hvorfor ? jeg får stress af det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2011

Anonym trådstarter

Mariajny skriver:

SP var heller ikke på lucas fra han var 7 måneder. men derfor må du gerne ringe til dem og få råd.. de har ærmerne fulde af ideer og gode råd

tjaaa. .

hun kommer faktisk til en snak her den 19 januar for at snakke om hvordan tiden efter har gået .

sku måske kontakte hende om hun kunne før
kom jeg lige i tanke om

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

Livsmor

Har en datter på 17 mdr., der plejer at spise ALT, men her den sidste tid, har hun slet ikke spist som hun plejer. Men jeg tager det med sindsro, da hendes søster også har haft sådanne perioder. Hvis det bliver ved flere måneder, og han ikke virker glad og frisk, så vil jeg begynde at bekymre mig.

Anmeld

20. december 2011

Anonym trådstarter

Livsmor skriver:

Har en datter på 17 mdr., der plejer at spise ALT, men her den sidste tid, har hun slet ikke spist som hun plejer. Men jeg tager det med sindsro, da hendes søster også har haft sådanne perioder. Hvis det bliver ved flere måneder, og han ikke virker glad og frisk, så vil jeg begynde at bekymre mig.

okay . .

han er glad nok, fare rundt og laver ballade som drenge nu gør

og elsker at lege med os , ja han er faktisk som han altid har været. . bare ikk sulten som man skulle tro

Anmeld

20. december 2011

Livsmor

Glemte, at hvis han spiser fint hos DP, så ville jeg ikke bekymre mig. Men prøv at undlad alle snaks.

Anmeld

20. december 2011

K&S

For mig lyder det som om der er ALT for meget focus på maden og det at Han skal spise!

Her havde vi os meget focus på maden da lærke var mindre fordi hun ikke ville spise, men da jeg slappede af og tænkte at hun nok skulle spise når hun blev sulten, så slappede Lærke os af og SPISTE

Server maden på faste tidspunkter, lad ham ikke få alle de snacks hvis Han ikke vil spise, men lad ham undvære og server så mad igen senere Det virker her! Og hun er 20 mdr nu..

Helt enig

Det kan da heller ikke være en rar oplevelse af mad, hvis han får det proppet ind i munden, mens mor eller far holder ham på panden

Anton har altid spist meget, men han har også lige haft en periode, hvor han næsten intet har spist, men han fik mad på samme tidspunkter som før - for hvis han får noget hele tiden, vil han jo aldrig være rigtig sulten og så spise en større portion ad gangen.

Anton får morgenmad 05.30, formiddagsmad 09.00, frokost 12.00, eftermiddagsmad 15.00 og aftensmad 17.30  

Jeg tror I skal fjerne fokus fra mad og lade ham spise det han vil/kan

Her er Anton begyndt at spise RIGTIG MEGET igen efter at han har fået lagt dræn (og dermed ikke har ondt hele tiden)

Anmeld

20. december 2011

Mariajny

Anonym skriver:

tjaaa. .

hun kommer faktisk til en snak her den 19 januar for at snakke om hvordan tiden efter har gået .

sku måske kontakte hende om hun kunne før
kom jeg lige i tanke om

det synes jeg lyder som en god ide. så i også kan få ro i sindet..

Kan selv huske hvordan jeg havde det puhaa

Anmeld

20. december 2011

patella

i dagplejen er det intet problem

der hugger han i sig og går selv ud og siger når han er sulten til vores dagplejemor, men herhjemme NOOO der er det en by i rusland

han sover RIGTIGT fint om natten, han bliver lagt omkring kl 20-20:30 og sover lige til den lyse morgen omkring kl 7

og middag skal vi også bare lægge ham og sige godnat og så sover han,
så der er der ingen bekymringer overhovedet

Jeg tror helt ærligt ikke jeres dreng er sulten - især når du skriver at han sover så godt. Hvis han var sulten, ville han ha svært ved at sove, nat og dag. Han spiser når han er sulten og ingen kan eller skal tvinge mad i børn. Jeg har haft lige de samme bekymringer omkring vores dreng, også omkring den alder. Men flere og flere sagde, at vi skulle kigge på om han var glad og i trivsel, og så ikke fokusere på maden. Han skal nok spise når han er sulten. Og sådan er det gået her.

I dag spiser han næsten alt pånær grønsager og også til de måltider, der før var vores kampmåltider. Jeg er meget lettet, for jeg kan se, at alle havde ret, selvom jeg ikke troede på dem dengang. Så prøv at slappe helt af med det - snak om noget andet under måltiderne, end hans spisevaner, så blir fokus flyttet fra det, og det kan han mærke. INGEN børn sulter sig selv, det kan du være helt sikker på

Og hold evt. lidt igen med mellemåltiderne. Dem spiser han kun fordi de smager ekstra godt og er søde og de tar appetitten fra de andre måltider. Som du selv skriver, så skal han nok komme og sige til, hvis han har brug for noget. Det er han stor nok til  Det er en god idé (det har det været her i hvert fald) at de er godt sultne til hovedmåltiderne, så ryger der mere ned, også af det lidt "fremmedartede"...

Pøj pøj med det - det er helt normalt det I oplever!

Anmeld

20. december 2011

Anonym trådstarter

patella skriver:

Jeg tror helt ærligt ikke jeres dreng er sulten - især når du skriver at han sover så godt. Hvis han var sulten, ville han ha svært ved at sove, nat og dag. Han spiser når han er sulten og ingen kan eller skal tvinge mad i børn. Jeg har haft lige de samme bekymringer omkring vores dreng, også omkring den alder. Men flere og flere sagde, at vi skulle kigge på om han var glad og i trivsel, og så ikke fokusere på maden. Han skal nok spise når han er sulten. Og sådan er det gået her.

I dag spiser han næsten alt pånær grønsager og også til de måltider, der før var vores kampmåltider. Jeg er meget lettet, for jeg kan se, at alle havde ret, selvom jeg ikke troede på dem dengang. Så prøv at slappe helt af med det - snak om noget andet under måltiderne, end hans spisevaner, så blir fokus flyttet fra det, og det kan han mærke. INGEN børn sulter sig selv, det kan du være helt sikker på

Og hold evt. lidt igen med mellemåltiderne. Dem spiser han kun fordi de smager ekstra godt og er søde og de tar appetitten fra de andre måltider. Som du selv skriver, så skal han nok komme og sige til, hvis han har brug for noget. Det er han stor nok til  Det er en god idé (det har det været her i hvert fald) at de er godt sultne til hovedmåltiderne, så ryger der mere ned, også af det lidt "fremmedartede"...

Pøj pøj med det - det er helt normalt det I oplever!

tak

ja det er nok bare den her hønemor der sku slappe lidt af

okay. puuuu så puster man ud og så starter vi forfra hehe . .

Anmeld

20. december 2011

patella

Anonym skriver:

tak

ja det er nok bare den her hønemor der sku slappe lidt af

okay. puuuu så puster man ud og så starter vi forfra hehe . .

Du reagerer ligesom jeg gjorde mht bekymringen tror det er meget normalt for os førstegangsmødre. Som en anden i tråden skrev, så tager hun det med sindsro, for storesøster var ligesådan. Vi har så meget erfaring næste gang vi kan trække på, og det vil gøre bekymringerne meget mindre. At din dreng er glad og en ballademager er det største bevis på at han får hvad han skal

Anmeld

20. december 2011

lljj

Hej HEj..

Svarer lige hurtigt på dit indlæg...

Jeg har været i praktik på en børneafdeling (sygeplejestuderende), hvor der var et helt fantastisk team, der rådgav folk med børn som var småtspisende (Godt nok mest efter sygdom), men er helt sikker på, at du kan have gavn af de samme teknikker..

Det første der lige slår mig i dit indlæg, er at i er alt for fokuseret på at han skal spise og i må slet ikke under nogen omstændigheder "tvangsfodre", det gør kun kampene værre..

Jeg vedhæfter lige et link til en forældre folder, med gode råd til småtspisende børn.. Håber de kan hjælpe

Held og lykke med det..

Øjnene væk fra barnets mad:

http://e-dok.rm.dk/e-dok/e_760109.nsf/$CXIV/ATTACH-RMAP-8CVCHP/$FILE/%C3%98JNENE%20V%C3%86K%20FRA%20BARNETS%20MAD_udskr.pdf

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.