Øllebrød hvad gør i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2011

Janni.

michelledam skriver:

Skal der sukker i eller noget for at gøre det sødt? Aner ikke hvor godt det er at give alt de sukker. Ikke fordi jeg er bange for at give Isabella sukker men vil såvidt muligt gerne undgå det da jeg ikke synes det er ødvendige for børn at få alt det sukker.

Altså du kan jo prøve at give hende det uden sukker og se om hun vil spise det. Og ellers tilføje en lille smule. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2011

Mother-love

Janni. skriver:

Altså du kan jo prøve at give hende det uden sukker og se om hun vil spise det. Og ellers tilføje en lille smule. 

Det er gået fint nok uden sukker synes selv det smager af helvedes til. Men tænker jo også at det er godt nok pga. Hun jo nemt får hård mave og at man siger at sukkervand kan sætte gang i systemet.

Anmeld

18. december 2011

Kløver

Jeg synes den færdige smager af pap. Har selv brugt det billige rugbrød uden kerner, di står bare i blød nogle minutter inden jeg laver det, og Nu hvor Daniel kan spise rugbrød med kerner, bruger jeg bare det rugbrød vi har :-)

Anmeld

18. december 2011

Mother-love

Maja84 skriver:

Jeg synes den færdige smager af pap. Har selv brugt det billige rugbrød uden kerner, di står bare i blød nogle minutter inden jeg laver det, og Nu hvor Daniel kan spise rugbrød med kerner, bruger jeg bare det rugbrød vi har :-)

Okay hvor gammel er han? Jeg blender det jo inden hun får det. Så tænker at kernene jo også bliver blendet ud eller synes det ville være nemmere hvis hun bare fik det samme som os.

Anmeld

18. december 2011

Kløver

michelledam skriver:

DFaDanieFangDanieDanieleer

Okay hvor gammel er han? Jeg blender det jo inden hun får det. Så tænker at kernene jo også bliver blendet ud eller synes det ville være nemmere hvis hun bare fik det samme som os.

DAniel er 10.5 mdr men når du blender det er der nok ingen problem. JEg prøvede frem, hvor jeg købte viking med bløde kerner, gik fint og Nu får han alle slags rugbrød i små hapsere, skal lige siges han ikke engang har fået tænder endnu

Anmeld

18. december 2011

Mother-love

Maja84 skriver:

DAniel er 10.5 mdr men når du blender det er der nok ingen problem. JEg prøvede frem, hvor jeg købte viking med bløde kerner, gik fint og Nu får han alle slags rugbrød i små hapsere, skal lige siges han ikke engang har fået tænder endnu

Okay. Isabella har dog fået to tænder men hun er lidt følsom over for de mindste stykker eller klumper der kunne være. Men kerner er jo godt for maven hos os. Ved ikke om det er for de små.

Anmeld

18. december 2011

Moar2011

michelledam skriver:

Hej piger. Hvad bruger i til øllebrød? Laver idet selv medatsætte kernefri rugbrød i blød natten før. Eller bruger i øllebrød fra beauvais? Eller bruger i alm. Øllebrød fra mærket Struer eller?

Jeg har indtil nu bare lavet det fra bunden med afsætte rugbrød i blød men synes det er lidt irriterende at skulle gå og huske på inden jeg går i seng. Og kiggede så på den alm. Fra mærket Struer men synes bare der er meget sukker i. Eller er det bare mig?

Jeg er lidt bange for at bruge den fra beauvais fordi Isabella får hård mave af hirse og ris grøden så har ikke brugt det siden en hvad er jeres erfaring med dette?

hvorfor står det i blød i en hel nat ? :s det gør jeg ikk 

Anmeld

18. december 2011

Mother-love

Babyklar skriver:

hvorfor står det i blød i en hel nat ? :s det gør jeg ikk 

Det stod bare i den opskrift jeg havde fundet.

Anmeld

18. december 2011

Angelspot

Jeg laver øllebrød ud af en pose mørkt rugbrød med 500 gram i, den koster 4,95 i Føtex. Det giver ca 6-8 portioner hvoraf jeg kommer dem i fryseren i små bøtter som passer portionsvis og så har jeg morgenmad til en uge. Det står i blød natten over og så koger jeg det helt ud og kører det gennem en si, så det er uden store klumper. Når han skal have en portion kommer jeg lidt mælk i og så ind i mikroen, det skal jo kun lige varmes kort op så det ikke er så tykt og så spiser han lystigt! Nogle gange med frugtmos i. Det smager ikke engang så slemt, men egentlig ganske sødt. Har ellers ikke brudt mig om det.

Det man køber af Struer er tilsat 24 % sukker, hvilket jeg selv synes er ALT for meget sukker til en baby! Man kan få en grøn pose øko øllebrød som er uden sukker og ikke fra Beuveau.

Har hørt at for mange kerner kan stoppe fordøjelsessystemet lidt til, så det er derfor jeg ikke bruger vores eget rugbrød. Dog spiser han gulerodsrugbrød med få bløde kerner i og det går fint.

Anmeld

18. december 2011

Mother-love

Angelspot skriver:

Jeg laver øllebrød ud af en pose mørkt rugbrød med 500 gram i, den koster 4,95 i Føtex. Det giver ca 6-8 portioner hvoraf jeg kommer dem i fryseren i små bøtter som passer portionsvis og så har jeg morgenmad til en uge. Det står i blød natten over og så koger jeg det helt ud og kører det gennem en si, så det er uden store klumper. Når han skal have en portion kommer jeg lidt mælk i og så ind i mikroen, det skal jo kun lige varmes kort op så det ikke er så tykt og så spiser han lystigt! Nogle gange med frugtmos i. Det smager ikke engang så slemt, men egentlig ganske sødt. Har ellers ikke brudt mig om det.

Det man køber af Struer er tilsat 24 % sukker, hvilket jeg selv synes er ALT for meget sukker til en baby! Man kan få en grøn pose øko øllebrød som er uden sukker og ikke fra Beuveau.

Har hørt at for mange kerner kan stoppe fordøjelsessystemet lidt til, så det er derfor jeg ikke bruger vores eget rugbrød. Dog spiser han gulerodsrugbrød med få bløde kerner i og det går fint.

Okay tak for svar. Det tror jeg at jeg vil prøve. For jeg synes nemlig også at 24% sukker er meget. Så tror da bare jeg gør som dig. Fryser det ned. Laver nemlig også selv frugtmos på den måde. For så ved jeg Hvad hun får. Det gør man jo ikke helt i de der færdige nogen. Hun er doginde i en periode hvor mors mos ikke passer hende hvor kun færdige mos er godt nok. Men håber hun kommer over det. Hvor meget vand tilsætter du de 500 g rugbrød?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.