Amen helt seriøst hvad fa'en skalket gøre efterhånden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.789 visninger
27 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. december 2011

Mother-love

Hej piger.

Jeg synes jeg er ved At være udmattet og efterhånden ved at give op isabella bliver ved med at have hård mave. Hun bliver ikke ked af det.. Men det knusser mit hjerte at se hende presse og presse uden der kommer noget.
Vi stoppede med at give hende færdigmix grød og kartofler får hun heller ikke mere. Men hun bliver ved med at få hård mave.

Et eks. På en mad

Morgen 280ml mme
Formiddag hjemmelavet trekornsgrød eller øllebrød
Middag frugtmos
Eftermiddag 240 ml mme
Aftensmad grønsagsmos

Hvad er der galt synes jo ikke det ser ud som om der skulle være noget galt i det hun spiser.
Vi er lige skiftet fra mme syrnet over til alm. Mme da hun jo skal bruge mere jern og jeg er bange for at skulle give hende jern dråber da hendes mave i forvejen er så sart.

Jeg giver hende sveskemos næsten hver dag. Hvad skal jeg dog gøre? Jeg mener hun kan jo ikke leve af frugtmos. Vi er ikke så,eget for at give hende afføringsmiddel da maven kan blive afhængig af det. Jeg synes efterhånden at jeg føler mig på bar bund.
Er derikke nogen der kan hjælpe"
?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

maryjane

michelledam skriver:

Hej piger.

Jeg synes jeg er ved At være udmattet og efterhånden ved at give op isabella bliver ved med at have hård mave. Hun bliver ikke ked af det.. Men det knusser mit hjerte at se hende presse og presse uden der kommer noget.
Vi stoppede med at give hende færdigmix grød og kartofler får hun heller ikke mere. Men hun bliver ved med at få hård mave.

Et eks. På en mad

Morgen 280ml mme
Middag frugtmos
Eftermiddag 240 ml mme
Aftensmad grønsagsmos

Hvad er der galt synes jo ikke det ser ud som om der skulle være noget galt i det hun spiser.
Vi er lige skiftet fra mme syrnet over til alm. Mme da hun jo skal bruge mere jern og jeg er bange for at skulle give hende jern dråber da hendes mave i forvejen er så sart.

Jeg giver hende sveskemos næsten hver dag. Hvad skal jeg dog gøre? Jeg mener hun kan jo ikke leve af frugtmos. Vi er ikke så,eget for at give hende afføringsmiddel da maven kan blive afhængig af det. Jeg synes efterhånden at jeg føler mig på bar bund.
?

Vores sp siger at svesker også kan være vanedannende for maven, og der derfor skal flere og flere til for at de virker. Hun mener det er bedre at bruge lactulose. Din sp har ikke nogle råd? Held og lykke med hende

Anmeld

14. december 2011

AnneBJ

Hvor er det synd! Felix er begyndt at døje meget efter han ikke gider flaske så meget mere og derfor kun får én, plus at han nu får jerndråber.

Han får sveskemos hver dag men er ikke glad for det. Så det er noget med at snyde det i havregrøden og sådan. Vi vil imorgen prøve at købe sveskejuice og se om han har lyst at drikke det... Og ellers så tilbyder vi ham masser af vand at drikke, det kan jo også sætte kan i systemet. Fibre, som rugbrød, havregryn og sådan kan hjælpe, vi har også prøvet figenstænger, men det gider den unge mand heller ikke... 

Jeg kan godt forstå I ikke er meget for afføringsmidler - det er vi heller ikke.. Her har problemet ikke stået på mere end et par uger, så vi har ikke overvejet lactulose eller noget. Måske var det værd at prøve for Jer - hvis man ikke stopper fra dag til dag, men langsomt trapper ud, går det måske ok?

Anmeld

14. december 2011

Pige2009

Laura har også utrolig hård mave og har altid haft. Jeg synes ikke, I skal droppe kartofler mm., da det ikke løser noget. Min læge og SP foreslog lactulose, hvilket hjalp. Derfor har jeg altid en flaske stående på køl. Cykeløvelser hjælper og ellers masser af bevægelse og motion

Anmeld

14. december 2011

SussieThyssen

michelledam skriver:

Hej piger.

Et eks. På en mad

Morgen 280ml mme
Middag frugtmos
Eftermiddag 240 ml mme
Aftensmad grønsagsmos

?

Må jeg spørge hvilken slags MME hun får?

Mange mælkeallergikerbørn får nemlig hård mave af MME produkter og almindelige mælkeprodukter.

Kærligst
Sussie

Anmeld

14. december 2011

Mother-love

AnneBJ skriver:

Hvor er det synd! Felix er begyndt at døje meget efter han ikke gider flaske så meget mere og derfor kun får én, plus at han nu får jerndråber.

Han får sveskemos hver dag men er ikke glad for det. Så det er noget med at snyde det i havregrøden og sådan. Vi vil imorgen prøve at købe sveskejuice og se om han har lyst at drikke det... Og ellers så tilbyder vi ham masser af vand at drikke, det kan jo også sætte kan i systemet. Fibre, som rugbrød, havregryn og sådan kan hjælpe, vi har også prøvet figenstænger, men det gider den unge mand heller ikke... 

Jeg kan godt forstå I ikke er meget for afføringsmidler - det er vi heller ikke.. Her har problemet ikke stået på mere end et par uger, så vi har ikke overvejet lactulose eller noget. Måske var det værd at prøve for Jer - hvis man ikke stopper fra dag til dag, men langsomt trapper ud, går det måske ok?

Jeg troede det ville live bedre når hun begyndte at få havregrød eller øllebrød men nej intet hjælper forstår det simpelthen ikke. Hun er 6,5 mdr nu. Og synes virkelig at det er underligt at hun ikke har fået et bedre fordøjelsessystem.

Anmeld

14. december 2011

Mother-love

SussieThyssen skriver:

Må jeg spørge hvilken slags MME hun får?

Mange mælkeallergikerbørn får nemlig hård mave af MME produkter og almindelige mælkeprodukter.

Kærligst
Sussie

Hun får allomin 2 nu. Som er fra 6 mdr. Vi havde problemer allerede da hun kom over på mme da hun var en månede. Men alm. Mme fik hun bare luft i maven af hvor vi så gilo er til syrnet som hjalp meget bedre.

Anmeld

14. december 2011

SussieThyssen

michelledam skriver:

Hun får allomin 2 nu. Som er fra 6 mdr. Vi havde problemer allerede da hun kom over på mme da hun var en månede. Men alm. Mme fik hun bare luft i maven af hvor vi så gilo er til syrnet som hjalp meget bedre.

Du kan prøve Profylac i en periode evt indtil hun kan begynde at få rismælk i stedet.
Så kan du også prøve om Profylac hjælper på hendes mave.
Du får det på apoteket, men desværre er det hamrende dyrt, men er bygget til mælkeallergikerbørn.
Mine to yngste har fået det, og det virkede som en mirakelkur på deres små maver.

Du kan jo også prøve at holde den gående på Allominen og så skifte til rismælk, så snart du kan.

Anmeld

14. december 2011

louisevl

michelledam skriver:

Hej piger.

Et eks. På en mad

Morgen 280ml mme
Middag frugtmos
Eftermiddag 240 ml mme
Aftensmad grønsagsmos

?

Åh hvor er det da synd for hende Har ikke lige nogle gode råd, da vi kun døjer med det hvis knægten får banan....Så det holder vi os fra her Men håber da at andre kan komme med nogle gode råd, så hun kan komme af med noget igen

Anmeld

14. december 2011

Hvem?

michelledam skriver:

Hej piger.

Et eks. På en mad

Morgen 280ml mme
Middag frugtmos
Eftermiddag 240 ml mme
Aftensmad grønsagsmos

?

Mine drenge har begge haft hård mave til de var godt 6 mdr, jeg fndt hurtig ud af (de var flaskebørn) at Syrnet var super godt, dog ikke nok - prøvede med alle de gamle råd med sveskegrød o.s.v. uden held, da Hjalte var for tidligt født brugte jeg Movicol (kan blandes i flasken) og Lauge fik Laktulose og det har fungeret super her, de har ikke fået det siden de var en 7-8 mdr, hvor de begyndte at få andet mad - sveskemos blandede jeg gerne i grøden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.