Jeg ammer ikke min datter og jeg fravalgte det selv.
Jeg ville rigtig gerne amme min datter men det kunne ikke lykkedes trods adskillige forsøg gang på gang.
Første gang min datter blev lagt til brystet blev hun lagt forkert af jordemoder så mit bryst allerede ved første forsøg blev total smadret, det sprækkede og det blødte fra brystvorten.
Derefter skete det samme igen ved det andet bryst og med to smadrede bryster som blev revet op til blods hvergang jeg prøvede at lægge min datter til brystet, var amningen godt nok en krig!
Jeg fik besked på at holde pause så mine bryster kunne få mulighed for at hele, efter pausen var der ikke nok mælk til min datter og vi gik over til mme.
Vores datter stortrives og spiser så flot sin flaske med mme.
Tro mig - det er IKKE "let og elegant" alle mødre fravælger amningen men nogle gange lykkedes det desværre bare ikke.
For mig var det en enormt hård periode da jeg stoppede med at amme, for hvem vil ikke gerne kunne give sit barn den bedste ernæring? Det hjalp bestemt ikke at folk skulle komme med kommentarer såsom at modermælk er bedst, når man i forvejen var ked af ikke at kunne amme sit eget barn.
En god mor sidder IKKE i brysterne! 
Anmeld