mor-30/10/09:) skriver:
jeg må ærligt indrømme igår smurtge jeg en bolle til ham til aften fordi jeg har det så dårligt med han ikk spiser
og den spiste han
men jeg syns bare ikk det nok?? eller er det bare mig
Se der er forskel på hvad du synes er nok og hvad den lille fyr og hans krop synes er nok.
Faktisk er det ikke spor sundt at overfylde maven om aftenen, netop fordi forbrændingen af maden falder, og man kan forårsage vægt problemer senere.
Det er ok med et lille aftensmåltid, men al den solide aftensmad med varm mad og deslige er slet ikke sundt.
Det vigtigste er en godt solidt morgenfodder, et formiddags mellemmåltid, en god frokost og igen eftermiddags mad..og så er aftensmaden egentligt helt lige gyldigt.
Den ide med at man SKAL have varm mad til aften er også helt skæv, det er langt sundere at få den til frokost eller sen eftermiddag, så kroppens forbrænding kan nå at omsætte den inden sengetid.
Så spring over den aftensmad til purken.
Smør ham et par madder, giv ham lidt rå grønsager at gnave og noget frugt, og så er det alt rigeligt.
Du kan også give ham en tallerken med små madder, en bunke majs, ærter, tomatstykker og kolde kødboller eller frikadeller, og jeg vil næsten bide mig selv i øret på at det nok skal glide ned.
Mange småbørn kan nemlig ikke udstå at de forskellige dele af maden rører ved hinanden og slet ikke at de er blandet sammen. 
Anmeld