Total tudefjæs..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

Muffin_girl

Ville ønske jeg kunne hjælpe dig... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

channie-g

Frøken J. skriver:

Åh hvor jeg dog bare ikke gider mere lige nu! Jeg er så træt, så træt.. Jeg synes bare det går så meget op og ned med Rose. Så tror man lige det går godt, men så går det skidt igen...

Lige nu er problemet, at hun IKKE vil sove om dagen! Det er stort set umuligt at få hende til at sove om dagen. Hun vil KUN sove enten i mine arme, eller hvis jeg selv sover med hende.. Og jeg får intet ud af de smålure. Jeg trænger sådan til at sove mere end 3 timer sammenlagt!

Jeg har været syg i flere uger, og jeg tror jeg ikke bliver rask, fordi jeg ikke kan få hvilet ud. Så jeg flæber og flæber.. Ikke kun søvn trænger jeg til, men bare nogle timer om dagen til mig selv. Men nej, for Rose vil ikke sove.

Min kæreste har meget lange arbejdsdage, og når han kommer hjem skal han arbejde fortsat. Sådan er det bare så længe han er i praktik, og der er ikke noget at gøre.. Men det betyder bare jeg har hende hele tiden og så igen. Og hvis der endelig er luft, ligner hjemmet et bombet lokum, og det kan godt ske folk siger rod skal være rod, men jeg kan IKKE være i sådan et miljø uden at blive stresset, og ydermere er det bare for pinligt at have folk på besøg (fx mødregruppe), når der ser sådan ud.

Jeg er bare så udkørt. Og jeg er sulten. Og jeg trænger til bare en anelse tid til mig, bare LIDT! MEn hun vil ikke sove om dagen, max 20 minutter, hvis jeg er heldig.. Og jeg er bare ved at være kørt helt ned på de energireserver, som ikke findes.

Og jeg vil ikke høre noget ondt ord omkring min kæreste, for det her forløb han er igennem lige nu er meget vigtig for hans fremtid, så der er ikke så meget at gøre ved det...

du får lige et kæmpe her fra... selv om det er hårdt nu skal du bare se fremad for det kan næsten kun blive bedere... har du snakked med sp om det... har du prøvet at svøbe hende, det virker rigtig godt for vores alexzander...

hel og lykke med hende og op med humøret søde du...

Anmeld

13. december 2011

Molly8

Ja, det går virkelig ud over humøret, når man ikke får sovet og i øvrigt er bundet til sådan et lille menneske, hvor elsket det end er.

Jeg var rigtig glad for min strækvikle, da Johan var lille og kun ville være hos mig. Så havde jeg da i det mindste hænderne fri fx til at få spist.

En krammer fra mig

Anmeld

13. december 2011

prettybutterfly

Sender lige en KÆMPE varm krammer selvom jeg godt ved det ik hjælper meget! Jeg ved til gengæld PRÆCIS hvordan du har det, for sådan var min datter faktisk det første år(hun er lige fyldt 2 nu). Hun har aldrig sovet meget, og SLET ikke om dagen. Og højst 20 min ad gangen som du også siger, og de første 6 mdr, vågnede hun hver 2. time hver nat, så jeg kender ALT til problematikken! Min fyr var også tit sent hjemme, og når han kom hjem sad vi piger tit og TUDBRØLEDE(min datter havde selvfølgeligt også kolik - og græd tit 6 timer i træk kun afbrudt af ammepauser). Troede jeg selv skulle dø til sidst og ku virkelig ik holde det ud!!!

Selvom det nok ik hjælper nu, så husk at det SKAL nok blive bedre på et tidspunkt! Se om du kan få malket ud, og få en veninde/mor el lign, til at kigge efter hende så du kan få love til at SOVE lidt!!!

Håber snart det vender og bliver bedre!

Anmeld

13. december 2011

Sofia

Kan din mor eller svigermor ikke passe hende et par timer?

Anmeld

13. december 2011

Mette.

Frøken J. skriver:

Åh hvor jeg dog bare ikke gider mere lige nu! Jeg er så træt, så træt.. Jeg synes bare det går så meget op og ned med Rose. Så tror man lige det går godt, men så går det skidt igen...

Lige nu er problemet, at hun IKKE vil sove om dagen! Det er stort set umuligt at få hende til at sove om dagen. Hun vil KUN sove enten i mine arme, eller hvis jeg selv sover med hende.. Og jeg får intet ud af de smålure. Jeg trænger sådan til at sove mere end 3 timer sammenlagt!

Jeg har været syg i flere uger, og jeg tror jeg ikke bliver rask, fordi jeg ikke kan få hvilet ud. Så jeg flæber og flæber.. Ikke kun søvn trænger jeg til, men bare nogle timer om dagen til mig selv. Men nej, for Rose vil ikke sove.

Min kæreste har meget lange arbejdsdage, og når han kommer hjem skal han arbejde fortsat. Sådan er det bare så længe han er i praktik, og der er ikke noget at gøre.. Men det betyder bare jeg har hende hele tiden og så igen. Og hvis der endelig er luft, ligner hjemmet et bombet lokum, og det kan godt ske folk siger rod skal være rod, men jeg kan IKKE være i sådan et miljø uden at blive stresset, og ydermere er det bare for pinligt at have folk på besøg (fx mødregruppe), når der ser sådan ud.

Jeg er bare så udkørt. Og jeg er sulten. Og jeg trænger til bare en anelse tid til mig, bare LIDT! MEn hun vil ikke sove om dagen, max 20 minutter, hvis jeg er heldig.. Og jeg er bare ved at være kørt helt ned på de energireserver, som ikke findes.

Og jeg vil ikke høre noget ondt ord omkring min kæreste, for det her forløb han er igennem lige nu er meget vigtig for hans fremtid, så der er ikke så meget at gøre ved det...

Øv, hvor lyder der bare rigtig træls og hårdt for dig. Det må slet ikke være sjovt når det bare ikke vil køre ordentligt og manglede søvn er virkelig virkelig hårdt!

Hvis det på nogen tænkelig måder kan hjælpe vil jeg hellere end gerne gå en tur med hende eller noget, så du kan få lidt ro. Jeg kan tydeligt huske var hårdt det nogen gange var med Emilie, selvom hun slet ikke var så "slem", så sig til hvis jeg kan hjælpe med noget på nogen måder..

Anmeld

13. december 2011

Den lykkelige

Årh det lyder vildt hårdt...  Kender det selv SÅÅÅ godt... hold op man kan blive træt og udkørt.. min datter har selv ALTID været sådan.. men nu hvor hun er blevet 9 mdr så har hun vendt TOTALT rundt.. hun har altid kun sovet 2 x 30 min og vågnet hundrede gange om natten.. nu sover hun 2 x 1,5 time og kun vågen en gang om natten..
Jeg sad ligesom dig og var SÅ slidt!! Men der er lys forude.. bare sig til dig selv det kun er en periode.. håber så bare for dig hun gør det lidt før.. Sender en masse energi og tanker og håber det bliver bedre..

Anmeld

13. december 2011

Jakob'sMor

Frøken J. skriver:

Et kæmpe kram. Kan din mor og Lars' mor ikke hjælpe dig eller en god veninde - altså jeg kan se du bor i Århus, så jeg tilbyder da gerne min hjælp også

Anmeld

14. december 2011

Frøken J.

Hailiesmom11 skriver:

Sikke en træls situation du står i... Mit eneste råd er at prøve at høre om der ikke er en bedste eller veninde der kan tage hende et par timer så du lige kan få lov til at være dig selv og ånde..

Jeg håber for dig at det bliver bedre...

Tak skal du have!

Det er der, men jeg tror egentlig det jeg især har brug for er et længere stræk. Det ved jeg godt man ikke kan få som mor, men.. Jeg burde nok tage hvad jeg kan få

Anmeld

14. december 2011

Frøken J.

Sifling skriver:

Du for lige en krammer
Kan godt følge dig i at du bare har brug for noget søvn.. Har selv haft de dage hvor jeg virkeligt har tænkt at jeg snart ville besvime af træthed, og det hele bare var så uoverskueligt!! Jolan har også i lang tid kun ville sove 20 min af gangen om dagen, og det gør bare en endnu mere frustreret, at man lige når at ligge sig ned og måske lige lukke øjnene, før så skal man op igen og underholde baby.. Men det er heldigvis blevet bedre og jeg er også blevet bedre til at lade min kæreste tage ham når han har fridage, så jeg kan blive udvilet Det er simpelthen et must for at jeg kan få dagene, hvor han ikke er hjemme til at hænge sammen

Det er rart at høre fra andre, der har prøvet at stå samme sted! Det er nemlig sindssygt svært at forklare, hvor hårdt det faktisk er. Mange er jo også af en opfattelse: "Jamen du går jo bare hjemme, det er da afslapning" - Øh NEJ! Om igen!! Men jeg hæfter mig ved det nok bliver bedre med tiden. Må kæmpe mig gennem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.