jeg ved snart ikk hvad jeg skal gør ( mad)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

Maise

her har vi de samme problemer. men jeg har luret min pige langt om længe. hun skal ikke have for meget at spise fra hun vågner fra sin eftermiddagslur til vi spiser aftensmad, og vupti så æder hun igen.

er hun snottet,træt eller dum dag rører hun dog heller ikke varm mad. kun varm kød, det glider altid ned.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

Christina :-)

tak for svar allesammen

Anmeld

14. december 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det har været det samme med vores og er det stadigvæk nogen gange. De er henholdsvis 4 år, og  2 år og 8 mdr. Den ene dag spiser de meget og den anden dag ikke, nogen perioder meget og nogen perioder lidt. De bliver ikke tilbudt andet mad når vi andre spiser, men jeg giver dem som regel et æble, banan eller noget andet inden, at de skal sove.

Anmeld

14. december 2011

Christina :-)

MoarHvidovre skriver:

Det har været det samme med vores og er det stadigvæk nogen gange. De er henholdsvis 4 år, og  2 år og 8 mdr. Den ene dag spiser de meget og den anden dag ikke, nogen perioder meget og nogen perioder lidt. De bliver ikke tilbudt andet mad når vi andre spiser, men jeg giver dem som regel et æble, banan eller noget andet inden, at de skal sove.

min søn spiser slet ikk han har ikk spist aftensmad i 14 dage nu

Anmeld

14. december 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
mor-30/10/09:) skriver:

min søn spiser slet ikk han har ikk spist aftensmad i 14 dage nu

Spiser han ikke i dp/vs - måske han bare "tanker" op der. Det vigtigste er, at han trives, så skal spisningen nok komme igen.

Vi har gjort det, at hvis de ikke vil spise, så lade vi dem bare være og fokusere ikke på det. Men de skal blive siddende ved bordet til alle er færdige.

Anmeld

14. december 2011

4xGreve

mor-30/10/09:) skriver:

hej . sagen er den jeg har min på 26 mdr. han vil bare ikk spise aftens mad ligemeget hvad jeg laver af mad jeg bliver så frustert og ked fordi jeg hader tanken om og ligge ham i seng uden han har spist aftensmad jeg ved virkelig ikk hvad jeg skal gør efterhånden nogen der prøvet det samme?? hvis ja hvad gjorde i?

åh ja det har vi tit prøvet, og det vigtigste er ikke at lade dig mærke af det, bare lad som ingen ting tilbyd ham det hver aften og hvis han ikke vil have det jamen så fair nok, så tilbyd ham evt. et rugbrød ½-1 time sener og hold det ved f.eks leverpostej.

forlang evt. at han skal blive siddende ved bordet ihvertfald 10 min. også selvom at han ikke vil spise og understeg overfor ham at det er okay han ikke vil spise men at når der er aftensmad så sidder i sammen i ihvertfald 10 min. eller hvad ved jeg.

Men det væreste man kan gøre er at presse dem, fokuser på det eller lade sig mærke med at man bliver bekymret...

Og husk alle mårltider skal være hyggelige på dne ene eller anden måde, så de forbinder mad med noget positivt...

held og lykke med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.