Total tudefjæs..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2011

Mettemus

Du vil gerne have en rytme, og det kan jeg sagtens forstå. Her gik der rigtig lang tid før vi havde noget der mindede om rytme, for det var han ikke klar til. Men hvis du vil forsøge, kan du jo prøve at lave en aftale med de piger der har tilbudt hjælp her i tråden + svigermor + mor ca samme tid hver dag i en uge, hvor de triller en tur med barnevognen. Så har du en længere periode at få sovet ud i, gjort rent, ryddet op - hvad du nu har brug for, og Rose får sovet nogle timer samme tid hver dag. Det kunne måske være vejen ind i en rutine. Du er NØDT TIL at tage imod den hjælp du bliver tilbudt, ellers ender det med at du går helt ned på det. "Mange bække små" gælder også med søvn, og måske især når du er så meget alene i dagtimerne. Knus! Og så tænkte jeg også "tigerspring" da jeg læste dit indlæg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

Frk. Himmelblå

Frøken J. skriver:

Åh hvor jeg dog bare ikke gider mere lige nu! Jeg er så træt, så træt.. Jeg synes bare det går så meget op og ned med Rose. Så tror man lige det går godt, men så går det skidt igen...

Lige nu er problemet, at hun IKKE vil sove om dagen! Det er stort set umuligt at få hende til at sove om dagen. Hun vil KUN sove enten i mine arme, eller hvis jeg selv sover med hende.. Og jeg får intet ud af de smålure. Jeg trænger sådan til at sove mere end 3 timer sammenlagt!

Jeg har været syg i flere uger, og jeg tror jeg ikke bliver rask, fordi jeg ikke kan få hvilet ud. Så jeg flæber og flæber.. Ikke kun søvn trænger jeg til, men bare nogle timer om dagen til mig selv. Men nej, for Rose vil ikke sove.

Min kæreste har meget lange arbejdsdage, og når han kommer hjem skal han arbejde fortsat. Sådan er det bare så længe han er i praktik, og der er ikke noget at gøre.. Men det betyder bare jeg har hende hele tiden og så igen. Og hvis der endelig er luft, ligner hjemmet et bombet lokum, og det kan godt ske folk siger rod skal være rod, men jeg kan IKKE være i sådan et miljø uden at blive stresset, og ydermere er det bare for pinligt at have folk på besøg (fx mødregruppe), når der ser sådan ud.

Jeg er bare så udkørt. Og jeg er sulten. Og jeg trænger til bare en anelse tid til mig, bare LIDT! MEn hun vil ikke sove om dagen, max 20 minutter, hvis jeg er heldig.. Og jeg er bare ved at være kørt helt ned på de energireserver, som ikke findes.

Og jeg vil ikke høre noget ondt ord omkring min kæreste, for det her forløb han er igennem lige nu er meget vigtig for hans fremtid, så der er ikke så meget at gøre ved det...

Din stakkel!

Som de fleste andre skriver, må du have en anden til at tage lidt over, så du kan hvile dig lidt. Lige nu, tror jeg, det hele mest bunder i, at du også er syg og udmattet. Så husk på, at det vender igen. Og du får dit overskud tilbage. 

Jeg kender det kun alt for godt, - det med ikke at få søvn. Og i de perioder, hvor man ovenikøbet er nede med virus eller lignende er det næsten ikke til at holde ud. Men vi kan altså klare meget, når blot kroppen lige får opfyldt et minimum af behov.

Hvis du har en god SP kan det være, hun  kan være behjælpelig. Min er fantastisk og har kunnet rådgive på områder, som jeg slet ikke forventede af hende. Hun har jo set trætte og slidte mødre en million gange før. Hun kan måske hjælpe i forhold til noget rengøring og sådan. Selvom jeg godt ved, at du jo er furstreret over, at du ikke SELV magter det for tiden... 

Min yngste datter bliver et år her i slutningen af måneden, og hun har aldrig sovet igennem. Det er ikke en trøst, det ved jeg, men jeg vil altså lige sige, at jeg lever alligevel. Det skal nok gå. Men det er edderbroderme hårdt i perioder. 

Men du har fat i noget med de tre sammenhængende timer, - det er nemlig, hvad voksne minimum skal have i streg for at nå ned i den sunde og nødvendige søvn. 

Held og lykke med det hele. Det vender snart.

Anmeld

15. december 2011

Frøken J.

Lotus86 skriver:

Øv hvor jeg bare føler med dig, synes godt nok du/i har været hårdt ramt Minus søvn er jo blevet brugt som torturmiddel, så kan levende forestille mig hvor hårdt du må have det.

Det eneste råd jeg har til dig, er en slyngevugge. Kender to der har en, og begge deres børn har sovet fantatisk i den. Den enes datter ville også kun tage de der smålure om dagen, men kan nu uden problemer sove i 2 timer i træk. Jeg ved ikke om der er den samme butik i Jylland, men herovre er der en butik, hvor du kan låne den med hjem i 14 dage, og hvis den ikke har nogen effekt, så kan du få pengene tilbage, så de ikke er gået spildt.

Synes også vi har haft en mega hård start! Det er helt vildt! Har godt overvejet sådan en..

Men de sidste to dage har været bedre - Skriver en ny tråd, når jeg har fået svaret folk herinde

Anmeld

15. december 2011

Frøken J.

LevisMor skriver:

uhha hvor jeg kender det, her er han også glad for at putte på mig eller i sengen om natten når jeg har ammet (liggende) men det er nu hyggeligt nok. men ligger ham også i hans vugge, tremmeseng eller barnevogn så han ikke hygger på mig altid og det går da også, nogle dage sover han selv mange timer andre dage skal jeg ud flere gange fordi han spytter sutten ud...

Men har du prøvet at svøbe Rosa i jeres dyne? den dufter af jer og er dejlig blød, måske putte hende deri, kun med bleen på ?

Det er bare svært når de har de dumme tigerspring og man kan blive så ked af det og frustreret, håber du finder ud af noget

Har prøvet alt, synes jeg, men det har ikke haft effekt

Men de sidste to dage har været bedre - Skriver en ny tråd, når jeg har fået svaret folk herinde

Anmeld

15. december 2011

Frøken J.

RiUL skriver:

Det er bare SÅ hårdt når de små ikke vil sove om dagen! Kender det, i en periode ville Oliver heller ikke sove om dagen. Og man føler bare man konstant render rundt med en unge på armen, eller sidder og ammer til "dårlige" serier i TV

- Nu er jeg så heldig at have min kæreste herhjemme, men har du overvejet en bæresele, så kan Rose sidde lidt tæt på dig, mens du lige støvsuger, rydder op, smøre en mad ?

Jeg bruger tit vores bæresele når jeg skal vaske tøj, i vores vaskekælder, og da Oliver var mindre blev han faktisk vugget i søvn i selen

Vi har også lige købt en slyngevugge, som han kan ligge i, og blive gynget når jeg lige skal bruge begge arme

Nu ved jeg godt du skriver at du ikke kan holde rodet ud, men når det så er gjort, har du så overvejet en dag i sengen, bare dig og Rose? Det gjorde jeg med Oliver, da jeg for nogle uger siden fik feber, og bare ikke orkede noget. Så lå mig og Oliver bare i sengen en hel dag, jeg lå ned og ammede, og bare slappede af - næsten ligeså godt som søvn

Knus

Tak for forståelsen og dine råd

Har lånt en mei tei af Tanja. herindefra, som jeg har haft glæde af, men den må hun kun bruge 30 minutter af gangen. Det er dog tilstrækkeligt til når hun absolut ikke vil passe sigs elv, og jeg vil have mad lige NU!

Har også prøvet nogle dage i weekenderne, hvor jeg bare har haft hende i sengen det meste af dagen. Det er hyggeligt nok, men har svært ved ikke at tænke på alt det jeg ikke når

Anmeld

16. december 2011

Alexander&Lærke

åh hvor lyder det bare som en hård periode..... Jeg ville grene hjælpe dig, kan sådan huske fra min søns spæde tid hvor hårdt det var, han var nemlig også en af dem som ikke ville sove mere end 20-30 min af gangen, og det var bare mega hårdt.

Ikke fordi jeg ikke fik min nattensøvn, for han var tilgengæld god til at sove om natten, men han har altid være enorm aktiv og når han ikke sov så meget var man bare MEGET PÅ i løbet af en dag, ønskede tit at der kom en venlig sjæl og tog ham et par timer så jeg kunne gøre noget for mig selv...

Men bare vent til nr 2 kommer, så bliver alting nemmere, min lille pige har hurtigt fået en god rytme om dagen, kl 8.20 bliver hun lagt i barnevognen og sover i løbet af få sek, kl 8.30 går vi nemlig i bh med storebror og så sover hun 3-4 timer der om formiddagen. så bliver hun lagt igen kl 15 når vi henter ham igen og der sover hun en 1 times tid ca også lige lidt igen inden aftensmad(vores) kl 17-17.15.

Jeg ved ikke om det er tilfældigt, men syntes det har været nemmer denne gang, da vi gør nogle bestemte ting på samme tid for storebrors vedkommen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.