Puh... hende julie der.... HJÆLP!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.456 visninger
21 svar
0 synes godt om
13. december 2011

Mira0911

Hun trækker for groft tænder ud med tiden! 

Vi har jo fået Lupo, den første dag var hun rigtig glad og sød ved hende...  

Det vendte sig lige 180 grader dagen efter og har stået på lige siden.... 

Hvis katten sidder og spiser sin mad og drikker vand - Presser hun Lupo ned i maden og vandet! Jeg sætter mig i Julie's højde og fortæller det dur ikke det hun gør der! 

Hvis Lupo ligger og sover kan hun gå hen og tage hende og slæbe rundt med hende og kaste hende rundt.. Jeg sætter mig i hendes højde og fortæller det dur ikke det der og Lupo skal nok komme hen til hende når hun vil snakke! 

Julie løfter Lupo i halsen og Lupo gør ikke nogen form for modstand! Jeg sætter mig igen ned i Julie's højde og forklare det dur ikke det der. 

Julie kan skræmme og jagte Lupo rundt i hele lejligheden så hun gemmer sig og ikke kommer frem før jeg sidder på alle 4 med noget vådfoder til hende, tørfoder nægter hun at komme frem til når hun skal lokkes... 

Der sætter jeg mig også i Julie's højde og fortæller det at det ikke dur og at Lupo bliver bange... 

HVORDAN forklare jeg Julie det bedst med katten med alle de ting hun gør? 

Gør jeg det godt nok ved at sætte mig i hendes højde og fortælle at det dur ikke det der!?! 

Eller er det fuldstændig forkert? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Isabella_mor

Mira0911 skriver:

Hvis katten sidder og spiser sin mad og drikker vand - Presser hun Lupo ned i maden og vandet! Jeg sætter mig i Julie's højde og fortæller det dur ikke det hun gør der! 

Hvis Lupo ligger og sover kan hun gå hen og tage hende og slæbe rundt med hende og kaste hende rundt.. Jeg sætter mig i hendes højde og fortæller det dur ikke det der og Lupo skal nok komme hen til hende når hun vil snakke! 

Julie løfter Lupo i halsen og Lupo gør ikke nogen form for modstand! Jeg sætter mig igen ned i Julie's højde og forklare det dur ikke det der. 

Julie kan skræmme og jagte Lupo rundt i hele lejligheden så hun gemmer sig og ikke kommer frem før jeg sidder på alle 4 med noget vådfoder til hende, tørfoder nægter hun at komme frem til når hun skal lokkes... 

Der sætter jeg mig også i Julie's højde og fortæller det at det ikke dur og at Lupo bliver bange... 

Gør jeg det godt nok ved at sætte mig i hendes højde og fortælle at det dur ikke det der!?! 

ved at være et eksempel. vis hende hvordan man håndtere et kæledyr.. forklar hende at man holder den sådan og når den spiser vil den gerne være i fred.. 

istedet for at sige det må du ikke og det må du ikke... så fortæl hende de ting hun GERNE må.. 

Anmeld

13. december 2011

Caroline86

nu får du min helt ærlige mening, søde

Jeg tror det var en rigtigt dum idé at få den kat når Julie stadig er så forvirret over alt det med lillesøster Hun har brug for ro og stabilitet - ikke flere ting der kan drage opmærksomhed væk fra hende!

Hun er åbenlyst  frustreret og forsøger at få opmærksomhed ved at gøre ting hun ved hun ikke må (for hun ved det godt!!)...

hmm... jeg har nok ikke rigtigt nogle gode råd! Det er jo svært når hun endnu ikke helt kan forklare hvad hun er ked af og frustreret over, men jeg tænker at du skal bruge noget intensiv tid sammen med hende... måske tage en miniferie, kun dig og hende?

Anmeld

13. december 2011

Mira0911

ved at være et eksempel. vis hende hvordan man håndtere et kæledyr.. forklar hende at man holder den sådan og når den spiser vil den gerne være i fred.. 

istedet for at sige det må du ikke og det må du ikke... så fortæl hende de ting hun GERNE må.. 

Jeg siger ikke til hende at "det MÅ du ikke" Den bruger jeg aldrig herhjemme.... 

I samråd med talepædagogen skal jeg bruge "dur" istedet for Nej... For jeg var total slem til at sige "NEJ" til Julie.... 

Jeg mener nu også at jeg vidst rigtig rigtig mange gange hvordan hun skal løfte Lupo osv.... 

Anmeld

13. december 2011

LilleLene

Ellers må du igang med vandpistolen og sprøje på hende og sige NEJ FY  ej det var bare for sjov

Tror også at du skal prøve med at vise hende hvordan man skal gøre, istedet for hvad man ikke skal gøre

Anmeld

13. december 2011

*Louise*

Stakkels lille dyr.....

Nicklas var i starten heller ikke go ved Silke, men jeg sagde simpelthen til ham at hvis han ikke var god ved hende, så ville jeg køre den tilbage hvor vi fik hende...... Og det mente jeg!

Syntes simpelthen det er så synd for de kære dyr, og hvis børnene ikke kan lære de skal være gode ved dem, jamen så må man af med dem igen....

Anmeld

13. december 2011

*Louise*

Caroline86 skriver:

Jeg tror det var en rigtigt dum idé at få den kat når Julie stadig er så forvirret over alt det med lillesøster Hun har brug for ro og stabilitet - ikke flere ting der kan drage opmærksomhed væk fra hende!

Hun er åbenlyst  frustreret og forsøger at få opmærksomhed ved at gøre ting hun ved hun ikke må (for hun ved det godt!!)...

hmm... jeg har nok ikke rigtigt nogle gode råd! Det er jo svært når hun endnu ikke helt kan forklare hvad hun er ked af og frustreret over, men jeg tænker at du skal bruge noget intensiv tid sammen med hende... måske tage en miniferie, kun dig og hende?

Tror jeg du har fuldstændig ret i.....

Anmeld

13. december 2011

ano14316

Mira0911 skriver:

ej jeg ved slet ikke om det er rigtigt, eller om det ville virke.. men prøvede lige at sætte mig i situationen selvom jeg ingen erfaring har med børn over 2 mdr.

tror jeg ville sige noget i retning af, Jeg kan godt se du gerne vil lege med Lupo nu, men Lupo kan ikke lide at blive vækket, kan du lide at blive vækket? (forudsat hun ikke kan self.)

Anmeld

13. december 2011

Mira0911

Caroline86 skriver:

Vi synes ikke det er en dum idé at vi har fået katten! Du er ikke den første der siger det!! Er efterhånden vant det at høre kommentaren det var ikke smart at få den kat nu! 

Desværre tror mange at vi har fået den for at Julie ikke skal fokus på Lina... Ved sørme ikke hvor folk får den idé fra... 

Katten er en jeg har fået i Julegave... Intet andet... 

Jeg skal ikke på ferie alene med Julie... En ting er sikkert, farmand skal ikke være alene med Lina, det har han overhovedet ikke tålmodighed til...Når hans tålmodighed er så lille, ønsker jeg ikke at lade Lina være alene med ham! Og farmand ved det udmærket godt.. 

Hun har altid været sådan ved dyr om det var hjemme eller ej... 

Anmeld

13. december 2011

Isabella_mor

Mira0911 skriver:

Jeg siger ikke til hende at "det MÅ du ikke" Den bruger jeg aldrig herhjemme.... 

I samråd med talepædagogen skal jeg bruge "dur" istedet for Nej... For jeg var total slem til at sige "NEJ" til Julie.... 

Jeg mener nu også at jeg vidst rigtig rigtig mange gange hvordan hun skal løfte Lupo osv.... 

tjah, det var nu også bare et forslag..  jeg kender jo ikke julie så jeg ved ikke hvordan hun skal have forklaret tingene bedst muligt så hun forstår det fulct ud. børn er jo forskellige. jeg ved kun hvad f.eks. min søster har gjort med mine niecer for at lære dem at håndtere deres kanin på. men de er også hhv. 6 og snart 9 år.. og den mindste har først nu kunnet finde ud af at håndtere et kæledyr af den kaliber før.. vores hund f.eks har hun førhen ikke rigtig kunnet finde ud af at håndtere.. og det var også en af grundene til at min søster ventede med at give dem en kanin til hvertfald at den yngste kunne forstå hvordan man behandler et kæledyr bedst... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.