Har åbenbart fået en søster!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2011

M (:

Anonym skriver:

Hej Tøser

Skriver som anonym i dag, da det åbenbart er noget af en familie-hemmelighed jeg her røber

Idag har jeg fået at vide at min far har fået et barn med en kvinde han kun havde mødt en enkelt gang. "Barnet" er i dag 36, jeg selv er 29. Han fik først at vide at han var blevet far da moren ville have penge fra ham. Da pigen var et par år gammel blev hun adopteret af morens nye mand, og hun er på den måde juridisk set ikke en del af vores familie mere. Men... hun er jo min søster! Jeg har selv 2 børn, måske har de fætre og kusiner! Jeg har det simpelthen så mærkeligt med det.

Min far har aldrig set hende, og måske ved hun ikke engang at min far også er hendes far. Min far er ikke interesseret i at se hende, og hun har heller ikke opsøgt ham.

Jeg tænker så meget på hvordan hun ser ud, om hun måske ligner mig. Mine forældre vil ikke oplyse hendes efternavn, så kender kun hendes fornavn. Kan jeg på nogen måde opspore hende? Ved hjælp af kirkebøger f.ex? Ved dog heller ikke hvor hun er født. Jeg vil IKKE kontakte hende, men kunne for eksempel finde på at søge på facebook efter hende, bare for at se hvordan hun ser ud. Er klar over hun kan have skiftet efternavn da hun blev adopteret eller evt. gift.

Har lige snakket med min mor, hun synes det er mærkeligt jeg tænker så meget på det, og ikke bare kan lade det gå. Tænker jeg for meget over det? Hun er jo trods alt på ingen måde en del af min familie, udover rent genetisk.

Synes det er direkte dumt af dine forældre at lade så stor en bombe springe, hvis de ikke ville kunne acceptere, at du opsøger hende..

Er der den mindste chance for, at de måske netop ønsker, at du optager kontakten med din søster, fordi de ikke selv har turdet gøre det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

Anonym trådstarter

Darling<3 skriver:

Hvis de ikke ville kunne leve med at du opsøger hende, så havde de ikke fortalt dig at hun eksistere!!

Jeg tror ikke på at dine forældre ville kunne få sig selv til at slå hånden af hverken dig eller dine børn - hvem vil gerne miste dem man har aller tættest??

Som en anden skrev, så fandt hun ud af det da hun fandt hendes forældre's vielses papir, har du ikke mulighed for at kigge de papir?
Du behøver jo ikke springe som trådt ud af en æske, når du finder hende, du kunne måske holde lidt øje med hende og de hende an inden du fortæller hvem du er?

De siger at grunden til de har fortalt mig om hende var at de ikke vil have at vi skal finde ud af det når mine forældre engang er væk, så ville de hellere selv fortælle det.

Mine forældre og mig har altid haft et anstrengt forhold til hinanden, så det kan let gå galt hvis jeg ikke lige "makker ret"

Bor langt fra mine forældre og er meget sjældent jeg besøger dem, så kan ikke lige umiddelbart lede efter de papirer. Men kunne nu godt finde på det hvis jeg fik muligheden for det.

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

Camulla skriver:

Min søster og jeg fandt for ikke så længe siden ud af at min mor har en biologisk bror. Min mor er død og adopteret... Men han søgte efter os og det var familiestyrelsen der kontaktede min søster for at høre om hun var interesseret, så måske de kan hjælpe? Ved det ikke, bare et forslag... Og kan godt forstå at du vil tage kontakt...  

Vil jeg lige prøve at undersøge... tak for det

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

Anjamichell skriver:

Hvorfor vil dine forældre ikk oplyse yderligere?? derer under utroskab det barn er lavet??

Nej det er det ikke, min far var 20 år dengang. Men han siger selv han ikke er stolt af det, og ingen ved det, ikke engang hans egen familie

I min familie skal alt bare fremstå perfekt, og der passer dette ligesom ikke ind. For ingen må vide det.

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

1000Ben skriver:

Ihh hvor spændende. Jeg kan godt forstå at du ikke kan slippe tanken. Jeg synes da bestemt heller ikke der er noget galt i at opsøge hende. Jeg kan desværre ikke rigtigt være behjælpelig med at finde hende ( så skal du i hvert fald sende mig en pb - for tror jeg har en idé, hvor du kunne få oplyst hendes fulde navn, cpr osv...

Jeg ville helt sikkert have det 100 % på samme måde som dig og ville nok ikke stoppe med at prøve at finde hende nogensinde...

Håber virkelig du finder hende 

Knus

1000Ben/Stefanie 

Mange tak skal du have

Er ikke helt klar til at opsøge hende endnu og tage konsekvenserne af det, men ville aligevel gerne vide lidt om hende.

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Synes det er direkte dumt af dine forældre at lade så stor en bombe springe, hvis de ikke ville kunne acceptere, at du opsøger hende..

Er der den mindste chance for, at de måske netop ønsker, at du optager kontakten med din søster, fordi de ikke selv har turdet gøre det?

Tror jeg ikke, desværre.

De siger at grunden til de fortæller det er at de vil have jeg skulle høre det fra dem og ikke finde ud af det når de engang var væk. De rejser meget og skal afsted på ferie igen lige efter jul, og de siger at hvis de for eksempel styrter ned med flyveren skal det ikke være sådan at min bror og mig selv finder papirerne og ikke vidste noget om hende i forvejen.

Anmeld

19. december 2011

karina1980

jeg ville se om jeg kunne finde frem til hende, om jeg ville tage kontakt eller ej, ved jeg ikke, men ville forsøge at finde hende.

jeg har selv en bror, på min fars side som jeg ikke kender til, desværre har vi intet kendskab til navn eller lign. ved blot han er ældre end mig.

hverken min mor eller far kan oplyse mere da de intet ved, hverken navn eller lign. da han blev bortadopteret kort efter fødslen.

men hvor ville jeg gerne `se` om han faldt ind under samme personlighed som resten af mændene i vores familie(de nogle specielle nogle) om han ligner os, da vi i søskende flokken(5 stk) ligner hinanden en hel del og alle til min fars side(på nær 2)

Anmeld

19. december 2011

frk-stoltze

Anonym skriver:

Hej Tøser

Skriver som anonym i dag, da det åbenbart er noget af en familie-hemmelighed jeg her røber

Idag har jeg fået at vide at min far har fået et barn med en kvinde han kun havde mødt en enkelt gang. "Barnet" er i dag 36, jeg selv er 29. Han fik først at vide at han var blevet far da moren ville have penge fra ham. Da pigen var et par år gammel blev hun adopteret af morens nye mand, og hun er på den måde juridisk set ikke en del af vores familie mere. Men... hun er jo min søster! Jeg har selv 2 børn, måske har de fætre og kusiner! Jeg har det simpelthen så mærkeligt med det.

Min far har aldrig set hende, og måske ved hun ikke engang at min far også er hendes far. Min far er ikke interesseret i at se hende, og hun har heller ikke opsøgt ham.

Jeg tænker så meget på hvordan hun ser ud, om hun måske ligner mig. Mine forældre vil ikke oplyse hendes efternavn, så kender kun hendes fornavn. Kan jeg på nogen måde opspore hende? Ved hjælp af kirkebøger f.ex? Ved dog heller ikke hvor hun er født. Jeg vil IKKE kontakte hende, men kunne for eksempel finde på at søge på facebook efter hende, bare for at se hvordan hun ser ud. Er klar over hun kan have skiftet efternavn da hun blev adopteret eller evt. gift.

Har lige snakket med min mor, hun synes det er mærkeligt jeg tænker så meget på det, og ikke bare kan lade det gå. Tænker jeg for meget over det? Hun er jo trods alt på ingen måde en del af min familie, udover rent genetisk.

Ikk helt det sammen, men alligevel lidt;-)

Min mor har en bror som blev bort adopteret som spæd, og hun forsøgte flere gang at spore/opsøge oplysninger, men hun kunne ikk få noget at vide desværre. 

En dag får min morfar en mail fra en mand, som så er min mors bror, min morfar ringer til min mor og hun var det nummer han havde lagt i mailen. Min mor ringer til ham, da hun har tænkt SÅ meget på ham i så mange år. De bliver begge vild rystet men glade, og aftaler at mødes 

Ved ikk om det givet mening, men kan godt forstå du tænker på personen, det gjorde min mor også. Og Idag har jeg en ekstra onkel og en dejlig kusine, som faktisk ligner min mor mega meget på billeder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.