Rose 2 måneder gammel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

Frøken J.

serinasmor skriver:

hvor er hun dog sød

når du nu vågner af at hun rumsterer er det måske tid til at prinsessen kommer på eget værelse ..

Tak!

Åååh, det er moderen bare slet ikke klar til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

Frøken J.

Kruse90 skriver:

ihh hvor er hun søød altså

Tak

Anmeld

14. december 2011

Frøken J.

Fru Skovrup skriver:

Det lyder til rose skal hjælpes til at sove om dagen? Min søn herhjemme er 6 måneder nu og han skal stadig hjælpes til at sove, da vi bor på 2 sal er det ikke til bare at gå en tur med ham i barnevognen, derfor har vi investeret i en slyngevugge, hvor vi vugger ham i søvn hver dag når han viser tegn på træthed. Om natten sover han så hos os, hvilket fungere rigtig godt for hans søvn.

Jeg ved ikke om det kunne bruges, men jeg vil kunne anbefale slyngevuggen

Har hørt meget godt om den også! Men må nok erkende, at pengene ikke sådan hænger og dingler på træerne, så jeg tror ikke vi har råd til sådan en lige pt desværre!

Anmeld

14. december 2011

Frøken J.

Trine89 skriver:

Jamen jeg kender det godt.. jeg var også vildt frustreret over at hun ikke sov så meget om dagen fordi SP'en jo sagde at de jo gerne skulle sove 18-20 timer i døgnet og det gjorde hun langt fra men hun var glad og tilfreds, hun havde bare ikke brug for så meget søvn. 

Og hun har da stadig nogen dage hvor hun ikke sover så meget. men nu tager jeg det ikke så højtidligt fordi hun er glad og trives så fint. så nu får hun lov til at sove når hun vil sove. og så må jeg jo sove på et andet tidspunkt. 

Du lyder rigtig overskudsagtig i forhold til problematikken, det synes jeg er meget fedt! Synes selv det er mega hårdt, men måske er jeg en pyllerrøv.. hehe..

Anmeld

14. december 2011

Frøken J.

*Sofie* skriver:

Hvor er hun bare en lækker lækker baby!

Tusind tak!

Anmeld

14. december 2011

Trine89

Frøken J. skriver:

Du lyder rigtig overskudsagtig i forhold til problematikken, det synes jeg er meget fedt! Synes selv det er mega hårdt, men måske er jeg en pyllerrøv.. hehe..

Tror jeg hjælper mig rigtig meget at Caia sover 10-11 timer om natten..

Kan godt forstå at du føler du ikke kan hænge sammen hvis du aldrig får noget søvn.

Kan Rose bruge sut? Den brugte jeg da jeg skulle lærer Caia at sove om natten. var tit oppe 20 gange om natten for at give hende en sut for så at sove 20 min mere. og det var virkelig hårdt i den tid. 
Men jeg kunne gøre det dels fordi jeg vidste hun ikke var sulten, så jeg behøvede jo ikke give hende mad og så fordi jeg jeg kunne give hende vider til min Kæreste når han kom hjem fra job.
Stille og roligt begyndte hun at sove mere og mere om natten og jo bedre hun blev til at sove om natten jo bedre er hun blevet til at sove om dagen også.. 

Men siger godt at det er omvendt jo mere de sover om dagen jo mere sover de om natten. men det er altså omvendt for Caia..

Håber du kan bruge det til lidt

Anmeld

14. december 2011

Frøken J.

Trine89 skriver:

Tror jeg hjælper mig rigtig meget at Caia sover 10-11 timer om natten..

Kan godt forstå at du føler du ikke kan hænge sammen hvis du aldrig får noget søvn.

Kan Rose bruge sut? Den brugte jeg da jeg skulle lærer Caia at sove om natten. var tit oppe 20 gange om natten for at give hende en sut for så at sove 20 min mere. og det var virkelig hårdt i den tid. 
Men jeg kunne gøre det dels fordi jeg vidste hun ikke var sulten, så jeg behøvede jo ikke give hende mad og så fordi jeg jeg kunne give hende vider til min Kæreste når han kom hjem fra job.
Stille og roligt begyndte hun at sove mere og mere om natten og jo bedre hun blev til at sove om natten jo bedre er hun blevet til at sove om dagen også.. 

Men siger godt at det er omvendt jo mere de sover om dagen jo mere sover de om natten. men det er altså omvendt for Caia..

Håber du kan bruge det til lidt

Tak for svar igen!

Altså det der er med Rose er, at hun faktisk sover fint om natten. Fra 23/00 til en 6-7 stykker, af og til lidt mere, og så spiser hun et par gange om natten. Og det er også udmærket, men de der 3-4 timers sammenhængende jeg får slider, og hun sover jo så overhovedet ikke om dagen. Jeg har forsøgt at bruge samme puttetaktik om dagen som om natten, men det fungerer bare ikke, hun vil ikke

Ih altså, hver gang jeg er ved at skrive noget til dig, "kalder" hun!

Anmeld

14. december 2011

Sabina92

Frøken J. skriver:

Tiden går! Rose fyldte 2 måneder i lørdags, og i dag er hun 9 uger. VIIIIIILDT!

SP var her i dag, og Rose vejer 5600 gram og er 60 cm. Hun har så kun taget 100 gram på, på 2 uger, og det er jo ikke ret meget, men SP mente, at så længe hun virkede glad og tilfreds, så var det i orden. Og sagde også, at det var normalt, at når de startede over gennemsnittet vægtmæssigt, så flader deres kurve gerne lidt ud på et tidspunkt. Mor her er ikke helt overbevist

HUn er blevet så glad så glad! Hun "snakker" helt vildt. Pludrer, smiler, ligger an til grin uden dog helt at kunne få lyden ud. Hun skal aktiveres mere og mere. Elsker farver og bevægelser, og bliver nemt utilfreds, hvis der sker for lidt.

Hun sover selv i lift om natten, men vågner stadig hver 3-4 time for at spise. Fik dog at vide, at jeg tager hende for hurtigt op om natten (tager hende op, når hun begynder at rumstere). SKal vente til hun egentlig vågner op og melder sig, for så kan der snildt gå en time mere, men problemet er bare, at jeg selv vågner så snart hun rumsterer og så ikke kan sove. Iih!

Skal også prøve at få mere rutine i hendes søvn om dagen, hun har nemlig svært ved at sove om dagen. Ved ikke hvorfor, og er ikke sikker på hvordan jeg skal fikse dén.. Men må jo prøve!

Hun har det i hvert fald godt, den lille prinsesse

Hvor er hun dejlig

Anmeld

14. december 2011

Trine89

Frøken J. skriver:

Tak for svar igen!

Altså det der er med Rose er, at hun faktisk sover fint om natten. Fra 23/00 til en 6-7 stykker, af og til lidt mere, og så spiser hun et par gange om natten. Og det er også udmærket, men de der 3-4 timers sammenhængende jeg får slider, og hun sover jo så overhovedet ikke om dagen. Jeg har forsøgt at bruge samme puttetaktik om dagen som om natten, men det fungerer bare ikke, hun vil ikke

Ih altså, hver gang jeg er ved at skrive noget til dig, "kalder" hun!

Hehe.. Sår'n er det.. lige så snart mor ligger opmærksomheden et andet sted, så kalder man på sin moar.

Jeg bruger to forskellige putteteknikker, en om natten og en om dagen. når hun skal ud og sove om dagen så sidder vi stille og roligt og får hue vanter og flyverdragt på og så bliver hun puttet og sat ud. 
Jeg begynder med at give hende overtøjet på når hun viser første tegn på at hun er træt. og når hun kommer ud er hun stadig vågen men meget tæt på at falde i søvn.. den er som regl altid mellem 40 og 50 min efter hun har spist hun skal ud og sove

Anmeld

14. december 2011

maryjane

Nuuuuuuurh, hun er da mega kær altså.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.