Fibromyalgi, Kronisk Smertesyndrom og Trigeminusneuralgi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Det var dog forfærdeligt for din veninde  Ja, man bliver meget træt af fibromyalgi. Det trætter meget, at have smerter hele tiden. Og det trætter meget, at man har koncentrationsbesvær og dårlig hukommelse, for man kæmper jo hele tiden for, at få hovedet til at makke ret! 

Er din veninde på pension, eller hvordan?

Tak for  og et  tilbage til dig 

Ja det er hun, og har været det i nogle år nu...heldigvis, for hun kan overhovedet ikke passe et arbejde.

Og så er hun en supermor med to dejlige børn, som er hendes et og alt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2011

aarhusmor

Anonym skriver:

Tak for tips'ne  Jeg vil lige undersøge de sider, du henviser til. Jeg har fundet nogle andre sider også, men kan sagtens bruge flere. Jo mere info des bedre 

Jeg var ikke klar over det med alkohol, det vil jeg naturligvis tage til efterretning!

Er du selv i udredning med diagnoser, eller hvordan?

Nej ikke lige pt. Jeg sprang fra "sygedagpengene" og søgte ind på et studie, som jeg ikke kan holde til (hvor dum kan man være?!)

Nå men alt andet lige, så hænger jeg på min beslutning og sideløbende med at jeg studerer, har jeg tænkt mig at genoptage planerne om udredning. Jeg skal bare lige se om jeg kan blive flyttet over på et mindre fysisk studie først. Ellers kan jeg ikke overskue begge dele. + det faktum at det går mere tilbage for mig end jeg regnede med, desværre. Men jeg tror godt selv jeg ved hvad jeg fejler. Jeg tror jeg har EDS (Ehlers Danloss syndrom) eller Hypermobilitetssyndrom.

Anmeld

25. december 2011

Sitrani

Anonym skriver:

Jeg fik igår diagnoserne fibromyalgi, kronisk smertesyndrom og trigeminusneuralgi.

Er der nogen her der kender til nogen af disse sygdomme, og som vil fortælle om jeres kendskab/erfaring? Vil gerne hører fra både de som selv har diagnoserne, som kender nogen der har dem, og fra de som er helt tæt på nogen med en eller flere af disse diagnoser (som f.eks. en kæreste, ægtefælle, barn, forældre osv).

Og så vil jeg da lige ønske glædelig jul 

Det var da ikke en rar diagnose..

Mener også min mor har fået samme diagnose, altså fibromyalgi.. Kan ikke huske om det helt er det det hedder, men det mener jeg

Hun har riiiigtig ondt hver dag og hele dagen og natten.. Smerterne føles for hende, som stød eller smertefulde stik og jag, som går ned i benene, forskellige steder... Hun halter meget, og er konstant træt og udkørt, da hun ikke får sovet ret meget om natten Det er så synd for hende, men hun vil ikke til lægen (Det har hun ikke været siden dengang de lavede en udredning af hvad det kunne være hun fejlede) Det skal lige siges, hun også lider af slidgigt i hofter og knæ!

Min mor er 62, og hun har i hvert fald haft det i over 10 år nu - men det er blevet værre inden for de sidste 5 år... Håber på at hun en dag overgiver sig, og går til lægen igen, så de måske kan prøve at hjælpe hende noget mere....

Det er den erfaring jeg har med sygdommen! Så det er ikke så fedt....

Anmeld

26. december 2011

Anonym trådstarter

Hej allesammen 

Tusind tak for jeres svar! Det gør mig utrolig glad, at I gider svare 

Jeg har haft ondt de sidste dage, og der har været julen, der skulle klares, og idag har jeg bare ondt med ondt på, så har ikke overskud til, at svare hver enkelte. Håber I kan bære over med mig.

Tusind tak for, at I gider interessere jer for mig og mine smerter, det betyder SÅ meget 

Anmeld

26. december 2011

Tona

Anonym skriver:

Jeg fik igår diagnoserne fibromyalgi, kronisk smertesyndrom og trigeminusneuralgi.

Er der nogen her der kender til nogen af disse sygdomme, og som vil fortælle om jeres kendskab/erfaring? Vil gerne hører fra både de som selv har diagnoserne, som kender nogen der har dem, og fra de som er helt tæt på nogen med en eller flere af disse diagnoser (som f.eks. en kæreste, ægtefælle, barn, forældre osv).

Og så vil jeg da lige ønske glædelig jul 

Stort kram og knus til dig. Jeg føler med dig  

Jeg har selv flere kroniske smertesygdomme bla fibromyalgi og hypermobilitet som du skriver om. Hvis du har brug for at snakke eller spørge til råds, så har jeg flere års erfaring med at have de her sygdomme, så du kan altid pb mig 

Anmeld

26. december 2011

Gry91

Har fibromyalgi i familien, min mor, moster og mormor har det.
Håber så også det stopper der!  

Min mor er lige begyndt på epilepsi medicin, og har det meget bedre.
Det lyder mærkeligt, men der er lavet flere undersøgelser og det hjælper selvom det lyder tosset  

Prøv at snakke med din læge om mulighed for at få det medicin, det kan være det også hjælper dig  

Anmeld

9. marts 2014

BF

DortheSimonsen skriver:

Hejsa

Er jeg ked af at høre. Du må gerne skrive privat til mig.
Min bedstemor har fibromyalgi og kronisk nervebetændelse.
Jeg står ret tæt med sygdommen, da jeg hjælper min bedstemor rigtig meget. 

Hej

Jeg har forsket i bl.a. Trigeminusneuralgi og Fibromyalgi i mange år og hjælper i øjeblikket alle de trigeminuspatienter, der kommer i min klinik. Især patienter under 50 år er normalt hurtigt ude af smerterne, men sidste patient mærker stor forbedring efter første behandling.

Jeg vil gerne hjælpe dig og andre, der måtte se dette.

Med Venlig Hilsen

Birger Feldt

www.birgerfeldt.dk

Anmeld

9. marts 2014

Muffinmus

Desværre. Har selv flyvegigt, eller også kendt som en form for psoriasisgigt. Så kender til mange de smerte fibro patienter har, de er meget magen til. Mine kan dog behandles med Methotrexat. Jeg kender en med fibro, hun går jævnligt hos en akupunktør som gør en kæmpe forskel for hende, men det kan være forskelligt fra person til person.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.