Så fik jeg lagt mit budget :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

Silas&Mille

Carina1977 skriver:

Jamen hvor lang tid ville du skulle være på det der starthjælp, hvis de ikke indfører det andet? Ja det er jo fuldstændigt ude i hampen....I er jo begge dansker, født og opvokset her. Og det er jo ikke fordi I har boet 10 år i USA f.eks.....som jeg kan forstå det, så har det jo været en relativ kort periode, og så har I ikke været længere væk end Sverige 

Hvis jeg ikke kan finde noget arbejde når jeg er færdig med barsel næste gang og det ikke bliver lavet om skal jeg være på starthjælp i 7 år (fra marts 2011) inden jeg er berettiget til kontanthjælp.

Men satser stærkt på at jeg kan finde noget arbejde når barslen er færdig... 

Synes jo heller ikke at 3½ år er lang tid, men sådan er de danske regler bare. Det må man jo tage med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

Zafir

Carina1977 skriver:

Je

Det er til alt....mad, tøj, medicin, gaver, ferie osv. Men jeg har lagt en opsparing ind på mit budget også, så det jeg får sparet op via den, har jeg udover 

Jeg bruger normalt max 600 kr. på mad pr. uge.

Jeg synes det lyder rigtig fint. Og meget sparsomt med dit mad budget.

Anmeld

14. december 2011

Carina1977

SilasMor skriver:

Hvis jeg ikke kan finde noget arbejde når jeg er færdig med barsel næste gang og det ikke bliver lavet om skal jeg være på starthjælp i 7 år (fra marts 2011) inden jeg er berettiget til kontanthjælp.

Men satser stærkt på at jeg kan finde noget arbejde når barslen er færdig... 

Synes jo heller ikke at 3½ år er lang tid, men sådan er de danske regler bare. Det må man jo tage med

7 år?? Det er jo vanvittigt  Jeg håber virkelig for dig, at du meget hurtigt finder et arbejde efter endt barsel  

Anmeld

14. december 2011

Carina1977

Jeg synes det lyder rigtig fint. Og meget sparsomt med dit mad budget.

Hehe jamen....jeg er nok blevet lidt "skadet" efter at jeg levede for 1600 kr. i måneden dengang jeg studerede  Så lærer man hurtigt at leve for små penge, og nogen ting hænger stadig ved. Det har jo så også gjort, at jeg har nemt ved at spare op, og stadig har råd til ferier, ok gaver osv.

Men nu skal du jo også tænke på at vi kun er Mark og jeg....det gør altså en stor forskel 

Anmeld

14. december 2011

Zafir

Carina1977 skriver:

Hehe jamen....jeg er nok blevet lidt "skadet" efter at jeg levede for 1600 kr. i måneden dengang jeg studerede  Så lærer man hurtigt at leve for små penge, og nogen ting hænger stadig ved. Det har jo så også gjort, at jeg har nemt ved at spare op, og stadig har råd til ferier, ok gaver osv.

Men nu skal du jo også tænke på at vi kun er Mark og jeg....det gør altså en stor forskel 

Ja - det gør rigtig meget. Når man kun er 2, så kan man nemmere leve billigere
Jeg levede også for 700 kr i et par år, da jeg lige var flyttet hjemmefra Men der var jeg også kun mig selv.

Anmeld

14. december 2011

Carina1977

Zafir skriver:

Ja - det gør rigtig meget. Når man kun er 2, så kan man nemmere leve billigere
Jeg levede også for 700 kr i et par år, da jeg lige var flyttet hjemmefra Men der var jeg også kun mig selv.

Hehe ja, men dengang var der nok også andre ting, der lokkede 

Anmeld

14. december 2011

Silas&Mille

Carina1977 skriver:

7 år?? Det er jo vanvittigt  Jeg håber virkelig for dig, at du meget hurtigt finder et arbejde efter endt barsel  

Jeps det er sygt, rent ud sagt...

Men er så heldig at der åbner et butikscenter i Skanderborg lige omkring det tidspunkt min barsel skal slutte, så  for at det bliver til at få arbejde der.

Satser på Føtex, da jeg har arbejdet for Dansk Supermarked tidligere Ellers så H&M

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.