Amen helt seriøst hvad fa'en skalket gøre efterhånden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2011

Mother-love

Nessie skriver:

Jeg ville undgå alle de afførringsmidler, hvis jeg var dig.

Vi gik til min akupunktør, da Daniel havde forstoppelse. Han fik akupressur 2 gange, og så var maven bedre. Så kunne vi nøjes med at give ham sveskemos en gang i mellem, når der var optræk til noget igen. Var dernede igen et par måneder efter, og igen var det nok med 2 gange akupressur.

Nogen har også haft god virkning af zoneterapi

Okay. Men problemet et bare nu at hun nægter og spise sveskemos og hun vil heller ikke drikke sveskesaft. Vi kan simpelthen ikke få det i hende mere..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2011

Nessie

michelledam skriver:

Okay. Men problemet et bare nu at hun nægter og spise sveskemos og hun vil heller ikke drikke sveskesaft. Vi kan simpelthen ikke få det i hende mere..

Hun er nok blevet træt af det

Prøv med noget alternativt behandling, og hold en pause fra sveskerne

Anmeld

16. december 2011

Maja88

nu har jeg ikke læst alle svarene, så kan være jeg gentager nogle af svarene..

men først fremmest øv hvor kan jeg godt forstå du er ked af det.

og hvor kan jeg godt forstå du er imod aff. middel...

prøv eventuelt at give hende en godt moden kiwi.. måske lidt sukker på???sukkervand???

og husk MASSER af normalt VAND.

har faktisk ikke andre råd, da disse som regel har haft effekt hjemme hos os...

undgå advokado og banan

Anmeld

16. december 2011

Tystys14

michelledam skriver:

Hej piger.

Jeg synes jeg er ved At være udmattet og efterhånden ved at give op isabella bliver ved med at have hård mave. Hun bliver ikke ked af det.. Men det knusser mit hjerte at se hende presse og presse uden der kommer noget.
Vi stoppede med at give hende færdigmix grød og kartofler får hun heller ikke mere. Men hun bliver ved med at få hård mave.

Et eks. På en mad

Morgen 280ml mme
Formiddag hjemmelavet trekornsgrød eller øllebrød
Middag frugtmos
Eftermiddag 240 ml mme
Aftensmad grønsagsmos

Hvad er der galt synes jo ikke det ser ud som om der skulle være noget galt i det hun spiser.
Vi er lige skiftet fra mme syrnet over til alm. Mme da hun jo skal bruge mere jern og jeg er bange for at skulle give hende jern dråber da hendes mave i forvejen er så sart.

Jeg giver hende sveskemos næsten hver dag. Hvad skal jeg dog gøre? Jeg mener hun kan jo ikke leve af frugtmos. Vi er ikke så,eget for at give hende afføringsmiddel da maven kan blive afhængig af det. Jeg synes efterhånden at jeg føler mig på bar bund.
Er derikke nogen der kan hjælpe"
?

Vores datter havde også hård mave i en periode, husker du at koge sveskerne ud i lidt vand, det kan jeg love dig for virkede op vores datter.  hi hi. Hun havde ingen effekt af dem når de var "rå" sveskerne. Men allerede dagen efter hun havde fået dem udkogt, virkede det.

Et råd jeg fik af min mor der har haft 4 børn, alle problemer med hård mave.  

for det går.

Anmeld

16. december 2011

Mother-love

Nikita Victoria skriver:

Vores datter havde også hård mave i en periode, husker du at koge sveskerne ud i lidt vand, det kan jeg love dig for virkede op vores datter.  hi hi. Hun havde ingen effekt af dem når de var "rå" sveskerne. Men allerede dagen efter hun havde fået dem udkogt, virkede det.

Et råd jeg fik af min mor der har haft 4 børn, alle problemer med hård mave.  

for det går.

Hej. Ja jeg har siden hun startede på grød selv lavet sveskemos. Ved at jeg lod dem stå i blød i to timer og så blev de kogt indtil de varhelt udsplattet. Hvorefter de så er blevet blendet. Men hun vil bare ikke have svesker mere. Hverken saften eller mosen.

Anmeld

16. december 2011

Jana23

hejsa

kan virkeligt godt forstå dig, det er bare så svær en situation at stå i.. skal man vælge det ene eller det andet... jeg syntes der er rigtig mange gode forslag her og det kommer jo helt an på hvad du helder mest til. Min søn led også vildt meget af hård mave og prøvede også svesker men havde bare ikke held med det så jeg valgte laktulosen, jeg vil bare sige at det virkede på ham og så skadelig er laktulose ikke. Jeg havde det heller ikke ret godt med at fylde såden noget i ham men i bund og grund består laktulose af sukkerarter der gør at der bliver trukket noget ekstra væske ind til tarmen så aff. ikke bliver så hård, men snak med din læge om det eller sundhedsplejerske så de kan vejlede dig både for og imod og hvis du beslutter dig for laktulose så at du giver korrekte ml. Hvis du har brug for mere information om midlet laktulose så er der en hjemmeside der hedder: www.medicin.dk super god side bruger den konstant i mit arbejde som social og sundhedsasistent

håber får bugt med problemet

hilsen anja

Anmeld

16. december 2011

Skouboe

Jeg forstår ikke hvorfor alle folk har så meget i mod afgøringsmidler.. Giv hende lactulose. Det er mælkesukker og virker ved at trække ekstra væske til tarmene - der er ikke noget farligt i det.

Tarmene bliver lige så afhængige af svesker.

Anmeld

17. december 2011

modesty

Nessie skriver:

Jeg ville undgå alle de afførringsmidler, hvis jeg var dig.

Vi gik til min akupunktør, da Daniel havde forstoppelse. Han fik akupressur 2 gange, og så var maven bedre. Så kunne vi nøjes med at give ham sveskemos en gang i mellem, når der var optræk til noget igen. Var dernede igen et par måneder efter, og igen var det nok med 2 gange akupressur.

Nogen har også haft god virkning af zoneterapi

Hvis jeg var dig ville jeg prøve mælkesyrebakterier i pulverform som d.eks Probiotics Panda inden diverse afføringsmidler, som kan fucke tarmfloraen helt op. Probiotics understøtter kroppens naturlige tarmflora.

Jeg har en veninde hvis søn havde rigtig godt af zoneterapi.

Og som en anden også nævner, MME er jo kendt for at kunne skabe forstoppelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.