Anonym skriver:
Det er jo ikke til for os andre at vurdere, om din svigermor virkelig "sviner dig til", eller om hun blot har været lidt ubetænksom. Jeg må indrømme, at når du hidser dig op over svigerfars harmløse besked om nisser, så får jeg den tanke, at du måske går i lidt små sko. Hvad betyder "svine til" helt konkret?
- Som mor kunne jeg sagtens sige til mit voksne barn, at "I skal da have noget julepynt op" - det er virkelig en uskyldig bemærkning i mine ører.
Her kommer en forklaring:
Da jeg testede positivt med mit første barn blev jeg rigtig skidt og lå bare i sengen, svigermor sagde at jeg var hvert fald ikke gravid, jeg var bare syg og en stædig kælling.
Vi var til NF scanning tog over til svigerforældrene viste scanningsbillederne frem og deres svar var iiih og ååh det glædet sig, men svigermor fortsatte med at jeg var ikke gravid men stadig en stædig kælling som bare var syg selvom hun lige havde fået bekræftet at jeg altså gik med en baby i maven.
Vi fortalte hvad baby skulle hedde og det troede de ikke på, så de skrev en mail til stats et eller andet og hørte ad om man virkelig kunne give et barn dette navn hvilket man godt kunne. De bliver ved med at sige at vores børns navne ikke er godkendt, så de forstår ikke hvorfor vores børn hedder det de gør, og hvis det ikke var godkendt så hed de det jo ikke.
De gange jeg har været på kommunen og snakke om nogen ting mht. mig selv, siger svigerforældrene hver gang, det passer ikke det du siger, for da de for mange mange mange år siden var på kommunen var det sådan og sådan, hvor jeg hver gang forklare dem at det altså ændre sig med tiden og ikke er som da de var der sidst.
Selvom man forklare dem det hver gang siver det ikke ind.
Anmeld