Så fik jeg lagt mit budget :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

Silas&Mille

Carina1977 skriver:

Det er godt nok ikke meget du får  Hvordan kan det være at du er på starthjælp? Med så stram en økonomi, så kan jeg sagtens forstå at du ser frem til en noget mere behagelig økonomi 

Krydser dog fingre for at regeringen gennemfører det der med at fjerne fattigdomsydelserne i det nye år

Men vil ikke håbe for meget, det er jo ikke altid de gennemfører det de lover 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

Carina1977

SilasMor skriver:

Jeg har boet 3½ år i Sverige og var på barsel da vi flyttede hjem tidligere i år.

Dette gør åbenbart at man kun er berettiget til starthjælp, selvom man er dansk statsborger og står med dansk pas 

Men vi klare os da og kan holde en ok jul, trods det stramme budget

Det er da en letterlig regel. De forstår lige at finde nogen steder, hvor de kan spare nogen penge. Øv det må have været stramt for jer. Jeg bliver virkelig imponeret gang på gang over, hvor lidt nogen får udbetalt, og så alligevel formår at få det til at hænge sammen. Flot 

Anmeld

14. december 2011

Carina1977

SilasMor skriver:

Krydser dog fingre for at regeringen gennemfører det der med at fjerne fattigdomsydelserne i det nye år

Men vil ikke håbe for meget, det er jo ikke altid de gennemfører det de lover 

Hvad går det ud på? Det har jeg ikke hørt noget om 

Anmeld

14. december 2011

Zafir

Carina1977 skriver:

Og jeg vil lige på forhånd sige Tusind tak til jer, der sendte mig eksempler på et budget. Det hjalp mig rigtig meget 

Nu har jeg for første gang i mit liv helt selv lagt mit budget, og jeg er mægtig stolt haha 

Jeg nåede frem til at jeg har et rådighedsbeløb på ca. 6300 kr. i måneden, når jeg ligger børnepengene ind i det også. Det er vel et meget fornuftigt rådighedsbeløb, ik?

Det syntes jeg da er rigtig godt med så stort et rådighedsbeløb. Er det så til mad og resten? eller 'bare' til resten?

Herhjemme har vi nemlig madkonto indlagt i vores budget

Anmeld

14. december 2011

Carina1977

Zafir skriver:

Det syntes jeg da er rigtig godt med så stort et rådighedsbeløb. Er det så til mad og resten? eller 'bare' til resten?

Herhjemme har vi nemlig madkonto indlagt i vores budget

Det er til alt....mad, tøj, medicin, gaver, ferie osv. Men jeg har lagt en opsparing ind på mit budget også, så det jeg får sparet op via den, har jeg udover 

Jeg bruger normalt max 600 kr. på mad pr. uge.

Anmeld

14. december 2011

Peanut

Carina1977 skriver:

Jeg nåede frem til at jeg har et rådighedsbeløb på ca. 6300 kr. i måneden, når jeg ligger børnepengene ind i det også. Det er vel et meget fornuftigt rådighedsbeløb, ik?

Jo det ville jeg også mene..

Men vi har været ved at skifte bank her på det sidste.. Og bankerne mener at vi som et par skal have et rådighedsbeløb på omkring 8.000 kr (det er forskelligt fra bank til bank) - så hvis du skal ud og have et lån eller lign. er det nok lige i underkanten, selvom jeg godt ved at man sagtens kan leve for meget mindre. 

Anmeld

14. december 2011

Carina1977

Peanut skriver:

Jo det ville jeg også mene..

Men vi har været ved at skifte bank her på det sidste.. Og bankerne mener at vi som et par skal have et rådighedsbeløb på omkring 8.000 kr (det er forskelligt fra bank til bank) - så hvis du skal ud og have et lån eller lign. er det nok lige i underkanten, selvom jeg godt ved at man sagtens kan leve for meget mindre. 

Vi er så 1 voksen + 1 barn. Ved ikke om de beregner det anderledes, når den ene af personerne er et barn 

Jeg skal heller ikke ud at låne penge, så det betyder ikke noget....men jeg har aldrig nogensinde haft problemer med at låne penge. Selv dengang, hvor jeg var på kontanthjælp kunne jeg låne....og der havde jeg mindre penge end jeg har nu 

jeg tror helt klart der er forskel på bankerne på det område....men det handler nok også om hvem man har som bankrådgiver, om man betaler sine ting og ellers har en stabil økonomi 

Men som sagt...jeg skal ikke ud at låne penge. for mig handler det om at få betalt min gæld ud, ikke forøge det 

Anmeld

14. december 2011

Carina1977

Btw har jeg lige fået et låne-tilbud på 8000 kr.....brevet røg lige i skraldespanden, for nix  

Anmeld

14. december 2011

Silas&Mille

Carina1977 skriver:

Hvad går det ud på? Det har jeg ikke hørt noget om 

Vil give dig helt ret i at det er en latterlig regel. Vi bliver jo ligestillet med indvandrere, bare fordi vi har boet i Sverige i mere end 1 år ud af de sidste 8 år. Det kan jeg været ret udforstående overfor, når vi er danske statsborgere og vi har begge tidligere betalt skat i Danmark.

Det er noget med at i den nye finanslov som de skal stemme om i januar, der vil de fjerne fattigdomydelser som fx starthjælp, så de der får starthjælp i stedet får kontanthjælp. Jeg er meget spændt på  om det bliver vedtaget og hvornår det i så fald træder i kraft. Jeg vil jo få det dobbelte af hvad jeg gør nu hvis jeg kommer over på kontanthjælp
Og så vil de vist også fjerne loftet for ydelser.

Anmeld

14. december 2011

Carina1977

SilasMor skriver:

Vil give dig helt ret i at det er en latterlig regel. Vi bliver jo ligestillet med indvandrere, bare fordi vi har boet i Sverige i mere end 1 år ud af de sidste 8 år. Det kan jeg været ret udforstående overfor, når vi er danske statsborgere og vi har begge tidligere betalt skat i Danmark.

Det er noget med at i den nye finanslov som de skal stemme om i januar, der vil de fjerne fattigdomydelser som fx starthjælp, så de der får starthjælp i stedet får kontanthjælp. Jeg er meget spændt på  om det bliver vedtaget og hvornår det i så fald træder i kraft. Jeg vil jo få det dobbelte af hvad jeg gør nu hvis jeg kommer over på kontanthjælp
Og så vil de vist også fjerne loftet for ydelser.

Jamen hvor lang tid ville du skulle være på det der starthjælp, hvis de ikke indfører det andet? Ja det er jo fuldstændigt ude i hampen....I er jo begge dansker, født og opvokset her. Og det er jo ikke fordi I har boet 10 år i USA f.eks.....som jeg kan forstå det, så har det jo været en relativ kort periode, og så har I ikke været længere væk end Sverige 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.