Har dit barn set dig græde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har dit barn set dig græde?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.059 visninger
28 svar
0 synes godt om
14. december 2011

Anonym trådstarter

Vi har været hårdt presset med en masse forskellige ting  herhjemme for tiden (bl.a. fyring, sygemelding mm.) og dette har medført at jeg 2-3 gange er "kommet til" at græde mens vores søn på 2,5 år så det, han bliver meget "trøstende" og selv lidt ked når jeg er ked - hvilket selvfølgelig ikke er sjovt at se på

Jeg prøver at forklare ham at lige nu er mor ked af det fordi..... Et eller andet forståeligt for ham, men lige om lidt bliver jeg glad igen....

Har jeres børn set jer græde - hvis ja hvilken alder havde de, hvordan reagerede de - og hvad sagde I?

(Jeg er bange for det "skader" ham at se sin mor ked af det 2-3 gange indenfor en måneds tid men enkelte gange kan jeg bare ikke holde tårerne inde - er en person der har nemt til både glædes tårer og ked-af-det tårer)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

Toshiba

Anonym skriver:

Vi har været hårdt presset med en masse forskellige ting  herhjemme for tiden (bl.a. fyring, sygemelding mm.) og dette har medført at jeg 2-3 gange er "kommet til" at græde mens vores søn på 2,5 år så det, han bliver meget "trøstende" og selv lidt ked når jeg er ked - hvilket selvfølgelig ikke er sjovt at se på

Jeg prøver at forklare ham at lige nu er mor ked af det fordi..... Et eller andet forståeligt for ham, men lige om lidt bliver jeg glad igen....

Har jeres børn set jer græde - hvis ja hvilken alder havde de, hvordan reagerede de - og hvad sagde I?

(Jeg er bange for det "skader" ham at se sin mor ked af det 2-3 gange indenfor en måneds tid men enkelte gange kan jeg bare ikke holde tårerne inde - er en person der har nemt til både glædes tårer og ked-af-det tårer)

gråd er en naturlig ting.... som følge af følelser....

Mener absolut ikke det er skadeligt - men viser vi alle er mennesker og ikke robotter.

jeg er selv meget følsom, og min store dreng har da set mig græde et par gange...

Anmeld

14. december 2011

Caroline86

jeg har ikke stemt da der ikke var en mulighed der hed "ja, få gange"...

Laura har set mig græde når jeg har været ked af det (vi mistede i sommer og det har taget hårdt på hele familien).. og så faldt jeg på et tidspunkt ned ad trappen og slog mig rigtigt slemt så der så hun mig så også græde...

Ved ikke om hun har oplevet det flere gange, men umiddelbart tror jeg det ikke!

Jeg synes det er en naturlig del af livet at dele sine følelser og jeg tror ikke det er usundt for børn at forstå at mor og far er væsner med følelser, ligesom de selv er

Selvfølgelig skal man forsøge af begrænse de negative indtryk, men jeg tror virkelig ikke din knægt tager skade af at lære at mor også kan blive ked af det... tvært imod

op med humøret

Anmeld

14. december 2011

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

jeg har ikke stemt da der ikke var en mulighed der hed "ja, få gange"...

Laura har set mig græde når jeg har været ked af det (vi mistede i sommer og det har taget hårdt på hele familien).. og så faldt jeg på et tidspunkt ned ad trappen og slog mig rigtigt slemt så der så hun mig så også græde...

Ved ikke om hun har oplevet det flere gange, men umiddelbart tror jeg det ikke!

Jeg synes det er en naturlig del af livet at dele sine følelser og jeg tror ikke det er usundt for børn at forstå at mor og far er væsner med følelser, ligesom de selv er

Selvfølgelig skal man forsøge af begrænse de negative indtryk, men jeg tror virkelig ikke din knægt tager skade af at lære at mor også kan blive ked af det... tvært imod

op med humøret

Tror og  håber du har ret

Hvordan reagerede Laura da hun så dig græde?

Anmeld

14. december 2011

Anonym trådstarter

Toshiba skriver:

gråd er en naturlig ting.... som følge af følelser....

Mener absolut ikke det er skadeligt - men viser vi alle er mennesker og ikke robotter.

jeg er selv meget følsom, og min store dreng har da set mig græde et par gange...

Hvor gammel er han? og hvordan reagerede han da du græd?

Anmeld

14. december 2011

Toshiba

Anonym skriver:

Hvor gammel er han? og hvordan reagerede han da du græd?

han har set det flere gange... sidste gang var da han var 10 år - og vi var gennem en lang og hård retsag om ham.... der græd vi sammen

Anmeld

14. december 2011

wamse

Ja selvfølgelig har jeg det, for det er en naturlig del af livet. De skal jo også vide at det er okay at græde, hvis de har brug for det.

Anmeld

14. december 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Ja, en del gange i starten af året. Der har han været 14-15 mdr.

Han blev lidt forskrækket de første par gange og blev derefter trøstende.

Jeg synes det er naturligt, men selvfølgelig skal man begrænse sig, så det ikke bliver overvældende.

Jeg græd dog en del i den tid, fordi min far lige havde fået konstateret uhelbredelig kræft og det var ikke altid lige jeg kunne vente til han var puttet, for jeg var/er Så ulykkelig.

Heldigvis bryder jeg ikke sammen i tide og utide, da jeg har lært at leve med det, men min fars liv nærmer sig nu sin afslutning og der er jeg ikke i tvivl om at Loke igen kommer til at se mig græde.

Han er forøvrigt en utrolig glad dreng, så jeg går udfra han ikke har taget skade.

Anmeld

14. december 2011

Isabella_mor

det har han men han er en lille basse endnu (11 mdr) så det kommer han jo til flere gange.. 

jeg vil ikke skjule mine følelser over for min søn. han kommer jo også til at se mig, vred , sur, skuffet, glad, bange osv.. så hvorfor skal han ikke også kunne se mig ked af det.. 

det er vigtigt at vise sine egne følelser over for sine børn. selvfølgelig forklare dem at det er helt ok at mor eller far er ked af det og så måske lige give en lille forklaring på hvorfor mor eller far er kede af det.. ligesom de lærer at kunne foklare mor og far hvorfor de er kede af det.

jeg er vokset op i et hjem hvor følelserne fra min mors side og min fars side var sådan at man ikke græd.. og det har jo så resulteret i at jeg ikke er så god til at mærke mine egne følelser. jeg øver mig i det og det er da også blevet bedre.. men jeg er rigtig dårlig til at mærke efter hvordan jeg egentlig har det med nogle ting. og det har jeg bestemt ikke lyst til at bringe videre... 

Anmeld

14. december 2011

4xGreve

isabellamor skriver:

det har han men han er en lille basse endnu (11 mdr) så det kommer han jo til flere gange.. 

jeg vil ikke skjule mine følelser over for min søn. han kommer jo også til at se mig, vred , sur, skuffet, glad, bange osv.. så hvorfor skal han ikke også kunne se mig ked af det.. 

det er vigtigt at vise sine egne følelser over for sine børn. selvfølgelig forklare dem at det er helt ok at mor eller far er ked af det og så måske lige give en lille forklaring på hvorfor mor eller far er kede af det.. ligesom de lærer at kunne foklare mor og far hvorfor de er kede af det.

jeg er vokset op i et hjem hvor følelserne fra min mors side og min fars side var sådan at man ikke græd.. og det har jo så resulteret i at jeg ikke er så god til at mærke mine egne følelser. jeg øver mig i det og det er da også blevet bedre.. men jeg er rigtig dårlig til at mærke efter hvordan jeg egentlig har det med nogle ting. og det har jeg bestemt ikke lyst til at bringe videre... 

Præsis... Kunne ikke ha sagt det beder mig selv...

Det er så vigtigt også at vise sine børn at vi kan græde og at det er okay at være ked af det engang imellem både over stor små og ligegyldige ting...

Og det er sundt for børn at lære at trøste og prøve at forstå...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.