Brun sovs til and

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.289 visninger
19 svar
0 synes godt om
20. december 2011

Anonym trådstarter

Hvordan laver du brun sovs til and? Gerne udførlig svar.

ano fordi jeg synes det er pinligt i en alder af 29 og have det spørgsmål 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

bullerbassen

Følger lige med måske jeg kan lure nogle triks

Syntes dog ikke det er pinligt spørgsmål ( selv i en alder af 29 )

Ofte begynder man jo først og holde jul hjemme når der kommer børn til og det er jo ikke det man laver så ofte igen

Anmeld

20. december 2011

Miss T

Noget lignende sådan her http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift_b oern.php?id=30970

I stedet for hele 500 ml ren vand bruger jeg væsken fra stegen.

Anden steges i ovnen med en masse vand og ud af dette kommer din sovs bedste smag, nemlig andesmagen.

Du kan købe andebouillion i stedet for det de anbefaler i opskriften, det vil jeg anbefale dig at gøre og evt. bruge maizena sovsejævne som er ekstremt nemt i stedet for melet.

Skriv hvis det ikke giver mening.

Anmeld

20. december 2011

Tona

Anonym skriver:

Hvordan laver du brun sovs til and? Gerne udførlig svar.

ano fordi jeg synes det er pinligt i en alder af 29 og have det spørgsmål 

Jeg ved ikke en pind om emnet, men jeg vil bare lige sige at jeg aner i en alder af 30 intet om at lave sovs til and what so ever så fat mod  

Anmeld

20. december 2011

AnneP

Jeg hælder skyen fra anden og sigter den! (husk skål under)

Fedt'et fjernes med en ske (det ligger sig i toppen)

Der efter laver jeg en opbagtsovs.

dvs :

Jeg smelter noget magarine i en gryde og kommer mel i så det bliver til en let fast/smulderende masse derefter kommes sky'en i lidt af gangen. (en god slat til start)- det bliver sådan lidt "tapet klister agtigt" til at starte med men så kommes der bare mere sky i.

HUSK AT RØRER GODT med piskeris.

hvis sausen bliver lige til den tynde side kan der med god effekt kommes kartoffelvand i (det jevner lidt)

Kom evt mælk eller fløde i også for at gøre den mere cremet/lækker.

smag til med salt og peber og evt lidt ribs gelé! til sidst kommes kulør i til sovsen er den ønskede farve!

Håber det kan bruges!

Anmeld

20. december 2011

Fenja09

Jeg laver andesovs ved at starte med at lave en alm. opbagt sovs og så bruger jeg fedtet/væsken fra anden til smag. Hvis vi også laver flæskesteg blander jeg det hele.

/Fenja

Anmeld

20. december 2011

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her bliver anden stegt i vand, med godt med salt. Hælder væden fra anden når den har stegt i etpar timer. Skummer fedet fra. Jævner med ca 1 Sp mel rørt op i cremfin madlavnings fløde. Vh stine

Anmeld

20. december 2011

Zafir

Fenja09 skriver:

Jeg laver andesovs ved at starte med at lave en alm. opbagt sovs og så bruger jeg fedtet/væsken fra anden til smag. Hvis vi også laver flæskesteg blander jeg det hele.

/Fenja

Jeg stemmer for en sovs pr slags steg.

Anmeld

20. december 2011

Anonym trådstarter

Tak 

Hvordan med forholdene??

Anmeld

21. december 2011

anjamichell@gmail.com

50-100 g magarine smeltes på lidt over middel varme... 1 spiseskefuld mel pr person.. Rør hurtigt i gryden hele tiden så sovsen ikk klumper!! Brug andeskyen anden er stegt i... Sørg for at der er nok.. Rør konstant og hæld væden i lidt efter lidt så du kan nå at følge med så det ikk klumper undervejs.. Fortsæt til sausen er jævn.. Så smager du til med salt og peber og skruer op så sovsen bobler lidt (derved kommer alle ingredienserne til sin ret så dette er meget vigtigt... Først når sovsen er bagt op... "kogt" er den en rigtig færdig opbagt sovs :-)

Sovsen er bedst uden maizena, ribsgele osv. ( synes jeg) :-).. Skyen burde være nok i sig selv... Salt og peber.. Evt en kvart til en halv terning oksekødkraft..

Det er den rigtige gammeldags måde at lave opbagt sovs på.. 

Mangler du væde bruger du lidt kartoffelvand eller mælk :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.