Jeg synes, din reaktion er HELT forståelig - jeg ville søreme også miste pusten, hvis jeg fandt ud af, jeg havde en halvsøster eller -bror, jeg intet kendte til. Din mors reaktion er måske også forståelig nok - det er sikkert ikke noget, hun har ønsket at forholde sig til, og nu gør du det pludselig til noget vigtigt.
Jeg kan ikke sige, hvad du skal eller kan gøre, men jeg ville gøre NOGET, hvis det var mig - helt sikkert. Dog tror jeg, det er svært at stoppe igen, hvis du fx finder hende på FB - det vil da være enormt fristende så lige at smide hende en hilsen, tror jeg.
Med den alder, din halvsøster har, så synes jeg i øvrigt, det er rimeligt nok, at hun får sandheden om sin far at vide, hvis det ikke er sket allerede. Hendes "rigtige" far vil jo altid være ham, der har adopteret hende, og som har været en del af hendes liv næsten altid, så der er næppe risiko for, at der går noget fra ham. Og jeg mener faktisk, hun har ret til at vide besked om sit ophav.
Jeg tror faktisk, at jeg ville tage kontakt, hvis jeg var dig - og så lade det være op til hende, om I skal ses.
Anmeld