Øllebrød hvad gør i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.202 visninger
28 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. december 2011

Mother-love

Hej piger. Hvad bruger i til øllebrød? Laver idet selv medatsætte kernefri rugbrød i blød natten før. Eller bruger i øllebrød fra beauvais? Eller bruger i alm. Øllebrød fra mærket Struer eller?

Jeg har indtil nu bare lavet det fra bunden med afsætte rugbrød i blød men synes det er lidt irriterende at skulle gå og huske på inden jeg går i seng. Og kiggede så på den alm. Fra mærket Struer men synes bare der er meget sukker i. Eller er det bare mig?

Jeg er lidt bange for at bruge den fra beauvais fordi Isabella får hård mave af hirse og ris grøden så har ikke brugt det siden en hvad er jeres erfaring med dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2011

Saram

Ehm.. Vi er lige begyndt på øllebrød og hun får bare færdigkøbt. Gider ikke til at lave det selv. Det vi bruger er den der grønne pose fra struer.. Er lidt ligeglad om der er tilsat sukker i, hun får det kun en gang om dagen lige nu, og får intet andet med sukker.

Anmeld

18. december 2011

Janni.

Mener man kan købe øllebrødspulver uden sukker, det kunne du overveje og så selv tilføje sukker eller andet sødt. 

Anmeld

18. december 2011

Maja_4000

Jeg lavede det altid selv .. Og gør stadig , hvis vi har rugbrød vi ikke kan nå at få spist
Lavede så til 2 dage af gangen , så det kun var hver 2. dag jeg skulle huske det Og hvis jeg glemte det , lavede jeg bare uden at sætte det i blød .. Kunne altså ikke mærke forskel .. Kogte det bare lidt længere så

Anmeld

18. december 2011

Mother-love

Janni. skriver:

Mener man kan købe øllebrødspulver uden sukker, det kunne du overveje og så selv tilføje sukker eller andet sødt. 

Skal der sukker i eller noget for at gøre det sødt? Aner ikke hvor godt det er at give alt de sukker. Ikke fordi jeg er bange for at give Isabella sukker men vil såvidt muligt gerne undgå det da jeg ikke synes det er ødvendige for børn at få alt det sukker.

Anmeld

18. december 2011

Maja_4000

Maja_4000 skriver:

Jeg lavede det altid selv .. Og gør stadig , hvis vi har rugbrød vi ikke kan nå at få spist
Lavede så til 2 dage af gangen , så det kun var hver 2. dag jeg skulle huske det Og hvis jeg glemte det , lavede jeg bare uden at sætte det i blød .. Kunne altså ikke mærke forskel .. Kogte det bare lidt længere så

Og Caroline har aldrig fået tilsat sukker ! Hun spiste det som det var .. Engang imellem kom jeg lidt hjemmelavet frugtmos på , så det ikke smagte helt ens hver gang

Anmeld

18. december 2011

Mother-love

Maja_4000 skriver:

Okay det kan man godt? troede jeg ikke man kunne nemlig.

Anmeld

18. december 2011

Maja_4000

michelledam skriver:

Skal der sukker i eller noget for at gøre det sødt? Aner ikke hvor godt det er at give alt de sukker. Ikke fordi jeg er bange for at give Isabella sukker men vil såvidt muligt gerne undgå det da jeg ikke synes det er ødvendige for børn at få alt det sukker.

Anmeld

18. december 2011

Maja_4000

michelledam skriver:

Okay det kan man godt? troede jeg ikke man kunne nemlig.

Min sp sagde , at det kunne man sagtens

Anmeld

18. december 2011

Mother-love

Maja_4000 skriver:

Min sp sagde , at det kunne man sagtens

Okay jamen det er jo rigtig fint så.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.