jeg ved snart ikk hvad jeg skal gør ( mad)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

SussieThyssen

mor-30/10/09:) skriver:

hej . sagen er den jeg har min på 26 mdr. han vil bare ikk spise aftens mad ligemeget hvad jeg laver af mad jeg bliver så frustert og ked fordi jeg hader tanken om og ligge ham i seng uden han har spist aftensmad jeg ved virkelig ikk hvad jeg skal gør efterhånden nogen der prøvet det samme?? hvis ja hvad gjorde i?

Nogle børn er bare ikke sultne om aftenen, og det må man respektere.

Tilbyd ham lidt frugt og yugurt og lad det være godt med det.
Evt. vil han måske hellere have rugbrød eller kold mad?
Nogle børn er ikke varmtmadsspisere, så det må du jo lige finde ud af om det kan være årsagen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

SussieThyssen

SussieThyssen skriver:

Nogle børn er ikke varmtmadsspisere, så det må du jo lige finde ud af om det kan være årsagen.

Kærligst
Sussie

Iøvrigt har to af mine også haft perioder hvor de ikke gad spise aftensmad. Man skal ikke focusere på det, bare lade dem passe det selv.
Jo mindre du gør det til et problem, jo hurtigere vil de begynde at spise igen.

Anmeld

13. december 2011

Christina :-)

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

jeg må ærligt indrømme igår smurtge jeg en bolle til ham til aften fordi jeg har det så dårligt med han ikk spiser og den spiste han men jeg syns bare ikk det nok?? eller er det bare mig

Anmeld

13. december 2011

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

hej . sagen er den jeg har min på 26 mdr. han vil bare ikk spise aftens mad ligemeget hvad jeg laver af mad jeg bliver så frustert og ked fordi jeg hader tanken om og ligge ham i seng uden han har spist aftensmad jeg ved virkelig ikk hvad jeg skal gør efterhånden nogen der prøvet det samme?? hvis ja hvad gjorde i?

Min søn på snart fire har aldrig rigtig villet spise til aften og jeg var også bekymret, men min sundhedplejerske beroligede mig ved at sige at så længe han fulgte sin vækstkurve og ellers var sund og rask var der ikke noget galt, for så er det bare som han havde brug for maden på andre tidpunkt på døgnet...

Anmeld

13. december 2011

Malle skriver:

Min søn på snart fire har aldrig rigtig villet spise til aften og jeg var også bekymret, men min sundhedplejerske beroligede mig ved at sige at så længe han fulgte sin vækstkurve og ellers var sund og rask var der ikke noget galt, for så er det bare som han havde brug for maden på andre tidpunkt på døgnet...

tak for svar han manlger ikk noget, han er som han skal være og taper sig ikk osv

Anmeld

13. december 2011

Malle skriver:

tak for svar han manlger ikk noget, han er som han skal være og taper sig ikk osv

Anmeld

13. december 2011

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

vores søn er pt. oppe på at spise lige så meget, hvis ikke mere, end mig til morgen, en masse frugt i løbet af formiddagen, 1½ - 2 hele skiver rugbrød til frokost og frugt igen om eftermiddagen...

Anmeld

13. december 2011

Malle skriver:

vores søn er pt. oppe på at spise lige så meget, hvis ikke mere, end mig til morgen, en masse frugt i løbet af formiddagen, 1½ - 2 hele skiver rugbrød til frokost og frugt igen om eftermiddagen...

ja min dp mor siger også han spiser godt nu er min dreng en stor dreng af sin alder bygget kraftig og høj. han spiser rigtig godt om dagen . men kan stadig ikk li han kommer i seng uden mad men sådan skal det nok bare være

Anmeld

14. december 2011

SussieThyssen

jeg må ærligt indrømme igår smurtge jeg en bolle til ham til aften fordi jeg har det så dårligt med han ikk spiser og den spiste han men jeg syns bare ikk det nok?? eller er det bare mig

Se der er forskel på hvad du synes er nok og hvad den lille fyr og hans krop synes er nok.
Faktisk er det ikke spor sundt at overfylde maven om aftenen, netop fordi forbrændingen af maden falder, og man kan forårsage vægt problemer senere.
Det er ok med et lille aftensmåltid, men al den solide aftensmad med varm mad og deslige er slet ikke sundt.
Det vigtigste er en godt solidt morgenfodder, et formiddags mellemmåltid, en god frokost og igen eftermiddags mad..og så er aftensmaden egentligt helt lige gyldigt.

Den ide med at man SKAL have varm mad til aften er også helt skæv, det er langt sundere at få den til frokost eller sen eftermiddag, så kroppens forbrænding kan nå at omsætte den inden sengetid.

Så spring over den aftensmad til purken.
Smør ham et par madder, giv ham lidt rå grønsager at gnave og noget frugt, og så er det alt rigeligt.
Du kan også give ham en tallerken med små madder, en bunke majs, ærter, tomatstykker og kolde kødboller eller frikadeller, og jeg vil næsten bide mig selv i øret på at det nok skal glide ned.
Mange småbørn kan nemlig ikke udstå at de forskellige dele af maden rører ved hinanden og slet ikke at de er blandet sammen.

Anmeld

14. december 2011

katrineoerum

Måake er han bare ikke sulten. Du kan være sikker på at ingen børn sulter sig selv. Mine spiser heler ikke så meget til aften.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.