tinasmor skriver:
Jeg er ikke sikker på om fibermylgi er den sygdom hvor man er meget træt hele tiden? Jeg havde en bekendt som havde denne diagnose. Jeg kan huske hun sagde, at det var så svært at få folk til at tro på at det var en "rigtig" sygdom. Hendes knogler(lemmer gjorde ondt og hun var meget træt. havde også en klassekammerat (i 30 erne) som havde denne diagnose. De var begge to førtidspensionister. Den ene havde så besluttet at studere og selv om det var hårdt for hende, så klarede hun det super godt. Den anden gik mest hjemme og livet var ikke så nemt for hende, desværre. Jeg er ked af hvis det ikke er den rigtige "diagnose" jeg tænker på (jeg er nemlig i tvivl om stavemåden) Men jeg ville bare lige sende et
til dig.
Jo, man bliver enormt træt af fibromyalgi, men det er mest smerterne, der er svære at holde ud. Jeg har også hypermobilitetssyndrom, og det er også noget der trætter helt enormt, for mine muskler er hele tiden på overarbejde, fordi jeg konstant overstrækker mine led, og jeg kan ikke gøre for det, for jeg får ganske enkelt ikke det signal til hjernen, at jeg overstrækker mine led.
Det er rigtigt, at der er mange der ikke anerkender fibromyalgi, men der er også mange, som gør. Det kommer helt an på hvor i landet du befinder dig. Og hvilket land, i det hele taget. I USA er det fuldt ud anerkendt. Det er rigtig trist for os med fibromyalgi, at der er nogen der direkte kæmper imod os, for vi skal i forvejen kæmpe os igennem hverdagen, og så er det bare slet ikke rart, at skulle kæmpe med læger og kommuner
Som om vi ikke har nok at kæmpe med allerede 
til dig også 
Anmeld