Langtidstegt and..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2011

Zeus

FrkT skriver:

Det lyder ikke som nok, nej...

Jamen vi gør det at vi sætter den over her om aftenen inden vi går i seng, og så tager vi den ud de 12 timer efter, og så 15 minutter inden vi skal spise kommer vi den bare ind i den forvarmede ovn og varmer den op. Det bliver SÅ lækkert på den måde!

Vi skal være hos mine forældre i år ligesom sidste år, og Jens og jeg har lige været derude i dag og gøre anden klar, så sætter min mor den i ovnen her i aften og tager den ud i morgen og hælder fonden fra, så det er klar til vi kommer kl halv fire og laver resten af maden 

Hmm.. Tror ikke jeg kan sove lige nu alligevel, så måske jeg skulle give det et forsøg

Skal den bare på køl imorgen, når den er taget ud? Og kommer man ikke til at mangle duften af and i løbet af dagen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2011

Gittemor09

Zeus skriver:

Hmm.. Tror ikke jeg kan sove lige nu alligevel, så måske jeg skulle give det et forsøg

Skal den bare på køl imorgen, når den er taget ud? Og kommer man ikke til at mangle duften af and i løbet af dagen?

du behøver ikke at sætte den på køl

og den mister ikke noget som helst... lad den stå hel, eller klip den ud i små stykker... og så varm det op senere på dagen (hvis i ikke spiser andet kold selvfølgelig)

Anmeld

23. december 2011

FrkT

Altså duften er der jo ret længe alligevel, da du jo først tager den ud i morgen efter de 12 timer er gået.... og duften forsvinder jo ikke bare på ½ time, så det meste af tiden vil det alligevel dufte af and 

Og ja, du kommer den bare på køl. Hvis du laver fond i en bradepande under anden, som vi plejer at gøre, så hæld det fra først, og så kom anden på køl... vi skar den så op i små stykker inden vi varmede den op igen, men det kan du bare vente med til lige inden den skal opvarmes... og så skal den bare varmes op ca. 15 minutter inden I spiser. Det bliver så godt... vi gjorde det både sidste år og gør det også i år! 

Anmeld

23. december 2011

Zeus

FrkT skriver:

Altså duften er der jo ret længe alligevel, da du jo først tager den ud i morgen efter de 12 timer er gået.... og duften forsvinder jo ikke bare på ½ time, så det meste af tiden vil det alligevel dufte af and 

Og ja, du kommer den bare på køl. Hvis du laver fond i en bradepande under anden, som vi plejer at gøre, så hæld det fra først, og så kom anden på køl... vi skar den så op i små stykker inden vi varmede den op igen, men det kan du bare vente med til lige inden den skal opvarmes... og så skal den bare varmes op ca. 15 minutter inden I spiser. Det bliver så godt... vi gjorde det både sidste år og gør det også i år! 

Årh jeg kom lige til at tænke på, at vi skal bruge ovnen imorgen tidlig/formiddag til brunch, og hvis jeg først starter nu, så går der nok en time mere inden jeg er klar til at smide den i ovnen, og så er kl.22..

Årh tænke tænke..

Anmeld

23. december 2011

FrkT

Zeus skriver:

Årh jeg kom lige til at tænke på, at vi skal bruge ovnen imorgen tidlig/formiddag til brunch, og hvis jeg først starter nu, så går der nok en time mere inden jeg er klar til at smide den i ovnen, og så er kl.22..

Årh tænke tænke..

Så giv den en time mindre og sæt ovnen på 95-100 grader i stedet for.... 

Anmeld

23. december 2011

Zeus

FrkT skriver:

Så giv den en time mindre og sæt ovnen på 95-100 grader i stedet for.... 

Tror sørme jeg gør det

Lige et sidste spørgsmål.. Er det stadig 12 timer, hvis den kun vejer 3 kg? Kunne nemlig se nede ved slagteren, at den vejede præcist 3004 gr

Anmeld

23. december 2011

FrkT

Zeus skriver:

Tror sørme jeg gør det

Lige et sidste spørgsmål.. Er det stadig 12 timer, hvis den kun vejer 3 kg? Kunne nemlig se nede ved slagteren, at den vejede præcist 3004 gr

Jeps det er også ca. den størrelse vi laver på den tid..... 

Ja gør da det! Den bliver bare lækker saftig på den måde!

Anmeld

23. december 2011

Zeus

FrkT skriver:

Jeps det er også ca. den størrelse vi laver på den tid..... 

Ja gør da det! Den bliver bare lækker saftig på den måde!

Super, tusind tusind tusind tak for hjælpen, så vil jeg straks gå igang

Anmeld

23. december 2011

FrkT

Zeus skriver:

Super, tusind tusind tusind tak for hjælpen, så vil jeg straks gå igang

Jeps, gør da det!  Så må du jo lige opdatere en af de nærmeste dage på om den blev god 

Anmeld

23. december 2011

Pige2009

FrkT skriver:

Det allerbedste er at lave den på 90 grader (IKKE varmluft) i 12 timer, så bliver den SÅ lækker..... og manden herhjemme er kok, så han ved hvad han taler om! 

Mums! Det vil jeg lige huske til når jeg selv engang skal stege and Sætter I den så allerede i ovnen ved 6-7-tiden om morgenen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.