K&S skriver:
Jeg kan kun forestille, hvor meget det betyder at kunne sætte ord på dine smerter, for ja det kan været rigtig svært for andre at forstå og sætte sig ind i, når de ikke kan se det rent fysisk - der ville det være nemmere med en arm i gips...
Nu du har fået diagnoserne, er det så muligt at få mere hjælp?
Håber du har nogle gode støttepersoner omkring dig :-)
Ja, det ville være meget nemmere for folk at forstå, hvis jeg havde gips på, men så skulle jeg være pakket ind fra top til tå 
Jeg får smertestillende, og skal igennem noget træning, men det kan højst gøre, at jeg har knap så mange smerter i hverdagen (hvilket naturligvis er bedre end ingenting!), men fibromyalgi og hypermobilitetssyndrom er livspartnere uden mulighed for skilsmisse, og begge dele vil give mig smerter resten af livet
Jeg kender så ikke til andet end smerter, så det er ikke fordi det på dén måde er en kæmpe omvæltning for mig, men det er lidt trist, at det ikke bare er én ting der giver mig smerter, men flere forskellige. Trigeminusneuralgi kan, hvis smertestillende ikke fungere optimalt, opereres. Jeg skal så alligevel opereres, da min kæbe sidder for langt tilbage, så hvis medicinen ikke virker, kan det jo være, at de vælger at operere for det andet ved samme lejlighed. Men det aner jeg selvfølgelig ikke noget om, om de kan.
Ja, jeg har heldigvis nogle dejlige mennesker omkring mig, som er en utrolig støtte, og som forstår mig og mine smerter, og tager hensyn til det 

Anmeld