Hvordan vil du reagere hvis din svigerfar var sådan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Den har vi også prøvet. 

Jamen hvorfor holder I så ikke fast i det?
Så kan han jo ævle som han har lyst til, I nikker venligt og lyttende, og når han er færdig med at argumentere, så snakker I om andre ting.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2011

DitteFisk

Anonym skriver:

Tusind tak for rådene.  Den er værre med svigermor

Det kan heller ikke være specialt rart at blive svinet til af sin svigermor, og det er sikkert også svært at ignorerer.. - det er dog mit bedste råd til det. Det er fint du fortæller hende hvor din grænse er - vær den voksne! Og så ignorer det i dit hovede når du går derfra, så du ikke tager det med dig og lader dig gå på af det 

Anmeld

11. december 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Jamen hvorfor holder I så ikke fast i det?
Så kan han jo ævle som han har lyst til, I nikker venligt og lyttende, og når han er færdig med at argumentere, så snakker I om andre ting.

Det har været uden held og jeg orker virkelig ikke at skal forklare tingene mange gange mere. De gange jeg har sagt "Du har ret svigerfar" så skal han også have en uddybelse. 

Anmeld

11. december 2011

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Det kan heller ikke være specialt rart at blive svinet til af sin svigermor, og det er sikkert også svært at ignorerer.. - det er dog mit bedste råd til det. Det er fint du fortæller hende hvor din grænse er - vær den voksne! Og så ignorer det i dit hovede når du går derfra, så du ikke tager det med dig og lader dig gå på af det 

Jeg synes nu også at jeg forklare hende det hver gang og glemmer det når jeg tager derfra, det fiser bare ikke ind at jeg faktisk ikke gider høre på det når jeg er der.

Anmeld

11. december 2011

DitteFisk

Anonym skriver:

Jeg synes nu også at jeg forklare hende det hver gang og glemmer det når jeg tager derfra, det fiser bare ikke ind at jeg faktisk ikke gider høre på det når jeg er der.

Nogen mennesker vil bare ikke ændres. Du kan desværre ikke ændre dem Kun lære at leve med dem...

Anmeld

11. december 2011

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Nogen mennesker vil bare ikke ændres. Du kan desværre ikke ændre dem Kun lære at leve med dem...

Det ved jeg godt, har sagt til hende at hvis hun vil snakke med mig kan du enten ringe til mig eller hive mig væk fra forsamlingen, hun skal sjovt nok gøre det hver gang der samlet end masse mennesker omkring os. 

Anmeld

11. december 2011

Anonym

jeg syntes du er lidt sippet han vil bare det bedste og mener nok det hele i en god mening....og sådan er næsten alle forældre og svigerforældre...

Anmeld

11. december 2011

twinboys

SussieThyssen skriver:

Kunsten er at sige "Ja, det har du da nok ret i svigerfar/far, det må vi lige snakke om!" og så gøre som I selv vil.

Så undgår I diskussioner, og den hellige grav er velforvaret

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. december 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

jeg syntes du er lidt sippet han vil bare det bedste og mener nok det hele i en god mening....og sådan er næsten alle forældre og svigerforældre...

Sippet? Det synes jeg bestemt ikke.

Anmeld

11. december 2011

Anonym

Anonym skriver:

Jamen vi har sagt til ham mange gange at vi skal nok komme til ham hvis vi har brug for hjælp... 

Han går meget over stregen... Hvis vi fortæller noget som han ikke mener er efter hans hoved, kan han finde på at ringe eller skrive mail til det pågældende sted for at høre om det nu også kan passe, hvor han bagefter undskylder mange gange og at han ikke vil gøre det igen. Han har gjort det mange gange.. 

Svigermoderen går og sviner mig til og det har hun gjort lige siden jeg testede positivt med mit første barn.. 

Det stopper aldrig selvom jeg siger hun skal stoppe sit ævl og at jeg ikke gider høre på det. 

Til mit første barns dåb svinede hun mig også til og vi stod og skændtes foran hele forsamlingen.. 

Det er jo ikke til for os andre at vurdere, om din svigermor virkelig "sviner dig til", eller om hun blot har været lidt ubetænksom. Jeg må indrømme, at når du hidser dig op over svigerfars harmløse besked om nisser, så får jeg den tanke, at du  måske går i lidt små sko. Hvad betyder "svine til" helt konkret?

- Som mor kunne jeg sagtens sige til mit voksne barn, at "I skal da have noget julepynt op" - det er virkelig en uskyldig bemærkning i mine ører.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.