Hvordan vil du reagere hvis din svigerfar var sådan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2011

MorTilEn2013Dreng

Kender præcis det med an Svigerfar der gerne ville styrer en masse.. Og især det med økonomien. Og der er intet hjælper selvom man prøver alt.. Kan godt være han vil det i vores bedste mening. Men siger bare vi er voksende og skal nok selv klarer det ellers lærevivi det aldrig og vi nok skal spørger om hjælp hvis det er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2011

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Jeg kender hverken dig eller din svigerfar, men lige umiddelbart synes jeg, at det lyder som om han vil jer det allerbedste og nogle gange går over stregen - men af et godt hjerte.

Jeg tror, at du har set dig gal på ham og slet ikke er i stand til at "læse" alle de gode ting, han forsøger at hjælpe jer med hele tiden, og hvis I misforstår hinanden konstant, så er det ikke nemt at få et forhold til at køre.

Anmeld

11. december 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er jo ikke til for os andre at vurdere, om din svigermor virkelig "sviner dig til", eller om hun blot har været lidt ubetænksom. Jeg må indrømme, at når du hidser dig op over svigerfars harmløse besked om nisser, så får jeg den tanke, at du  måske går i lidt små sko. Hvad betyder "svine til" helt konkret?

- Som mor kunne jeg sagtens sige til mit voksne barn, at "I skal da have noget julepynt op" - det er virkelig en uskyldig bemærkning i mine ører.

Her kommer en forklaring: 

Da jeg testede positivt med mit første barn blev jeg rigtig skidt og lå bare i sengen, svigermor sagde at jeg var hvert fald ikke gravid, jeg var bare syg og en stædig kælling.

Vi var til NF scanning tog over til svigerforældrene viste scanningsbillederne frem og deres svar var iiih og ååh det glædet sig, men svigermor fortsatte med at jeg var ikke gravid men stadig en stædig kælling som bare var syg selvom hun lige havde fået bekræftet at jeg altså gik med en baby i maven.

Vi fortalte hvad baby skulle hedde og det troede de ikke på, så de skrev en mail til stats et eller andet og hørte ad om man virkelig kunne give et barn dette navn hvilket man godt kunne. De bliver ved med at sige at vores børns navne ikke er godkendt, så de forstår ikke hvorfor vores børn hedder det de gør, og hvis det ikke var godkendt så hed de det jo ikke. 

De gange jeg har været på kommunen og snakke om nogen ting mht. mig selv, siger svigerforældrene hver gang, det passer ikke det du siger, for da de for mange mange mange år siden var på kommunen var det sådan og sådan, hvor jeg hver gang forklare dem at det altså ændre sig med tiden og ikke er som da de var der sidst. 

Selvom man forklare dem det hver gang siver det ikke ind. 

Anmeld

11. december 2011

Anonym trådstarter

Malou&Anders skriver:

Kender præcis det med an Svigerfar der gerne ville styrer en masse.. Og især det med økonomien. Og der er intet hjælper selvom man prøver alt.. Kan godt være han vil det i vores bedste mening. Men siger bare vi er voksende og skal nok selv klarer det ellers lærevivi det aldrig og vi nok skal spørger om hjælp hvis det er

Præcis, vi siger jo til når vi ønsker deres hjælp. 

Anmeld

11. december 2011

MorTilEn2013Dreng

Anonym skriver:

Præcis, vi siger jo til når vi ønsker deres hjælp. 

Præcis sidst blev jeg så sur på min Svigerfar og sagde. Vi er ikke ligesom dig som er for stolt til at spørger om hjælp.. Så blev han sur og gik sin vej han kan ikke tage man siger ham igen 

Anmeld

11. december 2011

Anonym trådstarter

Malou&Anders skriver:

Præcis sidst blev jeg så sur på min Svigerfar og sagde. Vi er ikke ligesom dig som er for stolt til at spørger om hjælp.. Så blev han sur og gik sin vej han kan ikke tage man siger ham igen 

Sådan er både svigerfar/mor her, de kan heller ikke altid tage igen når jeg giver igen.

Anmeld

11. december 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Her kommer en forklaring: 

Da jeg testede positivt med mit første barn blev jeg rigtig skidt og lå bare i sengen, svigermor sagde at jeg var hvert fald ikke gravid, jeg var bare syg og en stædig kælling.

Vi var til NF scanning tog over til svigerforældrene viste scanningsbillederne frem og deres svar var iiih og ååh det glædet sig, men svigermor fortsatte med at jeg var ikke gravid men stadig en stædig kælling som bare var syg selvom hun lige havde fået bekræftet at jeg altså gik med en baby i maven.

Vi fortalte hvad baby skulle hedde og det troede de ikke på, så de skrev en mail til stats et eller andet og hørte ad om man virkelig kunne give et barn dette navn hvilket man godt kunne. De bliver ved med at sige at vores børns navne ikke er godkendt, så de forstår ikke hvorfor vores børn hedder det de gør, og hvis det ikke var godkendt så hed de det jo ikke. 

De gange jeg har været på kommunen og snakke om nogen ting mht. mig selv, siger svigerforældrene hver gang, det passer ikke det du siger, for da de for mange mange mange år siden var på kommunen var det sådan og sådan, hvor jeg hver gang forklare dem at det altså ændre sig med tiden og ikke er som da de var der sidst. 

Selvom man forklare dem det hver gang siver det ikke ind. 

Der må være gået noget grundlæggende galt i jeres indbyrdes forhold lige fra begyndelsen - din svigermor, et voksent menneske, har simpelthen kaldt dig kælling flere gange??

Det lyder så fjernt fra min virkelighed, at jeg slet ikke kan forholde mig til det - men det undrer mig, at du som indledning på denne tråd tager svigerfars nissebemærkning op, for den er da vand ved siden af det, du nu fortæller.

Anmeld

11. december 2011

MorTilEn2013Dreng

Anonym skriver:

Sådan er både svigerfar/mor her, de kan heller ikke altid tage igen når jeg giver igen.

Jeg bliver bare endnu mere sur.. Og står og tænker så tag det dog som en mand. De snakker tit rigtig nedladende til min forlovet og sit de gjorde det var det da min forloveds onkel og tabte var der. Så fik jeg nok og sagde de fandme godt kunne snakke ordentlig når han er 21 og ikke snakke som om han kun er fire.. Men de kan virkelig pisse mig af. Da de os trofede skal bestemme alt. Os om hvornår vi skal have børn og siger hvis jeg bliver gravid skulle jg tage en abort.. Der havde jeg lyst til at råbe og skrige af min svigermor. Midt inden iKøbenhavn om at det var ihvertfald ikke noget de bestemte 

Anmeld

11. december 2011

Anonym

Undskyld mig, men hvor er din kæreste henne i alt det her?? siger han intet til du bliver kaldt kælling?? 

Støtter han slet ik op om dig?? At din svigrmor sidder og siger du bare er syg og ik gravid..

Min kæreste ville hvertfald ik finde sig i jeg blev tiltalt på den måde.. 

Vil give en anden ret... syntes "julepynt problemet" er vand i forhold til det andet

Anmeld

11. december 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Undskyld mig, men hvor er din kæreste henne i alt det her?? siger han intet til du bliver kaldt kælling?? 

Støtter han slet ik op om dig?? At din svigrmor sidder og siger du bare er syg og ik gravid..

Min kæreste ville hvertfald ik finde sig i jeg blev tiltalt på den måde.. 

Vil give en anden ret... syntes "julepynt problemet" er vand i forhold til det andet

Vand? Synes jeg godt nok ikke, svigerfar skal overhovedet ikke bestemme om vi skal have julepynt op eller ej, det afgøre vi selv hvornår og hvor meget. min kæreste siger skam noget til sin mor hver gang hun tiltaler mig sådan og hun høre ikke efter ham. så det er ikke meget det hjælper at sige til hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.