hvorfor ? jeg får stress af det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.413 visninger
26 svar
0 synes godt om
20. december 2011

Anonym trådstarter

hjælp ladyes! !

min lille dreng på 17 måneder er virkelig derude hvor han går mig på nerverne!!

ikk fordi han faktisk gør noget forkert eller er provokerende , men han vil ikke spise!!

jeg er nået der til hvor jeg ikk aner min levende råd hvad jeg skal gøre

vi laver alt slags mad, hjemmelavet hver eneste dag, sundt og grønt som sovset og snaksket smilll
faren er kok så derfor er ideerne store og mange til maden. .

MEN han er virkelig en særling
dagen ser typisk sådan her ud:
MORGEN:
vi laver altid blødkogte æg
men varme rundstykker,
drengen vil ikk have æg men gerne en halv rundstykke med smør, MEN han spiser måske det kvarte
så får han typisk guldkorn, havregrød
mennn jaaa et par bider måske hvis vi er heldige ryger der ned
så for at han bare får lidt ned så giver vi ham en ostehaps og en frugtstang med fuldkorn, og det glider nemt ned

Middag:
går han selv typisk ind og beder om et æble eller banan eller ja bare noget frugt,

eftermiddag:
begynder den rigtigt slåskamp
bare en skide skive med rugbrød og et eller andet pålæg på, det er en krig!!!
han sparker ud og skriger og skaber sig, han vil bare INTET
har så nogenlunde kunne nare ham ved at holde på hans pande, så har han åbnet munden og jeg har kunne lægge det ind og han tygger så også og spiser det, MEN denne metode virker kun halvdelen af gangene, andre gange nægter han bare fuldkommen

aften:
ja det er jo det samme som os han får,
men her vil han så absolut kun spise selv uden nogen dikkedare!
og det er også fint nok, men han spiser bare ikk mange skefulde før at han mener nu gider han ikk mere, jeg kan så typisk logge lidt mere i ham, men han gider ikk meget
kødstykker der er for store spytter han ud, sovs ryger lige ned som var det drikkelse, kartofler vil han helst have bare kogte og så bider han af dem ,
hmmm jaaa jeg syntes bare det hele er ved at være krop umuligt alt sammen

han får ALT hvad hjertet kan begære og han får lov at smage på alt
men han har bare slet ikk interresse for mad som sådan

så i løbet af dagen får han jo en masse ostehaps, rosiner, kiks og andet småt bare for at jeg sikker på at han får bare lidt ned, for ellers tør jeg slet ikk tænke på hvor lidt det egentligt er han får ned

dette har nu stået på 1 ½ uges tid, og jeg er ved at have mine nerver ud på tøjet
selv min mor siger, han får alså ikk nok! TAK det ved jeg , men hvad vil du have jeg skal gøre?????????
snøft jeg vil bare gerne kunne give ham noget og så at det bare røg ned , men nej snøft

knægten er 17 måneder gammel, han er lille (har han dog efter os da vi ikk er et hak over 160 hehe) så vejer ca 10 kg og er ca 74 cm høj

ps, i morgen ville vi gøre det rigtigt lækkert og faren kørte afsted efter franskbrød ,
han fik en skive uden skorper med smør og et stykke chokolade, men ville knægten røre det?????
NEJ!!!!! ARGGGGGGGGGGG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

Maja88

men hvad er der i vejen med han gerne vil have cornflakes og kartofler osv??

Anmeld

20. december 2011

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

men hvad er der i vejen med han gerne vil have cornflakes og kartofler osv??

ingen ting men problemet er jo at han kun spiser et par bider og så vil han ikk mere

Anmeld

20. december 2011

Mariajny

Anonym skriver:

ingen ting men problemet er jo at han kun spiser et par bider og så vil han ikk mere

har i snakket med lægen omkring dette?
min søn var heller ik vild efter mad i den alder.. lægen og sp sagde han selv skulle have lov at udpege hvad han ville have! selv øse på osv osv osv. min dreng kastede op hvis han fik kartofler, sp sagde jeg ikke skulle tilbyde ham det før børnehave tiden, men en dag til aftensmaden, tog lucas selv kartofler. i dag er han 7 (8 til feb) og han kan sagtens spise 8-10 kartofler,men er så knap så glad for kød.

Anmeld

20. december 2011

Rsa

Børn har perioder hvor de ikke spiser så meget, mener sågar at der er tidspunkter hvor deres smagsløg ændres og dermed også deres madvaner.

Forstår det er ekstra sårbart for jer, da I har været vant til at have en dreng der spiser fint og tilmed er lidt lille af sig...

Men så længe han er glad, har det godt, sover fint om natten osv. er der ingen grund til bekymring.

Se på om han trives... Det med maden skal nok vende igen - måske han er inde i en selvstændigheds periode, hvor han vil gøre alt selv og bestemme alt selv.

Mit råd er, at lade ham spise det han kan - han siger jo selv fra og også til, når han er sulten. Prøv evt. at lade ham styre måltiderne... Forstå mig ret, lade ham sige til, før end han får noget tilbudt. Selvfølgelig spiser i aftensmad når det passer jer.

Enhverforældres bekymring vil altid være, om ens barn spiser nok - det er lidt gået hen og er blevet en målstok for, om barnet trives. Men børn er forskellige og spiser lidt i nogle perioder og  meget i andre..

Hvordan spiser han i DP/vuggestue?

Anmeld

20. december 2011

Anonym trådstarter

Mariajny skriver:

har i snakket med lægen omkring dette?
min søn var heller ik vild efter mad i den alder.. lægen og sp sagde han selv skulle have lov at udpege hvad han ville have! selv øse på osv osv osv. min dreng kastede op hvis han fik kartofler, sp sagde jeg ikke skulle tilbyde ham det før børnehave tiden, men en dag til aftensmaden, tog lucas selv kartofler. i dag er han 7 (8 til feb) og han kan sagtens spise 8-10 kartofler,men er så knap så glad for kød.

sp har jeg jo ikk længere, hende har jeg ikk set siden han var 8 måneder. .

og nej har ikk snakket med vores læge om det da han er langtidsygemeldt, han kommer først igen til januar

han får selv lov til at tage det fra skålene han vil have, men det ryger ikk ned af den grund
han tager det vist kun for a få det samme som vi selv øser op , men typisk bliver det bare lagt væk

men er det noget han kan lide sige han MMMMMMMHHH

Anmeld

20. december 2011

Koen.

For mig lyder det som om der er ALT for meget focus på maden og det at Han skal spise!

Her havde vi os meget focus på maden da lærke var mindre fordi hun ikke ville spise, men da jeg slappede af og tænkte at hun nok skulle spise når hun blev sulten, så slappede Lærke os af og SPISTE

Server maden på faste tidspunkter, lad ham ikke få alle de snacks hvis Han ikke vil spise, men lad ham undvære og server så mad igen senere Det virker her! Og hun er 20 mdr nu..

Anmeld

20. december 2011

Mariajny

Anonym skriver:

sp har jeg jo ikk længere, hende har jeg ikk set siden han var 8 måneder. .

og nej har ikk snakket med vores læge om det da han er langtidsygemeldt, han kommer først igen til januar

han får selv lov til at tage det fra skålene han vil have, men det ryger ikk ned af den grund
han tager det vist kun for a få det samme som vi selv øser op , men typisk bliver det bare lagt væk

men er det noget han kan lide sige han MMMMMMMHHH

SP var heller ikke på lucas fra han var 7 måneder. men derfor må du gerne ringe til dem og få råd.. de har ærmerne fulde af ideer og gode råd

Anmeld

20. december 2011

Anonym trådstarter

Rsa skriver:

Børn har perioder hvor de ikke spiser så meget, mener sågar at der er tidspunkter hvor deres smagsløg ændres og dermed også deres madvaner.

Forstår det er ekstra sårbart for jer, da I har været vant til at have en dreng der spiser fint og tilmed er lidt lille af sig...

Men så længe han er glad, har det godt, sover fint om natten osv. er der ingen grund til bekymring.

Se på om han trives... Det med maden skal nok vende igen - måske han er inde i en selvstændigheds periode, hvor han vil gøre alt selv og bestemme alt selv.

Mit råd er, at lade ham spise det han kan - han siger jo selv fra og også til, når han er sulten. Prøv evt. at lade ham styre måltiderne... Forstå mig ret, lade ham sige til, før end han får noget tilbudt. Selvfølgelig spiser i aftensmad når det passer jer.

Enhverforældres bekymring vil altid være, om ens barn spiser nok - det er lidt gået hen og er blevet en målstok for, om barnet trives. Men børn er forskellige og spiser lidt i nogle perioder og  meget i andre..

Hvordan spiser han i DP/vuggestue?

i dagplejen er det intet problem

der hugger han i sig og går selv ud og siger når han er sulten til vores dagplejemor, men herhjemme NOOO der er det en by i rusland

han sover RIGTIGT fint om natten, han bliver lagt omkring kl 20-20:30 og sover lige til den lyse morgen omkring kl 7

og middag skal vi også bare lægge ham og sige godnat og så sover han,
så der er der ingen bekymringer overhovedet

Anmeld

20. december 2011

Anonym trådstarter

tanja. skriver:

For mig lyder det som om der er ALT for meget focus på maden og det at Han skal spise!

Her havde vi os meget focus på maden da lærke var mindre fordi hun ikke ville spise, men da jeg slappede af og tænkte at hun nok skulle spise når hun blev sulten, så slappede Lærke os af og SPISTE

Server maden på faste tidspunkter, lad ham ikke få alle de snacks hvis Han ikke vil spise, men lad ham undvære og server så mad igen senere Det virker her! Og hun er 20 mdr nu..

ja vi er måske for fukuserede
og ja dete r fordi vi er for bekymrede over det . .

jeg føler mig bare så dårlig når han ikk vil have noget og jeg føler mig ond når jeg lægger ham i seng og jeg ved at han bare ikk har fået ret meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.