Svigermonster/Farmor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2011

Kvindemin

Zeus skriver:

Kender typen.. Min farmor har aldrig set mine børn, og har aldrig vist interessen

Det har olderne heller ikke her. Mener bare at bedsteforldrene er 99% mere vigtige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2011

Zeus

Kvindemin skriver:

Det har olderne heller ikke her. Mener bare at bedsteforldrene er 99% mere vigtige.

Jeg tror i hvert fald man kan komme til at føle sig uelsket/uønsket, hvis man finder ud af, at de ikke gider én

Anmeld

22. december 2011

SpunkenJo

Zeus! Du er for sej

Godt gået!

Det der er lige til et duo-foredrag med Lola: "At tackle en svigerdatter"

En god svigermor starter med en god svigerdatter

Anmeld

22. december 2011

jydeinden

Zeus skriver:

Og ja, du har helt ret i det sidste.. Isabella så ikke sin farmor og farfar før hun var 9 mdr gammel, og hun var bange for dem det første halve års tid når de var på besøg De måtte ikke engang sidde i samme sofa som hende, før hun begyndte at græde

Det er heldigvis blevet bedre, hun er faktisk oppe hos dem lige nu indtil imorgen, men det tog tid..

tror også mine svigerforældre, og især min svigerfar ville kunne få mine fremtidlige børn til at græde bare ved at være i rummet, men dét er så en anden snak, og af helt andre årsager

jeg synes det er SUPER at du på den måde er gået ind i dig selv og har tænkt over hvad du kan gøre bedre for dit barns forhold til sine bedste forældre.. og det glædede mig rigtigt meget at læse at det fik en så at sige "happy ending" for der har været rigtigt mange indlæg om de der så at sige " svigermonstre" og da jeg læste starten tænkte jeg lidt åhh nej ikke endnu en til samlingen men kæmpe respekt herfra

Anmeld

22. december 2011

jydeinden

Zeus skriver:

Det tror jeg også..

Jeg havde i hvert fald en helt klar forventning om hvordan tingene skulle gøres i forhold til Cajsa, hvordan hun skulle holdes, hvordan hun skulle mades, hvordan hun skulle...... Jeg vidste bedst, og jeg var også den eneste der vidste det, ingen andre kunne havde nogen idé om, hvad mit barn havde bedst af

Det tog da tid, og jeg skulle sidde på hænderne de næste mange gange vi var deroppe, for ikke at tage hende tilbage, eller fortælle hvordan tingene skulle gøres, men vi fandt da ud af det til sidst

hehe mødre er vel bare stædigt anlagt?

Anmeld

22. december 2011

Zeus

jydeinden skriver:

hehe mødre er vel bare stædigt anlagt?

Jamen jeg ved stadig bedst *host host*

Anmeld

23. december 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Åh, hvor blev jeg bare glad, da jeg læste sidste halvdel af historien - troede lige, det var endnu et indlæg fra en svigerdatter med alt for små sko!

Jeg synes, du tacklede situationen helt rigtigt ved at se det hele fra en anden vinkel. Jeg tror simpelthen ikke på, at nogen svigermor sætter sig for med fuldt overlæg at være forfærdelig!

Jo ældre, mine børn bliver, jo tydeligere står det også klart for mig, at alle vi mødre også bliver svigermødre en dag - og at det kan blive en udfordring, der vil noget, at få lov at "komme til", når der kommer børnebørn. Og at meget af det, vi har gjort med vores børn, og som var det ENESTE rigtige, til den tid er HELT forkert - det synes jeg, mange er slemme til ikke at tænke på, når deres syn på børneopdragelse kolliderer med svigermors...

Anmeld

23. december 2011

jydeinden

Zeus skriver:

Jamen jeg ved stadig bedst *host host*

hehehe bør man kommentere der

Anmeld

23. december 2011

Zeus

Mor og meget mere skriver:

Åh, hvor blev jeg bare glad, da jeg læste sidste halvdel af historien - troede lige, det var endnu et indlæg fra en svigerdatter med alt for små sko!

Jeg synes, du tacklede situationen helt rigtigt ved at se det hele fra en anden vinkel. Jeg tror simpelthen ikke på, at nogen svigermor sætter sig for med fuldt overlæg at være forfærdelig!

Jo ældre, mine børn bliver, jo tydeligere står det også klart for mig, at alle vi mødre også bliver svigermødre en dag - og at det kan blive en udfordring, der vil noget, at få lov at "komme til", når der kommer børnebørn. Og at meget af det, vi har gjort med vores børn, og som var det ENESTE rigtige, til den tid er HELT forkert - det synes jeg, mange er slemme til ikke at tænke på, når deres syn på børneopdragelse kolliderer med svigermors...

Jeg bliver også nogen gange lidt ærgelig, når jeg læser et af de her indlæg, og derfor syntes jeg også det var vigtigt at få begge halvdele med.. For jeg syntes jo hun var blevet forfærdelig efter jeg havde født, og jeg gruede ved tanken om at vi skulle derop. På et tidspunkt overvejede jeg helt seriøst, at det kun var min kæreste der tog derop med Cajsa, og jeg blev hjemme, fordi det var gået helt i hårdknude

Og da hun pludselig nærmest tog mit barn ud af armene på mig, og skubbede mig helt ud på sidelinjen?? Det tager alligevel lidt at overveje hvorfor hun gjorde det, og det var jo selvfølgelig fordi jeg ikke som regel ikke gav hende lov til at sidde med hende, også måtte hun jo selv tage hende.. Og nej, det gør man bare ikke! MEN hun var jo nærmest tvunget til det... Og igen, siden jeg nærmest kastede Cajsa i armene på hende i tide og utide, har jeg jo heller aldrig haft dét problem igen

Og hånden på hjertet, så har hun jo været helt og aldeles uundværlig det sidste års tid

Anmeld

23. december 2011

Zeus

SpunkenJo skriver:

Zeus! Du er for sej

Godt gået!

Det der er lige til et duo-foredrag med Lola: "At tackle en svigerdatter"

En god svigermor starter med en god svigerdatter

Haha, jamen mange tak for de fine ord 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.