Langtidstegt and..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.638 visninger
31 svar
0 synes godt om
23. december 2011

Zeus

Jeg plejer at lave den med 6 timer og på 130 grader, men ved at man også kan lave den med 8 timer, og så på 100 grader.... Er der nogen erfaringer med det sidste? For plejer at være godt tilfreds med det første, men vil faktisk gerne prøve det sidste, men jeg vil jo heller ikke begive mig ud i, at eksperimentere alt for meget med julemaden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2011

Nemesis

nææh det kan jeg ikke hjælpe dig med, da vi laver den på weberen :-)

Men kan da godt forestille mig at en langtidstegt and må være super lækker..kunne være man skulle prøve det.

:-) Sisse som ikke bare ville kigge uden lige at skrive lidt.

Anmeld

23. december 2011

Zeus

Nemesis skriver:

nææh det kan jeg ikke hjælpe dig med, da vi laver den på weberen :-)

Men kan da godt forestille mig at en langtidstegt and må være super lækker..kunne være man skulle prøve det.

:-) Sisse som ikke bare ville kigge uden lige at skrive lidt.

Det plejer at blive super godt, dog kunne det ikke redde min bilka and sidste år
Så i år, har jeg hentet ved slagteren, og håber den bliver lige så god som den plejer Jeg eeeeelsker andesteg

Anmeld

23. december 2011

Nemesis

Zeus skriver:

Det plejer at blive super godt, dog kunne det ikke redde min bilka and sidste år
Så i år, har jeg hentet ved slagteren, og håber den bliver lige så god som den plejer Jeg eeeeelsker andesteg

hvad skete der med bilkaanden??

Her køber vi hos en bondemand, så manden har selv renset dem her for et par timer siden.

:-) Sisse

Anmeld

23. december 2011

Gittemor09

Zeus skriver:

Jeg plejer at lave den med 6 timer og på 130 grader, men ved at man også kan lave den med 8 timer, og så på 100 grader.... Er der nogen erfaringer med det sidste? For plejer at være godt tilfreds med det første, men vil faktisk gerne prøve det sidste, men jeg vil jo heller ikke begive mig ud i, at eksperimentere alt for meget med julemaden

har lige hørt mine kloge forældre mor som er udd. smørebrødsjomfru, og faren som er udd. slagter...

de mener at det er for lave grader den på 8 timer, så den nok ikke vil stege ordentligt igennem... så de ville anbefale dig at gøre det på de 6 timer

det er kun et råd, og ikke nødvendigvis sådan du skal gøre... men giv det en halv time tilsidst hvor du sætter graderne op, så kan jeg love dig for at skinnet bliver sprødt

Anmeld

23. december 2011

FrkT

Det allerbedste er at lave den på 90 grader (IKKE varmluft) i 12 timer, så bliver den SÅ lækker..... og manden herhjemme er kok, så han ved hvad han taler om! 

Anmeld

23. december 2011

Zeus

Nemesis skriver:

hvad skete der med bilkaanden??

Her køber vi hos en bondemand, så manden har selv renset dem her for et par timer siden.

:-) Sisse

Det var vist en træt gammel and

Anmeld

23. december 2011

Zeus

FrkT skriver:

Det allerbedste er at lave den på 90 grader (IKKE varmluft) i 12 timer, så bliver den SÅ lækker..... og manden herhjemme er kok, så han ved hvad han taler om! 

Vi spiser kl.17, da det kun er os 4, så ved ikke lige om jeg orker at stå op kl.04 for at tilberede den

Men hvis det var 90 grader, og den skulle have 12 timer, så ved jeg ikke om 8 timer er nok på 100 grader?

Anmeld

23. december 2011

Zeus

Gittemor09 skriver:

har lige hørt mine kloge forældre mor som er udd. smørebrødsjomfru, og faren som er udd. slagter...

de mener at det er for lave grader den på 8 timer, så den nok ikke vil stege ordentligt igennem... så de ville anbefale dig at gøre det på de 6 timer

det er kun et råd, og ikke nødvendigvis sådan du skal gøre... men giv det en halv time tilsidst hvor du sætter graderne op, så kan jeg love dig for at skinnet bliver sprødt

Det kunne være man skulle have forudset det her, og lavet en tester Mortens aften

Anmeld

23. december 2011

FrkT

Zeus skriver:

Vi spiser kl.17, da det kun er os 4, så ved ikke lige om jeg orker at stå op kl.04 for at tilberede den

Men hvis det var 90 grader, og den skulle have 12 timer, så ved jeg ikke om 8 timer er nok på 100 grader?

Det lyder ikke som nok, nej...

Jamen vi gør det at vi sætter den over her om aftenen inden vi går i seng, og så tager vi den ud de 12 timer efter, og så 15 minutter inden vi skal spise kommer vi den bare ind i den forvarmede ovn og varmer den op. Det bliver SÅ lækkert på den måde!

Vi skal være hos mine forældre i år ligesom sidste år, og Jens og jeg har lige været derude i dag og gøre anden klar, så sætter min mor den i ovnen her i aften og tager den ud i morgen og hælder fonden fra, så det er klar til vi kommer kl halv fire og laver resten af maden 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.