Øllebrød hvad gør i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2011

Angelspot

michelledam skriver:

Okay tak for svar. Det tror jeg at jeg vil prøve. For jeg synes nemlig også at 24% sukker er meget. Så tror da bare jeg gør som dig. Fryser det ned. Laver nemlig også selv frugtmos på den måde. For så ved jeg Hvad hun får. Det gør man jo ikke helt i de der færdige nogen. Hun er doginde i en periode hvor mors mos ikke passer hende hvor kun færdige mos er godt nok. Men håber hun kommer over det. Hvor meget vand tilsætter du de 500 g rugbrød?

Jeg skærer alt rugbrødet ud i små tern og så i en gryde hvor jeg dækker det med vand. Dagen efter hælder jeg så lidt vand fra, da jeg gerne vil have en lidt fast konsistens, så jeg kan tilføje lidt mælk i stedet når jeg varmer det op. Ja, jeg vil også bare rigtig gerne vide hvad der er i maden og det ved man (som regel) når man laver det selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2011

norenberg

jeg laver det altid selv men sætter det aldrig i blød, smuldre bare brødet og hælder vand og hvidtøl over og koger det til det er som grød og smager så til med sukker....så max 30 min så har jeg en stor grydefuld øllebrød ...

Anmeld

19. december 2011

Moar2011

michelledam skriver:

Det stod bare i den opskrift jeg havde fundet.

nåårh okey - husk os fedt stof i .. jeg laver af 500g mørk rugbrød, skær det i tren, i en gryde, vand over og lader det stå på svag varme, efer kort tid, er det smulret , røre rundt i det , fedt stof i og der er øllebrød til bettemanden han ELSKER det og havergrød ..

Anmeld

19. december 2011

Mother-love

Babyklar skriver:

nåårh okey - husk os fedt stof i .. jeg laver af 500g mørk rugbrød, skær det i tren, i en gryde, vand over og lader det stå på svag varme, efer kort tid, er det smulret , røre rundt i det , fedt stof i og der er øllebrød til bettemanden han ELSKER det og havergrød ..

Jeg tror også bare jeg vil gøre sådan fremover. For synes virkelig det er træls at skulle gå og huske på at sætte det i blød. Og når det ikke engang er nødvendigt så gider jeg da slet ikke.jeg kommer en klat smør i alt hun får self bare ikke frugtmos. Hun elsker også havregrød

Anmeld

19. december 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg lavede selv øllebrød. Jeg lavde det ikke i blød om aften. Jeg kogte bare noget rugrbrød uden kerner og det blev super godt

Anmeld

19. december 2011

Pige2009

Min Farmor køber en sukkerfri blanding i Bilka. Jeg lavede det selv fra bunden, da jeg så ved, hvad der er i... Laura har aldrig fået færdiggøre netop af den grund :-)

Anmeld

19. december 2011

Moar2011

michelledam skriver:

Jeg tror også bare jeg vil gøre sådan fremover. For synes virkelig det er træls at skulle gå og huske på at sætte det i blød. Og når det ikke engang er nødvendigt så gider jeg da slet ikke.jeg kommer en klat smør i alt hun får self bare ikke frugtmos. Hun elsker også havregrød

jeg synes ikk det er nødventdigt at sætte det i blød heh - føler mere det er ekstra arbejde heh ..

nemlig, sådan gør jeg os ...

Anmeld

19. december 2011

Kløver

michelledam skriver:

Okay. Isabella har dog fået to tænder men hun er lidt følsom over for de mindste stykker eller klumper der kunne være. Men kerner er jo godt for maven hos os. Ved ikke om det er for de små.

Tror ikke det gør så stor forskel, når du blender det, hun får jo det grove brød uanset :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.