Min værste oplevelse igår!! :( (Sorry langt :( )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.756 visninger
42 svar
0 synes godt om
19. december 2011

Mira0911

Igår havde vi en rigtig hyggedag...  Hyggede os med at slappe af, spise masser af pebernødder og brunkager... Høre Julemusik... I det hele taget en super fantastisk dag!  

Lige indtil om eftermiddagen hvor der kom problemer med Lina... Hun havde en bøvs til at sidde fast... og den blev siddende helt til lidt over middag så kom den som en ordenlig skylle... Stakkels pige.. Hun var total ulykkelig... 

Vi var blevet enige om at jeg ville lave mad tidligt så vi kunne få begge tøser i bad inden de skulle i seng... 

Jeg får lavet alt maden og faktisk klar til at anrette det i fad og videre i ovnen... Julie var i stuen hos farmand og Lina, de legede og pjattede allesammen... Hørte end masse sjove lyde og masser af grin fra Julie... 

Inden jeg vil anrette alt det i fad, ville jeg smide viskestykker til vask... Det gjorde jeg... Imellem tiden var Julie listet ud i køkkenet, hun ville da lige se hvad det var for noget der var i gryden.. Hun tog grydeskeen med kødsovs op fra gryden, fik ned i sit ansigt og hun skreg, da jeg hørte det ude fra badeværelset af, tænkte jeg hvad pokker hun var blevet bange for siden hun skreg højere og højere, jeg fiser ud fra badeværelset, hun kommer skrigende ud fra køkkenet, da jeg ser hende med grydeskeen i hånden og alt det brændende i ansigtet, går jeg i panik, skriger, råber og græder efter kæresten, inden han når at komme ud til os, har jeg flået grydeskeen ud af hånden fra Julie og kastet af helved til i køkkenet så jeg fik smadret et par glas... 

Jeg smider julie på skulderen af mig, ud på badeværelset og planter hende i brusekabinen med tøj og futter på, og så starter jeg ellers den kolde bruser og ellers bare køler hendes ansigt indtil kæresten får gjort nogle kolde klude klar... Kort tid efter kommer hun ud af fra brusekabinen... 

Kæresten køler hendes ansigt mens jeg fiser rundt over hele lejligheden for at finde tørt tøj, strømper og futter til Julie... Samtidig er jeg ved at falde både og kat og hund...  Jeg var i total panik... 

Jeg får fundet en ordenlig stak håndklæder så jeg kan få tørret Julie og få hende i noget tørt tøj... Stadig mens kæresten har kolde klude på hendes ansigt, så det var temmelig akavet at få hende tørret og få tøj på hende... 

Imens jeg køler videre på hendes ansigt, ringer kæresten til sin far beder ham komme ud og køre dem på skadestuen... Derefter ringer han til skadestuen/vagtlægen og var nr. 20 i køen... Jeg blev rasende og råbte "Vi klare kraft edeme det her selv".... Det er simpelthen min paniske anfald og chok der gøre at jeg taler så ubehøvlet, endda også til svigerforældrene... Svigermor sagde "Nå hun blev nok hurtig sur hva'" Grrr.... 

Vi køler og køler og bliver ved og ved og ved... Så alt blev udsat, aftensmand, bad og sengetid.... 

Endelig kom svigerfar, på det tidspunkt har det virkelig aftaget rigtig rigtig meget og kæresten går ned og snakker med sin far og de bliver enige om at han køre hjem igen og vi skulle ringe hvis det blev aktuelt med besøg hos vagtlægen eller andet... 

Skal så siges da det lige var sket, var det rigtig rigtig slemt, total rød om munden og den ene side af ansigtet... 

Under alt det her, der har jeg handlet ALT for hurtigt... 

Senere på aften fik jeg at vide om jeg også lige huskede at det skulle være tempereret vand til en forbrænding... Mit svar var "hvordan pokker skulle jeg vide det og huske det når jeg er i panik, tuder og skreg at det ikke må være koldt vand?" Jeg lærte noget nyt at det ikke må være koldt vand... 

Det her må og skal bare ikke ske igen... Jeg lærte af mit crap igår... Man er altid bagklog bagefter... Nu ved jeg fremover at gryderne skal sættes ind på de bagerste kogeplader fremover... 

Jeg havde bare så dårlig samvittighed over alt det igår, og det har jeg stadig... Jeg ved godt det sker for mange... Altså det er ens børn, man vil dem det bedste... Jeg har aldrig tudet, skreget og råbt så meget før... 

Senere undskyldte jeg overfor svigerforældre min opførsel, men sagde til dem, hvis de selv stod i den situation, ville de også reagere på det, måske ikke på samme måde som mig... 

Efter alt det her igår, så gik der ca. en time så grinede og pjattede Julie igen... Vi holdte det køligt helt ind til hun skulle i seng... Hun klagede ikke over det efterfølgende og der kom ikke blære på.. 

Det ser så fint ud idag... Det er jeg godt nok meget meget glad for... Er glad for jeg handlede så hurtigt som jeg gjorde, bare på den forkerte måde... 

Jeg har taget billeder af det igår, så kan I selv se hvor fint det er blevet... 

Billede 1: Er taget en ½ time efter det skete, det var total rødt da det lige skete... 

Billede 2: Er taget ca. 2 timer senere... 

Billede 3: Er taget i morges og det er godt nok blevet rigtig fint i løbet af natten.... 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Stakkels lille pige, men godt, at der ikke skete mere. Og hvor må det ave været frygteligt for dig også. Godt, du reagerede så hurtigt, som du gjorde, og jeg er sikker på, alle forstår hvorfor du måske var lidt kort for hovedet. Et stort kram til jer begge

Anmeld

19. december 2011

LilleLene

puuha en hektisk aften, men godt at det "bare" var det sovs det var på skeen, og ikke heeele gryden hun fik ud over sig

til dig, og håber bette pigen har det bedre

Anmeld

19. december 2011

4kløver

Kram til jer begge.

Anmeld

19. december 2011

Moar2011

hold op en forskrækkelse - tror faktisk jeg ville handle ligesom dig ! OG jeg troede faktisk os at det handlet om at få kold vand på hvis man har brædt sig  godt at se Julie er glad igen og ikk klager over ømhed.

ps. synes nu du taklet det hele flot.

Anmeld

19. december 2011

Gaia

Puha godt der ikke skete mere. Kn så meget forstå din reaktion.vi har prøvet lidt af det samme. Det var for et år siden hjemme hos mine svigerforældre. Min svigerfar legr med en ny kaffemaskine og lav forskellige kaffer. Vi sidder med vores 8 mdr. Gamle datter ved bordet. Sigere flere gange til svigerfar" husk nu at stille det ind mindt på bordet, så maja ikke kan få fat i det" svigerfar som tiltider er ert distræt og på dette tidspunkt optaget af kaffen, høre ikke efter. Han sætter en ny lavet kop foran min kæreste og maja. Min kæreste skal til endnu engang at flytte kaffen, da maja er lynhurtig og vupti fik hun kaffen ned over sin mave og lår. Godt hun hav ble på! Jeg skreg og min reaktion var vist lig din. Og nøj jeg var vred! De tog hende under den kolde hane i vaske, for vi viste heller ikke det med at vandet skulle være temp. Nå men på skadestuen med os. Blev sendt hjem igen for at køle med stofbleer i tre timer, for de kunne ikke gøre noget indtil da og de synes det var bedre vi var i trygge rammer. Efter tre timer hcor hun har ligget skiftevis hos os og været total apatisk/ slap. Sked på os, tissede osv. So what. Det var så lige gyldigt! Live hun op og inden vi tog ned på skadestuen igen hav hun allerede siddet og leget på gulvet. På skadestuen fik hun fjernet det døde hud, fik noget specielt cream på og forbinding 3 steder. To på maven og en på låret. Idag har hun hvide hudområder på maven og en tør plamage der hcor hun brædte låret. Ellers er der intet at se . Men puha kan stadig få det helt dårligt over det og 1 vi lærte lille barn ved bordet samme med kaffe er en bad combi. 2. Svigerfar gør vist aldrig det igen! Kan sagten forstå du råbte, skreg osv. Man bliver jo pisse smadder bange. Og mega ked af det. Men som sagt godt deer ikke skete mere og ja den med skeen den er jeg også opmærksom på. Til dig og god jul

Anmeld

19. december 2011

Bshizzle

Årh det lille søde pus..
Jeg forstår godt du var oppe i det røde felt og i panik, for det ville jeg nok osse selv ha været.. Man når jo ikke at tænke, men gør ALT man kan i sin magt for at få kølet det ned og få hjælp...
( at skadestuen er så møg langsom og ALTID ventetid.. er ikke en nyhed! )

Håber hun har det godt idag, og ikke er skræmt af din kødsovs

Anmeld

19. december 2011

twinboys

Uuuuhhhh lille mus godtdu handlede og hjalp hende

Anmeld

19. december 2011

Mira0911

PT skriver:

Stakkels lille pige, men godt, at der ikke skete mere. Og hvor må det ave været frygteligt for dig også. Godt, du reagerede så hurtigt, som du gjorde, og jeg er sikker på, alle forstår hvorfor du måske var lidt kort for hovedet. Et stort kram til jer begge

Synes godt nok også at jeg reagerede meget meget hurtigt... Jeg vidste heller ikke at det skulle være tempereret vand... Jeg tænkte som hvis det var mig selv der brændte mig så smed jeg det brændte område under koldt vand... 

Det var virkelig en forskrækkelse... Puuh... 

Tak skal du have... 

Anmeld

19. december 2011

Mira0911

LilleLene skriver:

puuha en hektisk aften, men godt at det "bare" var det sovs det var på skeen, og ikke heeele gryden hun fik ud over sig

til dig, og håber bette pigen har det bedre

Jeg er virkelig glad for det ikke var gryden hun fik ned over sig... Ja det var godt nok en meget hektisk aften... 

Er så glad for at det ser meget bedre ud idag... Hun var glad og tilfreds imorges inden hun skulle i dagpleje... Hun fortæller hvad der er sket.. Det er forståeligt... 

Tak for knus... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.