Har dit barn set dig græde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

sandorff

mine børn kommer hen og spørger om hvad der er galt og hvad jeg er ked af når jeg græder, så aer de mig og giver mig en krammer.
jeg har ikke grædt overfor dem over noget alvorligt, men når jeg er blevet rørt over dem og over jeg elsker dem så meget som jeg gør. så nu siger de; "mor græder fordi hun elsker os helt vildt meget"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

eliasogmor

ja min søn har set mig et par gange tror jeg.. men han har også fået forklaret et det var okay... jeg tror på at børn har godt af at se at man viser følelser.. på et okay niveau.....

Anmeld

14. december 2011

Pige2009

Har stemt blankt. Laura har set mig græde et par gange, da hun var helt lille

Anmeld

14. december 2011

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Vi har været hårdt presset med en masse forskellige ting  herhjemme for tiden (bl.a. fyring, sygemelding mm.) og dette har medført at jeg 2-3 gange er "kommet til" at græde mens vores søn på 2,5 år så det, han bliver meget "trøstende" og selv lidt ked når jeg er ked - hvilket selvfølgelig ikke er sjovt at se på

Jeg prøver at forklare ham at lige nu er mor ked af det fordi..... Et eller andet forståeligt for ham, men lige om lidt bliver jeg glad igen....

Har jeres børn set jer græde - hvis ja hvilken alder havde de, hvordan reagerede de - og hvad sagde I?

(Jeg er bange for det "skader" ham at se sin mor ked af det 2-3 gange indenfor en måneds tid men enkelte gange kan jeg bare ikke holde tårerne inde - er en person der har nemt til både glædes tårer og ked-af-det tårer)

Jeg har stemt blankt  For Benjamin har i den grad set mig græde, men det var i hans første leveuger grundet amningen! Så jeg ved ikke om det "tæller". 

Anmeld

14. december 2011

Corn

jeg har ikke gjort det foran mine unger, ikke fordi de ikke maa se det, men fordi jeg ikke graeder  ret tit. Har ikke haft grund til at graede i den tid jeg har haft boern, den store bliver snart syv.

men naar olderne falder bort vil de opleve det.. ()

Anmeld

14. december 2011

Ansemusen

Kære du! Der er INTET galt i at dit barn ser dig være ked af det og græde! Så længe du er glad størstedelen af tiden og ikke lader dit barn være den voksne, som du betror dig til med voksenproblemer, så er det kun rigtig sundt for ham at se , at mor (og far) kan være både glade, kede af det, trætte, vrede osv. Det er SUNDT for børn at lære hele følelsesregistret at kende, for at de ikke senere skal blive konfliktskye og skræmte, når andre omkring dem viser følelser!

Det vigtige er, at du fortælle din søn, at du bliver glad igen, og at det ikke er hans skyld!

Anmeld

14. december 2011

Mira0911

Ja det har den store og det skader ikke børnene se at mor og far også kan blive kede af det... 

Anmeld

14. december 2011

Ansemusen

RGN skriver:

Ja, en del gange i starten af året. Der har han været 14-15 mdr.

Han blev lidt forskrækket de første par gange og blev derefter trøstende.

Jeg synes det er naturligt, men selvfølgelig skal man begrænse sig, så det ikke bliver overvældende.

Jeg græd dog en del i den tid, fordi min far lige havde fået konstateret uhelbredelig kræft og det var ikke altid lige jeg kunne vente til han var puttet, for jeg var/er Så ulykkelig.

Heldigvis bryder jeg ikke sammen i tide og utide, da jeg har lært at leve med det, men min fars liv nærmer sig nu sin afslutning og der er jeg ikke i tvivl om at Loke igen kommer til at se mig græde.

Han er forøvrigt en utrolig glad dreng, så jeg går udfra han ikke har taget skade.

Det har han bestemt ikke søde  Loke er bare sådan en glad dreng altid!!! Vi rørstrømske mødre gør det godt

Anmeld

14. december 2011

BellaT

Ja, nogle gange. Både fordi jeg er blevet rørt og trist. Jeg er et menneske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.