så den lille får stillet tørsten. Og i starten skal baby tilbydes en flaske/bryst efter maden, da de ikke bliver mætte af det. Men efterhånden som baby spiser mere grød, behøver man ikke at suplere op.

Anmeld

28. december 2011

th

annec skriver:

SStåStaSå er Sebastian hvis ved at være klar til grød..

Startede med majs grød og lavede lidt æblemos og puttede i. Kartoffel er vi lige begyndt med og han er 6 måneder nu.

Anmeld

28. december 2011

twinny

28. december 2011

hautecouture

Jeg kunne også rigtig, rigtig, RIGTIG godt tænke mig nogle opskrifter på grød der egner sig til 4 måneders alderen - Aya er ved at hoppe på grødvognen nu, fordi hun ikke længere bliver mæt af udelukkende mme. Hun fik lov at prøvesmage risgrød idag og jeg må indrømme, at det blev til 'oprøringsmodellen' fra Semper da vi er på juleferie hos min mor og far... Anyway - jeg vil helst bruge produkter fra urtekram og jeg vil tage imod med KYSHÅND hvis nogle kan komme med nogle opskrifter på majs- og risgrød ... det er så let at spørge istedet for at skulle igennem google-helvede ;P

Anmeld

28. december 2011

raca

jeg ville ikke lave grød overhovdet til et så lille barn.

da de ikke har de ensymer der skal til for at få glæde af kornprodukter.. så den virker mest som klister eller beton i maven.. de kan ikke fordøje den ordenligt.

så jeg ville lave grønsaagsmos tilsat fedt.. og uden salt.

Anmeld

29. december 2011

annec

raca skriver:

jeg ville ikke lave grød overhovdet til et så lille barn.

da de ikke har de ensymer der skal til for at få glæde af kornprodukter.. så den virker mest som klister eller beton i maven.. de kan ikke fordøje den ordenligt.

så jeg ville lave grønsaagsmos tilsat fedt.. og uden salt.

Det var min SP der sagde jeg skulle starte med grød....

Anmeld

29. december 2011

annec

Happiness skriver:

Du skal starte med grød som er glutenfrie. Dvs. rismel-majs-hirse og boghvedegrød. Det er bedst at starte med grøden om formiddagen, når den lille er frisk, og h*n må hverken være for sulten eller mæt. Og man starter ud med max 5 skeer. Det er vigitgt at det kun er smagsprøver i starten, også så babys mave kan nå at følge med.

Man kan købe færdigblandingerne som bare skal tilsættes vand. Men det er bedre at lave det selv. Og billigere, og det tager ingen tid. Kig evt. her:  http://www.morsbaby.net/opskrifter.htm

Vores SP anbefalede at starte op med grøden da den er mildest for de smås maver. Og så starte op på grøntsagsmos, når det går godt med grøden (efter ca 1-2 mdr). Det anbefales at give mos om aftenen, så det også ligger en god bund.

Når mosen så går fint, og babys mave kan følge med, kan man begynde at give frugtmos/grød om eftermiddagen.

Du skal give vand til måltiderne, så den lille får stillet tørsten. Og i starten skal baby tilbydes en flaske/bryst efter maden, da de ikke bliver mætte af det. Men efterhånden som baby spiser mere grød, behøver man ikke at suplere op.

Åh mange tak for hjælpen. han skal bare starte med at have en gang i døgnet, ikke?

Og hvad skal han drikke vand af, flaske eller kop eller??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.