2 år og selektiv hørelse!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2011

Anonym trådstarter

bullerbassen skriver:

Her har Silas et voldsomt temperment , han er 2 år og 2 mdr.

Han er begyndt at komme på værelset , snakkede med min kollega ( pædagog ) og vi valgte at prøve det af - og her hjælper det.

Han falder ned på jorden igen og kommer ud når han er klar. Her hjælper det desværre ikke og snakke med ham, da han skriger fuldstændigt hysterisk.

Ved mange siger de er for små men vi bruger, dog langt fra hver dag, men når det går helt galt.

En gang imellem hjælper det at aflede opmærksomheden men desværre ikke altid...

Det lyder som herhjemme, jeg kan kun få hende ned på jorden ved lige at give hende en time out på værelset. Og jeg ved nu ikke om hun lytter når jeg fortæller hende at det der lige skete ikke var okay, men så har jeg fået sagt det, og en dag så fanger det måske! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

Anonym trådstarter

Carina1984 skriver:

Hejsa.
Du er SLET SLET ikke alene. Min søn på 2 år og 2 mdr (d.2/1) er præcis som du beskriver. Han niver bare ik. han skubber eller slår. Men kun dem på hans egen alder/størrelse. Ik hans storesøskende eller os forældre. Og han siger også "det er min" om alt det han gerne vil ha eller som andre tager. Og hvis jeg siger "nej, stop, vær sød" osv så er det ik altid han hører efter hvad jeg siger. Og går jeg derhen og han stadig ikke stopper så fjerner jeg ham fra det han har gang i. Nogen gange ser han surt på mig og lister stille tilbage igen, andre gange skaber han sig fuldstændig sindsygt og gør sig slap så jeg kan slæbe ham afsted. Det ser så stygt ud syns jeg og kan virkelig føle mig som en ond mor der straffer mit barn. Syns det er rigtig svært og ka være meget frustrerende. Men efter hvad jeg har hørt og læst så er det en meget almindelig fase de går igennem så tror ik vi skal bekymre os. Men hårdt og frustrerende det er det. Men jeg er sikker på at vi tackler det så godt vi kan. Jeg gør hvert fald ;-)

Men følger da lige med og ser om der er nogle god råd jeg evt kan bruge :-)

Du skal være velkommen ti lat følge med!  Det lyder som om vi er i samme sted, måske har juleferien lige været lidt for lang, hihi. Tror i hvertfald det bliver godt for hende at komme tilbage i dagplejen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.