Den amning der...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2011

Filippa & Liva

Og nej, jeg synes ikke for mit vedkommende at der var nok info og hjælp omkring amningen desværre ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2011

Jonatansmor

Anonym skriver:

Du har vist misforstået indlægget, det handler IKKE om at det er forkert at give flaske, men om at det kommer bag på virkelig mange, at amning er svært og gør ondt (på de fleste) i starten. Inkl mig selv! Det, jeg egentlig spørger om, er om der mangler information et sted, siden der tilsyneladende er så mange der bliver overraskede?

Ja, der magler information. Jeg fik et planlagt kejsersnit, fik tildelt det pga barndommens gruopvækkende oplevelser og til mine meget få møder (4 ialt) ved en jordemoder, var der ingen der talte med mig om amning. Jeg havde en fuldstændig problemfri graviditet, så der var ikke andre emner der optog tiden.

Efter det kaos et kejsersnit føles som, kom jeg ind på opvågningen, fik min dreng og en totalt fremmede sygeplejerske kom hen, rev min skjorte op og spurgte bagefter om det var ok. Og så sad jeg dér, med drengen på brystet og havde sådan set slet ikke taget stilling til om jeg kunne overskue sådan en slags kontakt med ham.

Heldigvis har vi lavet en meget samarbejdsvillig ung mand, så selve amningen gik uden smerter eller udfordringer.

Der mangler information om hvordan, hvorfor, konsekvenser ved fravalg, konsekvenser ved tilvalg, alternativer. Fifs og tricks til opstart og symptomer ved betændelse og alt det imellem

Anmeld

21. december 2011

Leneur

Anonym skriver:

Jo jeg ved det gør forfærdeligt ondt, og nu var det heller så meget "sådan nogen som dig" indlægget var møntet på, men de helt nybagte mødre.Og for at stille spørgsmålet om der mangler noget information? Som skrevet var jeg selv virkelig overrasket og vidste IKKE en dyt om amning, andet end det ville jeg vidstnok gerne, for det er jo det "man skal". Nå jo, og havde jeg da set en film til fødselsforberedelse, som viste de her perfekte børn som bare suttede løs og det hele gik som en leg. Så tænker man jo ikke over at amning som oftest er alt andet end en leg - til at begynde med ihvertfald!

Ja jeg vidste godt at det gjorde ondt at skulle amme i starten, også derfor jeg bed smerterne i mig og blev ved indtil jeg beskrev mit helvede for sp, som sagde det ikke skulle gøre så ondt længere. Muligvis er der mangel på information lige på ammeområdet men på trods af det, så kan jeg nu stadig godt forstå at mange vælger at stoppe med at amme. Det er jo heller ikke alle der får ondt og stadig vælger at give flaske, fordi det måske ikke lige er dem.

Anmeld

21. december 2011

MetteS81

Anonym skriver:

Præcis! Amning var heller ikke noget jeg som sådan satte mig ind i, for troede ikke det var nogen "big deal". Det var det så, fandt jeg senere ud af:-) måske burde jordemødrene forklare lidt om det til de gravide- måske kunne det afhjælpe lidt problemer og chok. Jeg fødte også på Hvidovre og der var heller ikke den store hjælp at få. Det var først 4 dage efter fødslen da vi var derude igen til hørescreening at jeg kom til at tale med en virkelig sød sygeplejerske som gav sig tid til at forklare hvordan og hvorledes. Der gik stadigvæk mange, mange uger før amningen kørte, men jeg kunne virkelig godt have brugt de informationer hun gav mig noget før!

Ja tror også jordmødrene burde afsætte en tid til de gravide op til fødslen hvor de forklarer alt det med amningen uddybende...og så skal der ligeledes sættes tid af til det efter fødslen, fx på barselsgangen. Da jeg fødte var der ikke så meget personale og de skulle være alle steder på én gang, så kan da godt forstå det kan være svært for dem at nå..men fx til jordmoderbesøgene før fødslen synes jeg tit der blev talt om lidt ligegyldige ting og her burde der være tid til en god snak om amning.  

Anmeld

21. december 2011

Leneur

Jonatansmor skriver:

Det bedste jeg nogensinde har gjort, er at få drengen på flaske. Mit overskud vente tilbage, jeg kunne fokusere på andre aspekter end det at være fodermaskine og familiemedlemmer har et tæt bånd til drengen, der gør at det ikke kun og udelukkende er moar der duer. Ikke at det udelukkende har noget med MME at gøre, men det har da hjulpet til det.

TS: Hvorfor blande sig i det? Min dreng blev ammet 4.5 mdr fuldt ud, så kom han på flaske - hvorfor skal du blande dig i det?
Istedet for at dømme, burde vi kunne favne alle. Er det ikke det mødre gør?

Ja det var en hel velsignelse for mig at gå over til flaske og på den måde kunne jeg også bedre følge med i hvor meget hun spiste....

Anmeld

21. december 2011

maria_wlt

Jeg fik INGEN info om amning mens jeg var gravid.. Tænkte lidt "Hvor svært kan det være"... Det var også nemt nok men gad ærligt ikke og fik så også svamp.. Så min søn blev flaskebarn efter 8 uger..

Prøvede igen med Ene og det gik SUPER og JEG ELSKET DET Hun er blevet ammet i snart 8 mdr hvor de første 5,5 mdr var det eneste hun fik..

Kan kun anbefale det for andre LOVE IT

Anmeld

21. december 2011

MinNoah

Jeg skriver netop nu Bachelor omhandlende hvad det gør ved moderen når amning ikke lykkes på trods af ønsket herom - rigtig spændende.!

Men kort og godt vil jeg sige at jeg synes bestemt IKKE man skal amme for enhver pris, mange mødre går ned med depressioner fordi amningen er så mega svær - oveni det at blive mor er så kæmpe stort.

Jeg har stor respekt for mødre der tør "gå mod strømmen" og sige fra overfor amningen i tide.. En god mor sidder IKKE brysterne. En god mor vælger hvad hun føler er rigtigt for sig selv og sit barn.

Anmeld

21. december 2011

vitapigen

MinNoah skriver:

Jeg skriver netop nu Bachelor omhandlende hvad det gør ved moderen når amning ikke lykkes på trods af ønsket herom - rigtig spændende.!

Men kort og godt vil jeg sige at jeg synes bestemt IKKE man skal amme for enhver pris, mange mødre går ned med depressioner fordi amningen er så mega svær - oveni det at blive mor er så kæmpe stort.

Jeg har stor respekt for mødre der tør "gå mod strømmen" og sige fra overfor amningen i tide.. En god mor sidder IKKE brysterne. En god mor vælger hvad hun føler er rigtigt for sig selv og sit barn.

Anmeld

21. december 2011

Anonym trådstarter

MinNoah skriver:

Meget spændende:-) Men det er nu ikke meningen med indlægget- at dunke dem, der af den ene eller anden årsag fravælger amning, oven i hovedet. Det, det handler om, er om hvorvidt der bør være mere information om amning inden fødslen, så det ikke kommer bag på så mange, hvor svært og smertefuldt, det ofte er i starten.

Anmeld

21. december 2011

Anonym

Der er da ikke noget der "går galt". Set fra mit synspunkt er der "gået noget galt" i de situationer hvor mødre langtidsammer ...

Det er et valg vi alle skal tage ... flaske eller amning. Det ene er ikke bedre end det andet !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.