Leg eller quiz til nytår? Hjælp mig :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2011

Dinna88

AalborgPigen skriver:

Det lyder fedt Tusind tak.. Det gør jeg.. SÅ har jeg fundet på 2 lege nu  

Det var så lidt! Håber I kommer til at hygge jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2011

Ciss

AalborgPigen skriver:

JA sagen er den at jeg skal finde på en leg eller en quiz til nytår.. Vi er godt nok kun 4, måske 6 prs.. Men har du ikke et forslag til en sjov leg eller quiz?

Gruble plejer at være en hit hos os. Og så er det enkelt at tilpasse efter, hvem som er med.

Vi har tradition for at spille "halv tolv" nytårsaften.

Diverse brætspil kan også være fint, når man ikke er så mange.

Anmeld

27. december 2011

Muffin_girl

Ciss skriver:

Gruble plejer at være en hit hos os. Og så er det enkelt at tilpasse efter, hvem som er med.

Vi har tradition for at spille "halv tolv" nytårsaften.

Diverse brætspil kan også være fint, når man ikke er så mange.

Gruble hvad er det ? 

Anmeld

27. december 2011

Gaia

Alle skriver tre sedler med et kendt navn på hver. Sedlerne samles nu i en hat. Man deles i to hold. En deltager trækker en seddel med en kendt på. Nu skal denne deltager uden at røbe navn eller sige øh, hm undervejs forsøge at få sit hold til at gætte hvem det er. F.eks trækker man navnet asgar reine ( ham fra ørkenes sønner) så kunne man sige : efternavnet rimer på regn og fornavnet er det som kommer når du ryger. Eller hvis det var bamse - kunne man sige stor gul, børne tv og har en kylling til ven . Denbe leg er smadder sjov. Nåja siger man øh,hm,eh osv ryger ens tur og sedlen ligges tilbage blandt de andre sedler uden at der afsløres hvem det er. Kan ens hold ikke gætte får modstandrens hold lov at gætte. Man kan som hold blive ved med at trække en ny seddel så længe man gætter rigtigt. Gætter man forkert er det modstanderens tur. For hvert rigtigt svar gives 2 point  

Anmeld

27. december 2011

Muffin_girl

Gaia skriver:

Alle skriver tre sedler med et kendt navn på hver. Sedlerne samles nu i en hat. Man deles i to hold. En deltager trækker en seddel med en kendt på. Nu skal denne deltager uden at røbe navn eller sige øh, hm undervejs forsøge at få sit hold til at gætte hvem det er. F.eks trækker man navnet asgar reine ( ham fra ørkenes sønner) så kunne man sige : efternavnet rimer på regn og fornavnet er det som kommer når du ryger. Eller hvis det var bamse - kunne man sige stor gul, børne tv og har en kylling til ven . Denbe leg er smadder sjov. Nåja siger man øh,hm,eh osv ryger ens tur og sedlen ligges tilbage blandt de andre sedler uden at der afsløres hvem det er. Kan ens hold ikke gætte får modstandrens hold lov at gætte. Man kan som hold blive ved med at trække en ny seddel så længe man gætter rigtigt. Gætter man forkert er det modstanderens tur. For hvert rigtigt svar gives 2 point  

Ej hvor en god ide .. Tusind tak Det lyder skide sjovt.. Det lyder som noget vi alle gider TAK 

Anmeld

27. december 2011

Polkaprik

Du bruger 10 kr på en pakke cocktailpinde så leger i "Min bedstemor er syg" Eller "Min bedstemor har dyr" I kan muligvis få brug for nogle Tenabind til at tage det værste når i sidder og tisser i bukserne af grin

Det går i sin simpelthed ud på at knække et lille stykke at cocktailpinden. Kun lige nok til at du kan få resten ind på højkant mellem kindtænderne således at du ikke kan lukke munden. Så starter en af jer med at sige til den for højre for sig. "Min bedstemor er syg". Så skal den anden, som ligeledes har en tandstik i munden. "Er det rigtigt! Hvad fejler hun?" Så er det ellers med at finde på en eller anden sygdom eller lidelse. Det kan være alt fra Skedesvamp til epilepsi eller hvad man nu synes. Turen går så videre så den der lige har modtaget svaret skal vende sig om til den til højre for sig og siger "Min bedstemor .. osv. Når den næste så spørger hvad hun fejler skal personen starte med at sige den første lidelse der lige er blevet sagt og så selv finde på en ny oveni. På den måde bliver bedstemor mere og mere syg og man både lyder og ser hylende morsom ud men man snakker sammen

Håber det gav bare en lille smule mening det jeg har skrevet. 

Hov gemte lige at forklare at man jo så kan bytte sygdommene og med dyr og så skal man selvfølgelig huske at sige dyrelydene også..hehe

Anmeld

27. december 2011

Ciss

AalborgPigen skriver:

Gruble hvad er det ? 

Jeg må indrømme, at jeg ikke er sikker på, om det er det korrekte navn, men det er det, vi altid har kaldt det....

Alle har et ark og noget at skrive med.

På arket har man tegnet et skema med fem kolonner, hver med fem linjer.

Så skriver man en kategori over hver kolonne, og en bogstav ud for hver linje. (Vi plejer at gøre det i fællesskab, så alle er med til at finde på.) Når alle er klar, starter man tiden, og så har alle f eks 5 min til at fylde så manger felter i skemaet som muligt.

Hvis kategorien er "kunst", og bogstaven er "M", så kan man f eks skrive "Maleri", men man kan jo også forsøge at være original og skrive "Mavedans".

Når så tiden er gået sammenligner man svarene.

Er man alene om sit svar får man 2 point, hvis flere har samme svar, får man 1 point. Og har man et svar lidt på kanten, kan man få det godkendt, hvis man argumenterer godt nok.

Den med flest point vinner omgangen - og så kan man jo spille flere runder med forskellige kategorier og bogstaver.

Forslag til kategorier:

Drengenavn

Pigenavn

Byer

Filmtitler

Skuespillere

Sangtitler

På badet (f eks badeand, håndklæde, fliser, vandhane osv)

I køkkenet

I toget

I gulvhøjde

I luften

Flyvende væsner

I havet

I haven

Sangere

Kropsdele

Butikker

Fremkomstmidler

Mad

Blomster

Grøntsager

Desserter

Arbejd

Drik

Bilmærker

Værktøj

- mulighederne er uendelige, og man kan jo vælge noget, som passer for dem, som er med.

Anmeld

27. december 2011

Gaia

AalborgPigen skriver:

Ej hvor en god ide .. Tusind tak Det lyder skide sjovt.. Det lyder som noget vi alle gider TAK 

Det var da sålidt og god nytårs aften 

Anmeld

27. december 2011

Gaia

Nåja man skal gætte det på tid. Hvert hold har ca. 30 sek. Til at gætte hvem den kendte er. Man kan justerer tiden alt efter om man synes det er for lang eller kort tid. Og som sagt siger man øh, eh, bæ, bu osv. Sårygerr turen til modstanderen.  

Anmeld

27. december 2011

Muffin_girl

Gaia skriver:

Nåja man skal gætte det på tid. Hvert hold har ca. 30 sek. Til at gætte hvem den kendte er. Man kan justerer tiden alt efter om man synes det er for lang eller kort tid. Og som sagt siger man øh, eh, bæ, bu osv. Sårygerr turen til modstanderen.  

Tak Det lyder skide sjovt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.