Altid en kamp når min datter skal spise :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.517 visninger
26 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. december 2011

Anonym trådstarter

Synes det er ved at være en kamp når min datter på 7 mdr skal spise skemad. Hun får nu kun 1-2 flasker om dagen dvs s
hver gang hun skal spise har vi problemer
Vi sætter hende i hendes trip trap stol. Sætter maden hen og når vi tager den første ske og skal til at give hende det starter balladen. Hun skubber sig bag over og skriger og bliver helt hysterisk. Og sådan forsætter det stort set ìgennem hele hendes måltid. Synes det er helt vildt frustrerende. For det ender med at hun ikke får ret meget at spise. Enten fordi vi giver op eller fordi hun har hendes mad smurt ud over det hele.

Vi har prøvet at give hende noget mad hun selv kan sidde med men hun spiser ikke noget af det. Det bliver tygget lidt på og så ryger det på gulvet.

Ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre. synes det er så hårdt. For man hader virkelig når tiden er slået at nu skal hun have mad. For ingen af os har lyst til at sidde og give hende mad når hun ter sig sådan hver gang.
Nogen der har oplevet det samme? Som evt har nogle råd til hvad vi kan gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2011

B&J

sender dig en kæmpe krammer ved det er sindsygt hårdt, men du skal holde is i maven det skal nok komme igen vores dreng har altid været en små spiser nu er han snart 2år og det er blevet bedre med tiden... ellers snak med sp omkring det og se om hun ikke har gode idder... hun vil heller ikke have most banan??? havre grød der er ekstra tyndt uden klumper???

Anmeld

28. december 2011

skatja

Vi havde de nøjagtig samme problemer med vores søn og har dem stadig i ny og næ , vi kontaktede forskellige læger og sundhedsplejersker men deres tip virkede ikke. Så en dag var vi til fødselsdag hos mon morfar og så startede kampen igen indtil min moster som er udd pædagog og har været i vuggestue i min 30 år siger" bare lad ham være, hvis han er sulten skal han nok spise" vi syns jo det var lidt hårdt sagt men da vi kom hjem prøvede vi at sætte os ned allesammen med hver vores tallerken og næsten egnorerede ham, efter ca 15-20 min tog han selv skeen og begyndt at spise og sådan har vi fortsat, vi snakkede derefter om at det jo er klart, der er jo ikke nogle der synes det er rart at blive overbegloet mens man spiser ., I kan jo prøve hvis i har lyst, siger ikke det hjælper for jer men det gjorde det i hvertfald for os..Held og lykke

Anmeld

28. december 2011

raca

mine spiste selv i den alder og fik MM for resten..

de har kun spist meget lidt grød og mos, men gået lige over på fastføde i hapser.

de var vilde med tomat, karry hvidløg og andet mad der smagte af noget.. men intet sigende mos/grød har aldrig været dem...

de har ikke vilde havde grød med mme i...

de har altid spist sammen med os.. dvs siddet sammen med os også har de selv styret hvor meget der kom ind.. indimellem har vi ladet gaflen eller skeen.. men vi har aldrig brugt 1-1 nu skal jeg made dig uden vi andre spiser ting..

Anmeld

28. december 2011

Anonym trådstarter

B&J skriver:

sender dig en kæmpe krammer ved det er sindsygt hårdt, men du skal holde is i maven det skal nok komme igen vores dreng har altid været en små spiser nu er han snart 2år og det er blevet bedre med tiden... ellers snak med sp omkring det og se om hun ikke har gode idder... hun vil heller ikke have most banan??? havre grød der er ekstra tyndt uden klumper???

Det er lige meget hvad hun får. Også når hun får frugtmos som hun elsker ter hun sig sådan. Det lige meget hvad det er. Bare så snart skeen kommer skriger hun. Det er simpelthen så træls

Anmeld

28. december 2011

B&J

Anonym skriver:

Det er lige meget hvad hun får. Også når hun får frugtmos som hun elsker ter hun sig sådan. Det lige meget hvad det er. Bare så snart skeen kommer skriger hun. Det er simpelthen så træls

har du prøvet at give hende en ske i den ene hånd og du giver hende mad med den anden??? eller put lidt på hendes ske pyt med der er mad over alt bare hun får lidt ned men så længe hun er sund og rask og ikke træt og ked og slatten så har hun det super

vi fik altid at vide at vi skulle have is i maven og det var den eneste måede han kunne styre os på ved at ikke vil have mad og mere hårdt når han ikke gider det men vi har lært det nu og det er møg hårdt og træls og man bliver ked og syntes man er verdens dårligste forælder

Anmeld

28. december 2011

B&J

skatja skriver:

Vi havde de nøjagtig samme problemer med vores søn og har dem stadig i ny og næ , vi kontaktede forskellige læger og sundhedsplejersker men deres tip virkede ikke. Så en dag var vi til fødselsdag hos mon morfar og så startede kampen igen indtil min moster som er udd pædagog og har været i vuggestue i min 30 år siger" bare lad ham være, hvis han er sulten skal han nok spise" vi syns jo det var lidt hårdt sagt men da vi kom hjem prøvede vi at sætte os ned allesammen med hver vores tallerken og næsten egnorerede ham, efter ca 15-20 min tog han selv skeen og begyndt at spise og sådan har vi fortsat, vi snakkede derefter om at det jo er klart, der er jo ikke nogle der synes det er rart at blive overbegloet mens man spiser ., I kan jo prøve hvis i har lyst, siger ikke det hjælper for jer men det gjorde det i hvertfald for os..Held og lykke

du har helt ret is i maven selv om det er møg hårdt

Anmeld

28. december 2011

Anonym trådstarter

B&J skriver:

har du prøvet at give hende en ske i den ene hånd og du giver hende mad med den anden??? eller put lidt på hendes ske pyt med der er mad over alt bare hun får lidt ned men så længe hun er sund og rask og ikke træt og ked og slatten så har hun det super

vi fik altid at vide at vi skulle have is i maven og det var den eneste måede han kunne styre os på ved at ikke vil have mad og mere hårdt når han ikke gider det men vi har lært det nu og det er møg hårdt og træls og man bliver ked og syntes man er verdens dårligste forælder

Jeg må forsøge mig frem med lidt forskelligt som du siger. Håberbare snart det stopper for synes godt nok det er hårdt.

Anmeld

28. december 2011

B&J

Anonym skriver:

Jeg må forsøge mig frem med lidt forskelligt som du siger. Håberbare snart det stopper for synes godt nok det er hårdt.

bare roligt det skal nok komme igen...

Anmeld

28. december 2011

Anonym trådstarter

B&J skriver:

bare roligt det skal nok komme igen...

Det håber jeg ihvertfald

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.