Anonym skriver:
Du har vist misforstået indlægget, det handler IKKE om at det er forkert at give flaske, men om at det kommer bag på virkelig mange, at amning er svært og gør ondt (på de fleste) i starten. Inkl mig selv! Det, jeg egentlig spørger om, er om der mangler information et sted, siden der tilsyneladende er så mange der bliver overraskede?
Ja, der magler information. Jeg fik et planlagt kejsersnit, fik tildelt det pga barndommens gruopvækkende oplevelser og til mine meget få møder (4 ialt) ved en jordemoder, var der ingen der talte med mig om amning. Jeg havde en fuldstændig problemfri graviditet, så der var ikke andre emner der optog tiden.
Efter det kaos et kejsersnit føles som, kom jeg ind på opvågningen, fik min dreng og en totalt fremmede sygeplejerske kom hen, rev min skjorte op og spurgte bagefter om det var ok. Og så sad jeg dér, med drengen på brystet og havde sådan set slet ikke taget stilling til om jeg kunne overskue sådan en slags kontakt med ham.
Heldigvis har vi lavet en meget samarbejdsvillig ung mand, så selve amningen gik uden smerter eller udfordringer.
Der mangler information om hvordan, hvorfor, konsekvenser ved fravalg, konsekvenser ved tilvalg, alternativer. Fifs og tricks til opstart og symptomer ved betændelse og alt det imellem 
Anmeld