Rose 2 måneder gammel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2011

Sofia

Frøken J. skriver:

Tak skal du have!

Jeg har godt tænkt tanken, men jeg kan mærke jeg ikke er klar til det.. Sundhedsstyrelsen anbefaler jo de er 6 måneder.. Og jeg ved godt at mange ligger dem ind før, men det kan jeg mærke jeg ikke ville have det godt med, så tror jeg er nødt til at vente. Jeg er nok lidt hønemor

Okay Hvad i al verden mon årsagen er til de anbefaler seks måneder? Det undrer mig da min SP lagde meget vægt på at det var vigtig Alfred fik en sammenhængende søvn, da det jo er om natten han vokser og udvikler sig på mange måder.. og han ville vågne langt mere hvis han sov i samme rum som os, fx når vi går i seng, snorker, snakker i søvne, vender os osv... men ja de anbefaler jo så meget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2011

Frøken J.

Okay Hvad i al verden mon årsagen er til de anbefaler seks måneder? Det undrer mig da min SP lagde meget vægt på at det var vigtig Alfred fik en sammenhængende søvn, da det jo er om natten han vokser og udvikler sig på mange måder.. og han ville vågne langt mere hvis han sov i samme rum som os, fx når vi går i seng, snorker, snakker i søvne, vender os osv... men ja de anbefaler jo så meget

Det er vist for at mindske risikoen for vuggedød Noget med man bedre hører, hvis der er ved at ske noget, når de er i samme rum. Og risikoen for vuggedød i al almindelighed er mindre efter 6 måneder. Noget i dén dur, tror jeg!

Men du har klart fat i den lange ende, for hvis vi putter hende inden vi selv går i seng, så vågner hun meget nemt, når vi lige skal have vores dyner og ligge os i sengen osv.

Anmeld

12. december 2011

Laulund87

Frøken J. skriver:

Bare helst uden trapper

Ja det er rimelig besværligt.. Skide busser og ikke venlige mennesker

Anmeld

12. december 2011

Trine89

Ihhh hvor er det da bare en lækker lille tøs  

Nu har jeg ikke lige læst alle svar igennem så ved ikke om nogen har sagt noget til det. men det der med søvn om dagen var Caia heller ikke god til i begyndelsen. Og min Sp sagde også at jeg skulle prøve at lave noget rutine, og lægge hende ud og sove på de samme tidspunkter hverdag. Men det er bare ikke nemt når tøsen nogen dage sover en halv til en hel time længere om morgen så vil det hele jo bare blive skubbet. haha. Så det var der altså ikke noget af her. Men alligevel er hun stille og roligt blevet bedre til at sove om dagen og nu sover hun gerne 2-3 gange om dagen hvor hun tager en lur på mellem 1½ og 2½ time. og det er ALDRIG det samme tidspunkt hun kommer ud på fordi der er såå forskelligt fra dag til dag hvornår hun bliver træt..
selvfølgelig skal man arbejde lidt for at de får en eller anden form for rytme men det er altså ikke noget man skal stress over..

Men igen Lækker tøs. Hun kommer til at charme sig ind på alle (det gør hun sikkert allerede..)

Anmeld

12. december 2011

serinasmor

hvor er hun dog sød

når du nu vågner af at hun rumsterer er det måske tid til at prinsessen kommer på eget værelse ..

Anmeld

12. december 2011

Frøken J.

Trine89 skriver:

Ihhh hvor er det da bare en lækker lille tøs  

Nu har jeg ikke lige læst alle svar igennem så ved ikke om nogen har sagt noget til det. men det der med søvn om dagen var Caia heller ikke god til i begyndelsen. Og min Sp sagde også at jeg skulle prøve at lave noget rutine, og lægge hende ud og sove på de samme tidspunkter hverdag. Men det er bare ikke nemt når tøsen nogen dage sover en halv til en hel time længere om morgen så vil det hele jo bare blive skubbet. haha. Så det var der altså ikke noget af her. Men alligevel er hun stille og roligt blevet bedre til at sove om dagen og nu sover hun gerne 2-3 gange om dagen hvor hun tager en lur på mellem 1½ og 2½ time. og det er ALDRIG det samme tidspunkt hun kommer ud på fordi der er såå forskelligt fra dag til dag hvornår hun bliver træt..
selvfølgelig skal man arbejde lidt for at de får en eller anden form for rytme men det er altså ikke noget man skal stress over..

Men igen Lækker tøs. Hun kommer til at charme sig ind på alle (det gør hun sikkert allerede..)

Tusind tak!

Og det er altså rart lige at høre nogle erfaringer. For det er nemlig også så forskelligt hvordan hun sover op af formiddagen, for fx hvis jeg nu selv lige har brug for at sove lidt længere, så kan jeg gerne få hende til at sove videre med mig ovre i sengen, og så er det jo forskelligt hvornår hun har brug for søvn igen. Nu har hun fx sovet fra kl. 16.30 og sover stadig

.. nej, hun vågnede nu, så jeg smutter igen. Haha! Men tak

Anmeld

12. december 2011

Kruse90

ihh hvor er hun søød altså

Anmeld

12. december 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Det lyder til rose skal hjælpes til at sove om dagen? Min søn herhjemme er 6 måneder nu og han skal stadig hjælpes til at sove, da vi bor på 2 sal er det ikke til bare at gå en tur med ham i barnevognen, derfor har vi investeret i en slyngevugge, hvor vi vugger ham i søvn hver dag når han viser tegn på træthed. Om natten sover han så hos os, hvilket fungere rigtig godt for hans søvn.

Jeg ved ikke om det kunne bruges, men jeg vil kunne anbefale slyngevuggen

Anmeld

12. december 2011

Trine89

Frøken J. skriver:

Tusind tak!

Og det er altså rart lige at høre nogle erfaringer. For det er nemlig også så forskelligt hvordan hun sover op af formiddagen, for fx hvis jeg nu selv lige har brug for at sove lidt længere, så kan jeg gerne få hende til at sove videre med mig ovre i sengen, og så er det jo forskelligt hvornår hun har brug for søvn igen. Nu har hun fx sovet fra kl. 16.30 og sover stadig

.. nej, hun vågnede nu, så jeg smutter igen. Haha! Men tak

Jamen jeg kender det godt.. jeg var også vildt frustreret over at hun ikke sov så meget om dagen fordi SP'en jo sagde at de jo gerne skulle sove 18-20 timer i døgnet og det gjorde hun langt fra men hun var glad og tilfreds, hun havde bare ikke brug for så meget søvn. 

Og hun har da stadig nogen dage hvor hun ikke sover så meget. men nu tager jeg det ikke så højtidligt fordi hun er glad og trives så fint. så nu får hun lov til at sove når hun vil sove. og så må jeg jo sove på et andet tidspunkt. 

Anmeld

12. december 2011

*Sofie*

Hvor er hun bare en lækker lækker baby!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.