Puh... hende julie der.... HJÆLP!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

Mira0911

ano14316 skriver:

ej jeg ved slet ikke om det er rigtigt, eller om det ville virke.. men prøvede lige at sætte mig i situationen selvom jeg ingen erfaring har med børn over 2 mdr.

tror jeg ville sige noget i retning af, Jeg kan godt se du gerne vil lege med Lupo nu, men Lupo kan ikke lide at blive vækket, kan du lide at blive vækket? (forudsat hun ikke kan self.)

Jeg har netop sagt til Julie at hun heller ikke vil synes om at jeg gik og vækkede hende mens hun sov og det forstod hun sørme! Hvor hun sagde "Neeeeej Julie sove"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Mira0911

LilleLene skriver:

Ellers må du igang med vandpistolen og sprøje på hende og sige NEJ FY  ej det var bare for sjov

Tror også at du skal prøve med at vise hende hvordan man skal gøre, istedet for hvad man ikke skal gøre

Glemte jo at skrive jeg viser hende hver gang hvordan man løfter katten, aer den osv osv osv.... 

Anmeld

13. december 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Caroline86 skriver:

nu får du min helt ærlige mening, søde

Jeg tror det var en rigtigt dum idé at få den kat når Julie stadig er så forvirret over alt det med lillesøster Hun har brug for ro og stabilitet - ikke flere ting der kan drage opmærksomhed væk fra hende!

Hun er åbenlyst  frustreret og forsøger at få opmærksomhed ved at gøre ting hun ved hun ikke må (for hun ved det godt!!)...

hmm... jeg har nok ikke rigtigt nogle gode råd! Det er jo svært når hun endnu ikke helt kan forklare hvad hun er ked af og frustreret over, men jeg tænker at du skal bruge noget intensiv tid sammen med hende... måske tage en miniferie, kun dig og hende?

Jeg ville have skrevet nøjagtig det samme.

Det er nok en for stor mundfuld for Julie både, at blive storesøster og der er kommet en lille killing indenfor få måneder.

Anmeld

13. december 2011

Caroline86

Mira0911 skriver:

Vi synes ikke det er en dum idé at vi har fået katten! Du er ikke den første der siger det!! Er efterhånden vant det at høre kommentaren det var ikke smart at få den kat nu! 

Desværre tror mange at vi har fået den for at Julie ikke skal fokus på Lina... Ved sørme ikke hvor folk får den idé fra... 

Katten er en jeg har fået i Julegave... Intet andet... 

Jeg skal ikke på ferie alene med Julie... En ting er sikkert, farmand skal ikke være alene med Lina, det har han overhovedet ikke tålmodighed til...Når hans tålmodighed er så lille, ønsker jeg ikke at lade Lina være alene med ham! Og farmand ved det udmærket godt.. 

Hun har altid været sådan ved dyr om det var hjemme eller ej... 

nej, tror såmænd ikke I har fået den for at lede Julies fokus på Lina væk så misforstår du mig

Jeg tror bare at det at katten er flyttet ind gør at Julie føler sig (endnu mere) overset fordi hun endnu engang skal finde sig i at den opmærksomhed HUN plejer at få skal deles med en anden...

Måske specielt fordi hun har haft lidt svært med sproget, udlever hun sin frustration ved at blive som hun gør nu!?

Jeg er ikke vant til at analysere børns adfærd, jeg synes bare virkelig at mine klokker ringer omkring det her opmærksomheds noget! Og så synes jeg virkelig at det er nødvendigt at både du og A sætter Jeres egne behov og holdninger til side så hun kommer med i kampen igen!

Det kan godt være A ikke har tålmodighed til 48 timer alene med Lina, men det bliver han sgudda nødt til at lære!? Julie har brug for det... det tror jeg virkelig!

knus

Anmeld

13. december 2011

Mira0911

*Louise* skriver:

Stakkels lille dyr.....

Nicklas var i starten heller ikke go ved Silke, men jeg sagde simpelthen til ham at hvis han ikke var god ved hende, så ville jeg køre den tilbage hvor vi fik hende...... Og det mente jeg!

Syntes simpelthen det er så synd for de kære dyr, og hvis børnene ikke kan lære de skal være gode ved dem, jamen så må man af med dem igen....

Selvfølgelig er det da synd - Jeg gør virkelig mit bedste for at forklare Julie det.. Jeg viser hende hver dag flere gange om dagen hvordan man løfter katten, aer den osv... 

En dag lykkes det og så forstår hun hvordan det hænger sammen... 

Anmeld

13. december 2011

Mira0911

Caroline86 skriver:

nej, tror såmænd ikke I har fået den for at lede Julies fokus på Lina væk så misforstår du mig

Jeg tror bare at det at katten er flyttet ind gør at Julie føler sig (endnu mere) overset fordi hun endnu engang skal finde sig i at den opmærksomhed HUN plejer at få skal deles med en anden...

Måske specielt fordi hun har haft lidt svært med sproget, udlever hun sin frustration ved at blive som hun gør nu!?

Jeg er ikke vant til at analysere børns adfærd, jeg synes bare virkelig at mine klokker ringer omkring det her opmærksomheds noget! Og så synes jeg virkelig at det er nødvendigt at både du og A sætter Jeres egne behov og holdninger til side så hun kommer med i kampen igen!

Det kan godt være A ikke har tålmodighed til 48 timer alene med Lina, men det bliver han sgudda nødt til at lære!? Julie har brug for det... det tror jeg virkelig!

knus

Det lære A aldrig når jeg ved hvad han kan finde på! 

Selvom vi har fået katten, er opmærksomheden altså stadig Julie.. Hun bliver på ingen måder tilsidesat... Vi leger med Julie og tit kommer Lupo ind og leger med og det synes Julie er vældigt skægt... 

Må indrømme at jeg bliver lidt stødt og føler vi ikke gør det godt nok for Julie.. 

Anmeld

13. december 2011

LilleLene

Mira0911 skriver:

Glemte jo at skrive jeg viser hende hver gang hvordan man løfter katten, aer den osv osv osv.... 

måske er det bare for meget for hende, med ny søster og en kat :/

Anmeld

13. december 2011

Caroline86

Mira0911 skriver:

Selvom vi har fået katten, er opmærksomheden altså stadig Julie.. Hun bliver på ingen måder tilsidesat... Vi leger med Julie og tit kommer Lupo ind og leger med og det synes Julie er vældigt skægt... 

Må indrømme at jeg bliver lidt stødt og føler vi ikke gør det godt nok for Julie.. 

Men søde, du bliver nødt til at læse hvad jeg skriver i stedet for at danne dig billeder om mine meninger! Jeg siger IKKE at I forsømme Julie og at I ikke gør det godt nok!!!

Det jeg siger er bare at det kan være mega svært når man pludselig skal dele opmærksomheden. Og det er sådan set ligegyldigt om I så sidder med katten 24/7 eller om den bare passer sig selv. Alene det at den er der, betyder at Julie skal dele. Det er faktisk ret simpelt...

men jeg siger IKKE at du/I forsømmer hende... det kan jeg slet ikke udtale mig om! Men det er faktum at jo flere "små væsner" der kommer i huset, jo mere skal tid og opmærksomhed deles...

Anmeld

13. december 2011

Caroline86

Mira0911 skriver:

Skriver lige til dig på fb omkring det med A... den synes jeg ikke vi skal tage her da det slet ikke er det din tråd drejer sig om er du online?

Anmeld

13. december 2011

FruPudderkvast

Mira0911 skriver:

Hun trækker for groft tænder ud med tiden! 

Vi har jo fået Lupo, den første dag var hun rigtig glad og sød ved hende...  

Det vendte sig lige 180 grader dagen efter og har stået på lige siden.... 

Hvis katten sidder og spiser sin mad og drikker vand - Presser hun Lupo ned i maden og vandet! Jeg sætter mig i Julie's højde og fortæller det dur ikke det hun gør der! 

Hvis Lupo ligger og sover kan hun gå hen og tage hende og slæbe rundt med hende og kaste hende rundt.. Jeg sætter mig i hendes højde og fortæller det dur ikke det der og Lupo skal nok komme hen til hende når hun vil snakke! 

Julie løfter Lupo i halsen og Lupo gør ikke nogen form for modstand! Jeg sætter mig igen ned i Julie's højde og forklare det dur ikke det der. 

Julie kan skræmme og jagte Lupo rundt i hele lejligheden så hun gemmer sig og ikke kommer frem før jeg sidder på alle 4 med noget vådfoder til hende, tørfoder nægter hun at komme frem til når hun skal lokkes... 

Der sætter jeg mig også i Julie's højde og fortæller det at det ikke dur og at Lupo bliver bange... 

HVORDAN forklare jeg Julie det bedst med katten med alle de ting hun gør? 

Gør jeg det godt nok ved at sætte mig i hendes højde og fortælle at det dur ikke det der!?! 

Eller er det fuldstændig forkert? 

Jeg er enig i det Caroline skriver.
Du skrev for noget tid siden at Julie også havde forsøgt at "kvæle" sin lillesøster (Jeg er godt klar over at hun ikke ved hvad det betyder og at hun helt sikkert ikke har gjort det for at være ond mod sin søster).
Men måske I skal tænke på at det er Julies måde at fortælle jer at der foregår nogle ting i hendes hoved som hun ikke kan forklare med ord.

Du må ikke misforstå mig - men jeg tror altså at I som forældre overser noget?

Du skriver derudover at Julie altid har været sådan overfor dyr - både hjemme og ude. Og så kan jeg simpelthen ikke lade være med at tænke "Hvorfor er det så lige at I har anskaffet jer en kat?"

Jeg tror at det ligger dybere end at hun bare skal lære hvordan man behandler dyr.
Har I haft nogen faglige personer ind over alt det med Julie?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.