Anonym skriver:
Jeg fik igår diagnoserne fibromyalgi, kronisk smertesyndrom og trigeminusneuralgi.
Er der nogen her der kender til nogen af disse sygdomme, og som vil fortælle om jeres kendskab/erfaring? Vil gerne hører fra både de som selv har diagnoserne, som kender nogen der har dem, og fra de som er helt tæt på nogen med en eller flere af disse diagnoser (som f.eks. en kæreste, ægtefælle, barn, forældre osv).
Og så vil jeg da lige ønske glædelig jul 
Det var da ikke en rar diagnose..
Mener også min mor har fået samme diagnose, altså fibromyalgi.. Kan ikke huske om det helt er det det hedder, men det mener jeg 
Hun har riiiigtig ondt hver dag og hele dagen og natten.. Smerterne føles for hende, som stød eller smertefulde stik og jag, som går ned i benene, forskellige steder... Hun halter meget, og er konstant træt og udkørt, da hun ikke får sovet ret meget om natten
Det er så synd for hende, men hun vil ikke til lægen (Det har hun ikke været siden dengang de lavede en udredning af hvad det kunne være hun fejlede) Det skal lige siges, hun også lider af slidgigt i hofter og knæ!
Min mor er 62, og hun har i hvert fald haft det i over 10 år nu - men det er blevet værre inden for de sidste 5 år... Håber på at hun en dag overgiver sig, og går til lægen igen, så de måske kan prøve at hjælpe hende noget mere....
Det er den erfaring jeg har med sygdommen! Så det er ikke så fedt....
Anmeld