Opstart i dagpleje (atter engang)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.700 visninger
24 svar
0 synes godt om
12. december 2011

Toshiba

Hejsa...

Sagen er den at Liva startede i dagpleje d. 14-11-11 - hun er høj sensitiv - og det stod hurtigt klar for både DP og jeg - at det ikke gik.

Hun har altid gået HELT i panik og brudt sammen - hvis andre ser på hende og rører ved hende.....

Det samme skete jo i dagplejen - selvom jeg havde været der 1 uge sammen med hende..

Efterfølgende blev hun afleveret - med kys og et "hej-hej - mor kommer snart igen" - hun var der alene i 15 min. til start og 30 min. de 2 sidste dage.

Total panik - og hun søger IKKE trøst ved DP (eller andre) og afviser dem hvis de vil trøste.

Forrige fredag blev jeg så ringet op fra daplejekontoret - der syntes Liva skulle rykkes til en ny dagpleje - hvor der så kun vil være hende - indtil hun er klar til der skal sluses flere børn ind.

Hun skal nu starte i den nye om 3 dage - efter vi lige har holdt en "ferie" på 1½ uge.

MEEEEN jeg er totalt i vildrede....

HVAD kan jeg gøre bedre denne gang - for det skal lykkedes???

HVOR langt skal man presse sit barn???

Syntes man er helt sat af "sporet" - hun er tilknyttet børneklinikken i københavn - men de ser jo ikke hendes reaktioner - og har derfor svært ved at vejlede..

SP har ingen goe råd - hun har ikke set det så volsomt før.

DP anede ikke hvad hun skulle gøre..

Nogle med nogle goe FIF????

Håber det blev nogenlunde til at forstå - og ikke for rodet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2011

twinboys

Toshiba skriver:

Hejsa...

Sagen er den at Liva startede i dagpleje d. 14-11-11 - hun er høj sensitiv - og det stod hurtigt klar for både DP og jeg - at det ikke gik.

Hun har altid gået HELT i panik og brudt sammen - hvis andre ser på hende og rører ved hende.....

Det samme skete jo i dagplejen - selvom jeg havde været der 1 uge sammen med hende..

Efterfølgende blev hun afleveret - med kys og et "hej-hej - mor kommer snart igen" - hun var der alene i 15 min. til start og 30 min. de 2 sidste dage.

Total panik - og hun søger IKKE trøst ved DP (eller andre) og afviser dem hvis de vil trøste.

Forrige fredag blev jeg så ringet op fra daplejekontoret - der syntes Liva skulle rykkes til en ny dagpleje - hvor der så kun vil være hende - indtil hun er klar til der skal sluses flere børn ind.

Hun skal nu starte i den nye om 3 dage - efter vi lige har holdt en "ferie" på 1½ uge.

Syntes man er helt sat af "sporet" - hun er tilknyttet børneklinikken i københavn - men de ser jo ikke hendes reaktioner - og har derfor svært ved at vejlede..

Du gør det helt rigtige... og ikke presse hende det giver bagsmæk... Tag en stille og rolig indkøring og lyt til hende... det er super vigtigt...

Jeg havde selv to af slagsen og men små bitte skridt frem var det der gav en god start...

Havde et 1/2 år til indkøring...

Så se og lyt til hende...

Giv hende masser af tryghed, omsorg og knus...

Hvor lang tid får hun lov til at være alene inden de lukker nye børn ind...???

Majbritt

Anmeld

12. december 2011

Toshiba

twinboys skriver:

Du gør det helt rigtige... og ikke presse hende det giver bagsmæk... Tag en stille og rolig indkøring og lyt til hende... det er super vigtigt...

Jeg havde selv to af slagsen og men små bitte skridt frem var det der gav en god start...

Havde et 1/2 år til indkøring...

Så se og lyt til hende...

Giv hende masser af tryghed, omsorg og knus...

Hvor lang tid får hun lov til at være alene inden de lukker nye børn ind...???

Majbritt

DEJLIGT en DP skriver - og endda med erfaring

men jeg syntes balancen er SKIDE svær

jeg skal jo være der sammen med hende....

men alt over 1 uge - er måske forkert ?? hun skal jo ikke tro jeg også går dernede

Jeg er meget imod at presse hende - men det gør jeg jo i det øjeblik - jeg rækker hende mod DP.

Jeg ynker hende ikke - hun skal se jeg er OK med det - og håber så hun indser de ikke spiser hende levende...

Tiden hun skal køres ind på er IKKE vigtig - jeg er førtidspensionist og har ALT den tid hun behøver.

DP er "afsat" kun til hende til HUN er klar til de sluser flerebørn ind. så det er heller ikke et problem.

Hvor lang tid er det OK hun skal sidde for sig selv og være så ked af det - at hun næsten brækker sig af gråd??

Åhhhh det er så svært.... hun har jo endnu kun været kort afsted - og alligevel har det bare været en dårlig oplevelse...

Hun græder 4-6 timer efter hun har været i DP - jeg kan kun stoppe hendes ulykkelighed ved at "bryde den med søvn"

Hvordan gjorde du med tid osv osv.. fortæl endelig

Anmeld

12. december 2011

Maja_4000

Puha .. Jeg håber virkelig at det kommer til at gå godt !!

Anmeld

12. december 2011

Toshiba

Maja_4000 skriver:

Puha .. Jeg håber virkelig at det kommer til at gå godt !!

ja... det håber jeg også.... det er bare pisse svært når der ikke er nogle der kan vejlede lidt...

Min dreng elskede ALT med en puls som lille - så har ALDRIG prøvet det her...

Liva HADER ALT med en puls - udover mig og hendes bror

Anmeld

12. december 2011

Røverdatter

Toshiba skriver:

Hejsa...

Hej! Jeg vil også råde dig til at lytte og se hende, være der for hende ekstra meget i denne tid hvor hun skal starte i dp.. (tror jeg også på du er!)

Jeg er selv meget sensitiv, og var det også som barn.. Jeg har ikke selv læst denne bog, men er stødt på den nogle gange, så her er lige et link til en bog der måske kan hjælpe...

http://www.borgen.dk/product.asp?product=3510

Men som sagt, det er ikke sikkert den er noget for jer. Det bedste er din kærlighed for hende, den kan hun ikke få for meget af tror jeg

Anmeld

12. december 2011

Toshiba

Himmelsmil skriver:

Hej! Jeg vil også råde dig til at lytte og se hende, være der for hende ekstra meget i denne tid hvor hun skal starte i dp.. (tror jeg også på du er!)

Jeg er selv meget sensitiv, og var det også som barn.. Jeg har ikke selv læst denne bog, men er stødt på den nogle gange, så her er lige et link til en bog der måske kan hjælpe...

http://www.borgen.dk/product.asp?product=3510

Men som sagt, det er ikke sikkert den er noget for jer. Det bedste er din kærlighed for hende, den kan hun ikke få for meget af tror jeg

det er jo præcis dér problemet også ligger..

jeg er SÅ bange for hun skal føle svigt - hun SIGER JO FRA - og jeg "lukker ørene og går" - det erjo i bund og grund et svigt - når jeg VED hun ikke stopper med at græde

Anmeld

12. december 2011

Røverdatter

Toshiba skriver:

det er jo præcis dér problemet også ligger..

jeg er SÅ bange for hun skal føle svigt - hun SIGER JO FRA - og jeg "lukker ørene og går" - det erjo i bund og grund et svigt - når jeg VED hun ikke stopper med at græde

uh ja, det kan jeg godt se... Hmm.. Gad virkelig godt komme med et råd som sidder lige i skabet, og som er brugbart, men det har jeg desværre ikke 

Du har ikke mulighed for at være hjemme hos hende noget tid endnu? Jeg tror nemlig på at nogle børn simpelthen ikke er klar til dagpleje/vuggestue og måske først er klar til de 'udfordringer' der er at være social med andre børn, i børnehavealderen... Men hvad ved jeg, er desværre ikke ekspert på området, men håber godt nok det vil lykkedes for jer! 

Anmeld

12. december 2011

Toshiba

Himmelsmil skriver:

uh ja, det kan jeg godt se... Hmm.. Gad virkelig godt komme med et råd som sidder lige i skabet, og som er brugbart, men det har jeg desværre ikke 

Du har ikke mulighed for at være hjemme hos hende noget tid endnu? Jeg tror nemlig på at nogle børn simpelthen ikke er klar til dagpleje/vuggestue og måske først er klar til de 'udfordringer' der er at være social med andre børn, i børnehavealderen... Men hvad ved jeg, er desværre ikke ekspert på området, men håber godt nok det vil lykkedes for jer! 

kan sagens holde hende hjemme.... men den reaktion har hun haft siden hun var 14 dage gammel.

Og mener jo helt klart børn har godt af at komme ud og få andre imput samt lege med andre børn.

Tror ikke det løser problemet at hun bliver hjemme ½ år feks - blot udsætter problemet

Anmeld

12. december 2011

Maja_4000

Toshiba skriver:

ja... det håber jeg også.... det er bare pisse svært når der ikke er nogle der kan vejlede lidt...

Min dreng elskede ALT med en puls som lille - så har ALDRIG prøvet det her...

Liva HADER ALT med en puls - udover mig og hendes bror

Årh .. Det må være SÅ hårdt .. For jer begge to ..
"Jagter" hun dog bare rundt når du er der , eller begynder hun at græde ligeså snart du sætter hende fra dig ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.