Anonym skriver:
jeg er en ung pige på kun 22 år. Jeg har været i fast forhold siden jeg var 18, vi har en søn sammen på knap 2 år.
Her kommer det sørgelige: Jeg er UNG og mit kærlighedsliv er allerede dødt.!
Vores forhold er virkelig kedeligt, smådeprimerende og bare rigtig ØV! Min kæreste er meget ofte trist og sur, han har døjet med depression og har haft en dårlig barndom. Han føler ikke han slår til som far, vores søn har tydeligt "valgt side" og er virkelig Mors dreng
Vi har et helt specielt bånd. Dette bånd er min kæreste (naturligvis) jaloux på, men han gør ikke noget godt for selv at få et bedre forhold til vores dreng, et eksempel kan gives:
Jeg går ned i vores vaskekælder for at hænge vasketøj op, far + søn bliver i lejligheden. Sønnen græder og står ved døren og venter på jeg kommer tilbage. Far prøver enkelte gange at sige "kom, vi skal lave mad", da sønnen ikke hører efter og stadig kalder efter mig er fars tålmodighed allerede røget og der bliver sagt sætninger som "For fanden Magnus (søn) din "elskede mor" kommer lige om lidt" og "Hold nu kæft man hvor er det langt ude, det jo ikke normalt du skal stå og skrige sådan!" Jeg kan høre det meste fra kælderen
Ikke lige sådan man vinder sin søns hjerte på...
Min kæreste bander ekstremt meget, er generelt meget negativ "ladet" og det er bare SÅ træls! Jeg synes at han virkelig tit bringer en negativ energi med sig ind i rummet...
Vores sexliv er ikke eksisterende, helt ærligt jeg er 22, og vi har ca sex 4-5 gange om ÅRET!!! Han gider ikke rigtig, jeg gider ikke rigtig....
Jeg tror virkelig ikke jeg elsker den mand mere! Vi har forsøgt at gå fra hinanden for 1,5 år siden, men det holdt kun 14 dage, jeg er for svag, jeg kan ikke være alene, jeg tør ikke, hvad vil folk tænke... Vil jeg kunne hænge sammen osv. osv.
Så det sørgelige er: Jeg er 22, mit kærlighedsliv er forbi fordi jeg er for svag til at forlade ham! iøvrigt ejer vi også hus sammen
Altså kæreste du.
Det var lige præcis mig og min situation for 2½ år siden. Det var som et flashback at læse! Jeg gik med den følelse i et halvårstid, følelsen af at være ret ensom i forholdet, vi var blot to voksne under samme tag - som af og til hakkede på hinanden. Jeg blev til sidst klar over at jeg måtte lade være med at gå og være sur på ham over hvordan vores forhold var blevet og tage ansvar for min egen lykke - så skænderierne blev mindre, men jeg blev mere og mere frustreret og ulykkelig indeni, fordi jeg hver eneste dag gik og tænkte på hvad der var bedst at gøre, og HVORDAN jeg skulle gøre det - for jeg vidste jo nok godt hvad der skulle gøres.
Men jeg havde jo forestillingen om at jeg skulle have mine børn med ham og vi havde jo masser af planer fo vores fremtid! Og så skulle jeg til at knuse det hele... det gjorde jeg så ved en dag - ud af det blå (for jeg tænkte meget for mig selv) sagde til ham at jeg ville have en pause fra os. Men der vidste vi jo godt hvad klokken havde slået. Jeg flyttede ind hos en veninde i en uges tid og dernæst stod den på lejligheds-jagt.
Jeg brugte MEGET tid på at have MEGET dårlig samvtighed. Jeg skulle jo bevise, at selvom vi var unge forældre, så kunne vi godt finde ud af det sammen! Men nej - vi var blot endnu et af de mislykkede par, og det skar i mig.
Men jeg har fundet mr. perfect. Han var faktisk lige rundt om hjørnet. Og selvom dét at gå fra faren til min søn var noget af det sværeste jeg nogensinde har gjort, så er jeg ovenud lykkelig over det i dag. Jeg ønsker stadig det bedste for min eks, håber han får sig et godt liv - for han har det heller ikke altid nemt, men jeg priser mig lykkelig over at det ikke længere er MIG der står og bliver trukket med ned, når han har sine dårlige dage.
Jeg håber det bliver dig om 2½ år, der står jeg gør nu. Jeg troede at jeg ødelagde min fremtid da jeg gik fra min eks, men jeg skabte min fremtid - min lykkelige og glade fremtid 
Ved ikke om du kan bruge min "historie" til noget, men jeg ønsker dig al lykke fremover
Du skal se dig selv som den selvstændige kvinde du er, sammen med din søn.