Amen helt seriøst hvad fa'en skalket gøre efterhånden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

Mother-love

SussieThyssen skriver:

Du kan prøve Profylac i en periode evt indtil hun kan begynde at få rismælk i stedet.
Så kan du også prøve om Profylac hjælper på hendes mave.
Du får det på apoteket, men desværre er det hamrende dyrt, men er bygget til mælkeallergikerbørn.
Mine to yngste har fået det, og det virkede som en mirakelkur på deres små maver.

Du kan jo også prøve at holde den gående på Allominen og så skifte til rismælk, så snart du kan.

Hvis jeg nu gik tilbage til det syrnet ville det være godt nok hvis hun får 500 ml min. Om dagen i forhold til jern? Altså der står at der er 0,5mg jern i hvor de gerne skulle have 8,8 mg. Men betyder det så meget at de ikke får lige præcis det jern de anbefaler"?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

camillakrath

michelledam skriver:

Hej piger.

Jeg synes jeg er ved At være udmattet og efterhånden ved at give op isabella bliver ved med at have hård mave. Hun bliver ikke ked af det.. Men det knusser mit hjerte at se hende presse og presse uden der kommer noget.
Vi stoppede med at give hende færdigmix grød og kartofler får hun heller ikke mere. Men hun bliver ved med at få hård mave.

Et eks. På en mad

Morgen 280ml mme
Formiddag hjemmelavet trekornsgrød eller øllebrød
Middag frugtmos
Eftermiddag 240 ml mme
Aftensmad grønsagsmos

Hvad er der galt synes jo ikke det ser ud som om der skulle være noget galt i det hun spiser.
Vi er lige skiftet fra mme syrnet over til alm. Mme da hun jo skal bruge mere jern og jeg er bange for at skulle give hende jern dråber da hendes mave i forvejen er så sart.

Jeg giver hende sveskemos næsten hver dag. Hvad skal jeg dog gøre? Jeg mener hun kan jo ikke leve af frugtmos. Vi er ikke så,eget for at give hende afføringsmiddel da maven kan blive afhængig af det. Jeg synes efterhånden at jeg føler mig på bar bund.
Er derikke nogen der kan hjælpe"
?

Jeg har ikke lige læst hele tråden, så undskyld hvis jeg gentager noget.

Benjamin har altid døjet med hård mave, og vi brugte lactulose i starten.

Da vi begyndte at give syrnet MME, hjalp det betydeligt. Så det gjorde vi i lang tid og så gav vi ham jern ved siden af.

Jeg synes du skal prøve at hjælpe hende lidt med at komme af med det med noget lactulose. Det er slet ikke vanedannende fordi man hjælper dem lidt engang imellem.

Noget mad kan Benjamin simpelthen ikke tåle. Fx banan. Så stopper hans mave med det samme.

Anmeld

14. december 2011

Mother-love

camillakrath skriver:

Jeg har ikke lige læst hele tråden, så undskyld hvis jeg gentager noget.

Benjamin har altid døjet med hård mave, og vi brugte lactulose i starten.

Da vi begyndte at give syrnet MME, hjalp det betydeligt. Så det gjorde vi i lang tid og så gav vi ham jern ved siden af.

Jeg synes du skal prøve at hjælpe hende lidt med at komme af med det med noget lactulose. Det er slet ikke vanedannende fordi man hjælper dem lidt engang imellem.

Noget mad kan Benjamin simpelthen ikke tåle. Fx banan. Så stopper hans mave med det samme.

Så du vil anbefale at vi går tilbage til syrnet og så giver jern dråber ved side af? Når hun nufår over de 400 ml mme om dagen hvor mange dråber skal hun så have ved du det?

Anmeld

14. december 2011

camillakrath

michelledam skriver:

Så du vil anbefale at vi går tilbage til syrnet og så giver jern dråber ved side af? Når hun nufår over de 400 ml mme om dagen hvor mange dråber skal hun så have ved du det?

Ja, det ville jeg helt klart gøre.

Det skiller ved 400 ml, så får hun 400 ml, så skal hun faktisk ikke have ved siden af. Og det er jo rigtig godt i jeres situation!

Anmeld

14. december 2011

Mother-love

camillakrath skriver:

Ja, det ville jeg helt klart gøre.

Det skiller ved 400 ml, så får hun 400 ml, så skal hun faktisk ikke have ved siden af. Og det er jo rigtig godt i jeres situation!

Okay jame det er jo perfekt så.

Anmeld

14. december 2011

camillakrath

michelledam skriver:

Okay jame det er jo perfekt så.

Ja  Benjamin får nemlig også 400 ml endnu, men der går nok ikke længe før han får dråber.

Men du skal ikke være bange for at give lactulose, til at sætte gang i det.

Anmeld

15. december 2011

SussieThyssen

michelledam skriver:

Hvis jeg nu gik tilbage til det syrnet ville det være godt nok hvis hun får 500 ml min. Om dagen i forhold til jern? Altså der står at der er 0,5mg jern i hvor de gerne skulle have 8,8 mg. Men betyder det så meget at de ikke får lige præcis det jern de anbefaler"?

Hun skal naturligvis have det jern man anbefaler om dagen, så er der ikke nok i det hun får, så må du give hende jerndråber også.
Snak evt med SP eller sundhedsplejersken om det.

Mine har altid fået ekstra jerndråber i perioder, netop fordi mange allergikere er meget dårlige til at udvinde og optage jern af kosten.

Anmeld

15. december 2011

Albert/Alberthe1

Har ikke en ide til hvad du skal gøre, men var jeg dig ville jeg starte på laktulose!! Min datter fik det i 14 dage og så trappede vi hende ud, nu klare hun det fint... Men skal dog stadig lave cykelbevægelser!!!

Dog vl jeg lige sige... Når du giver frygt grød, skal du nok holde dig væk fra banan, da det kan give hård mave!! Jeg ved revet æble hjælper hvis man har tynd mave, så vi har ikke turet at give vore lille Alberthe det endnu... Men pærer giver vi og det ved jeg også kan hjælpe lidt på hård mave... Håber det hjælper lidt!!

Knus

Anmeld

15. december 2011

Tona

michelledam skriver:

Hej piger.

Jeg synes jeg er ved At være udmattet og efterhånden ved at give op isabella bliver ved med at have hård mave. Hun bliver ikke ked af det.. Men det knusser mit hjerte at se hende presse og presse uden der kommer noget.
Vi stoppede med at give hende færdigmix grød og kartofler får hun heller ikke mere. Men hun bliver ved med at få hård mave.

Et eks. På en mad

Morgen 280ml mme
Middag frugtmos
Eftermiddag 240 ml mme
Aftensmad grønsagsmos

Hvad er der galt synes jo ikke det ser ud som om der skulle være noget galt i det hun spiser.
Vi er lige skiftet fra mme syrnet over til alm. Mme da hun jo skal bruge mere jern og jeg er bange for at skulle give hende jern dråber da hendes mave i forvejen er så sart.

Jeg giver hende sveskemos næsten hver dag. Hvad skal jeg dog gøre? Jeg mener hun kan jo ikke leve af frugtmos. Vi er ikke så,eget for at give hende afføringsmiddel da maven kan blive afhængig af det. Jeg synes efterhånden at jeg føler mig på bar bund.
?

Jeg syntes du skal give hende Lactulose.

Mit bedste bud er at hun får hård mave pga at hun får mme. Det gør mange børn og de har så brug for lidt hjælp af og til med afføringen indtil de stopper med flasken.

Amanda fik Lactulose efter behov (dvs ikke fast, men når hun havde forstoppelse fik hun det i 2 døgn pr. gang). Det var pga at hun fik mme at hun havde brug for det. Da vi holdt med mme stoppede forstoppelsen også straks. Og hun blev ikke afhængig af Lactulosen.

I øvrigt var min erfaring at det vælling man køber i butikkerne og ryster sammen med vand ligesom mme ikke virkede forstoppende på samme måde som mme. Så man kunne jo prøve at erstatte en af de daglige flasker eller evt 2 med vælling i stedet og se om det hjalp...men ellers er Lactulose altså en god hjælp

Anmeld

16. december 2011

Nessie

michelledam skriver:

Hej piger.

Et eks. På en mad

Morgen 280ml mme
Middag frugtmos
Eftermiddag 240 ml mme
Aftensmad grønsagsmos

?

Jeg ville undgå alle de afførringsmidler, hvis jeg var dig.

Vi gik til min akupunktør, da Daniel havde forstoppelse. Han fik akupressur 2 gange, og så var maven bedre. Så kunne vi nøjes med at give ham sveskemos en gang i mellem, når der var optræk til noget igen. Var dernede igen et par måneder efter, og igen var det nok med 2 gange akupressur.

Nogen har også haft god virkning af zoneterapi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.