Opstart i dagpleje (atter engang)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2011

Toshiba

Maja_4000 skriver:

Årh .. Det må være SÅ hårdt .. For jer begge to ..
"Jagter" hun dog bare rundt når du er der , eller begynder hun at græde ligeså snart du sætter hende fra dig ?

Der er ingen problemer  når jeg er der... hvis bare ikke hun bliver rørt ved...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2011

Maja_4000

Toshiba skriver:

Der er ingen problemer  når jeg er der... hvis bare ikke hun bliver rørt ved...

Altså så længe hun kan se dig ?

Anmeld

12. december 2011

Røverdatter

Toshiba skriver:

kan sagens holde hende hjemme.... men den reaktion har hun haft siden hun var 14 dage gammel.

Og mener jo helt klart børn har godt af at komme ud og få andre imput samt lege med andre børn.

Tror ikke det løser problemet at hun bliver hjemme ½ år feks - blot udsætter problemet

Ja det kan på sin vis være rigtigt! Og ja, jeg giver dig ret i at børnene har godt af at ses med andre børn.. Men tror stadig at nogle ikke er parate på samme tid som andre er.

hmmm.. Det her ved du sikkert godt allerede, men siger det lige igen hun kan højst sandsynligt mærke hvis du føler frustration eller er nervøs for at aflevere hende. Ligemeget hvor meget du siger til dig selv "Nu er jeg cool, det skal nok gå godt i dag" så kan hun mærke det hvis du i bund og grund føler noget andet.. Især hvis hun er meget sensitiv.

Så tror også at det er vigtigt at du får slappet totalt af omkring det, at du bliver afstresset så du kan føle at det rigtige vil ske. Tror det er vigtigt at have så mange positive følelser som muligt. Prøv at undgå at tænke "Åh nej, bare det ikke sker igen i dag" eller "Bare jeg ikke skal hente hende igen om et kvarter" for de tanker har lidt nogle negative vibes i sig, og hvis det er sådan du føler det, så mærker hun det og reagerer...

Men ja, igen. Så kommer jeg bare med 'råd' som måske er til hjælp, måske ikke... Det er svært når jeg ikke kender hende eller dig rigtigt

Anmeld

12. december 2011

Toshiba

Maja_4000 skriver:

Altså så længe hun kan se dig ?

ja så er der ingen problemer... bare hun ved jeg er der og "hjælper" hende hvis de får "nu-hapser-jeg-dig-lyst"

DP kunne holde hende ca. 5sek uden gråd..

prøvede at give hende flaske - det skulle hun SLET ikk.

Problemet for mig ligger også i jeg ikke kan "efterlade" hende længere tid når hun ikke vil trøstes - ikke kan blive skiftet - få mad..

Så selv uden gråd ville hun jo ikke kunne være der en formiddag - sæt nu hun sked i bleen... Så skal DP og tæt på

Anmeld

12. december 2011

Toshiba

Himmelsmil skriver:

Ja det kan på sin vis være rigtigt! Og ja, jeg giver dig ret i at børnene har godt af at ses med andre børn.. Men tror stadig at nogle ikke er parate på samme tid som andre er.

hmmm.. Det her ved du sikkert godt allerede, men siger det lige igen hun kan højst sandsynligt mærke hvis du føler frustration eller er nervøs for at aflevere hende. Ligemeget hvor meget du siger til dig selv "Nu er jeg cool, det skal nok gå godt i dag" så kan hun mærke det hvis du i bund og grund føler noget andet.. Især hvis hun er meget sensitiv.

Så tror også at det er vigtigt at du får slappet totalt af omkring det, at du bliver afstresset så du kan føle at det rigtige vil ske. Tror det er vigtigt at have så mange positive følelser som muligt. Prøv at undgå at tænke "Åh nej, bare det ikke sker igen i dag" eller "Bare jeg ikke skal hente hende igen om et kvarter" for de tanker har lidt nogle negative vibes i sig, og hvis det er sådan du føler det, så mærker hun det og reagerer...

Men ja, igen. Så kommer jeg bare med 'råd' som måske er til hjælp, måske ikke... Det er svært når jeg ikke kender hende eller dig rigtigt

jeg kan sagens lukke ørene over for hendes gråd - og være cool - og gå ud - med et "bestemt men kærligt" hej-hej skat vi ses snart.

jeg VED jo hun ikke har ondt - er kommet til skade eller andet... og jeg VED det er for hendes bedste på sigt....

Anmeld

12. december 2011

Maja_4000

Toshiba skriver:

ja så er der ingen problemer... bare hun ved jeg er der og "hjælper" hende hvis de får "nu-hapser-jeg-dig-lyst"

DP kunne holde hende ca. 5sek uden gråd..

prøvede at give hende flaske - det skulle hun SLET ikk.

Problemet for mig ligger også i jeg ikke kan "efterlade" hende længere tid når hun ikke vil trøstes - ikke kan blive skiftet - få mad..

Så selv uden gråd ville hun jo ikke kunne være der en formiddag - sæt nu hun sked i bleen... Så skal DP og tæt på

Hvad hvis nu dp giver hende remoulade ?
Ved godt det er forkert at bestikke børn med mad .. Men hvis hun finder ud af , at hende damen altså har god mad ? Eller er hun ikke så madglad ?

Anmeld

12. december 2011

Toshiba

Maja_4000 skriver:

Hvad hvis nu dp giver hende remoulade ?
Ved godt det er forkert at bestikke børn med mad .. Men hvis hun finder ud af , at hende damen altså har god mad ? Eller er hun ikke så madglad ?

hun er MEGET madglad - men TAGER ikke noget fra "fremmed"

selv BOEL-prøven var et problem at gennemføre - da hun jo skulle tage den pind

Anmeld

12. december 2011

Maja_4000

Toshiba skriver:

hun er MEGET madglad - men TAGER ikke noget fra "fremmed"

selv BOEL-prøven var et problem at gennemføre - da hun jo skulle tage den pind

Nej , så kan jeg godt se at det bliver svært :/
Ville ønske jeg kunne hjælpe .. Men har desværre ingen erfarringer ..

Anmeld

12. december 2011

Toshiba

Maja_4000 skriver:

Nej , så kan jeg godt se at det bliver svært :/
Ville ønske jeg kunne hjælpe .. Men har desværre ingen erfarringer ..

heller ikke mig...  og når alle "eksperte" ikke aner det - kan vi jo heller ikke..

Men hvordan dælen skal man så vide hvordan man kan gøre det bedst muligt for hende...

Vil jo for alt i verden ikke give hende et knæk - men bliver jo nødt til at presse lidt...

Anmeld

12. december 2011

Mumto3

Det med at du ikke skal være for længe med til indkøringen, så hun tror du også går i DP, det er altså en skrøne. Børn tror ikke deres forældre går i DP! Det er jo ligesom med bedsteforældrene. Tit besøger vi dem sammen, vi kommer med vores børn, er sammen med bedsteforældren og går hjem med vores børn igen. Men nogle gange skal de passes og så er børnene alene hos bedsteforældrene. Det kan de fleste børn godt finde ud af.

Jeg tænker at det er da meget meget vigtigere at både DU og din datter bliver kørt rigtig godt ind. Nu er jeg så heldig at jeg kender til et par stykker der har brugt over et halv år på indkøring og de har RIGTIGE gode erfaringer med det!!!! Når du nu har tiden til det, så ville jeg altså starte meget meget forsigtig op. Besøg DP 3 gange den første uge. 1-2 timer hver gang. Langsomt ville jeg trappe det op, men stadig være der hele tiden. Jeg ville lege med mit barn, skifte ble, give mad osv. Men DP er der selvfølgelig også. Når din datter så langsomt har vænnet sig til at 'hende den anden' også er der, så ville jeg prøve at lade DP række hende et stykke legetøj, MENS DU SAD VED SIDEN AF!!! og se hvad der skete ved det. Sådan ville jeg gå super langsomt frem! - og til sidst en dag vil hun forhåbentlig være så tryg at hun også kan være der alene.

Men jeg sidder også lidt og tænker: Hvorfor er det du mener at det er så vigtigt for hende at kommer ud? Der er jo ikke andre børn i DP? Hvad er det du ikke kan tilbyde dit barn som DP kan?  Alle børn udvikler sig i en rivende fart. For hver eneste uge et barn er hjemme i trygge og vante omgivelse, er det lige blevet én uge stærkere, én uge mere robust og kan tåle lidt mere.

Til sidst vil jeg sige at der i KBH er psykologer der har speciale i sensitive børn, og det var måske en ide at kontakte dem, og få et helt professionelt råd!

Jeg håber det aller bedste for jer!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.