Hvordan vil du reagere hvis din svigerfar var sådan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.705 visninger
33 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. december 2011

Anonym trådstarter

Idag skriver min kæreste med sin far, han fortæller at han er igang med at pynte op til jul og nynner julesange. Han spørger så min kæreste om vi ikke skal have nisser op. 

Kæresten skriver til ham at vi har ikke nisser, men vi har lysestager med nisser til at stå i vinduerne samt julehuse med lys og bling bling i. 

Hans far skriver så "EJ I skal da have noget op for børnenes skyld" Øh ja, hvis havde mere julepynt havde vi også gjort det. 

Vi har julekugler til at hænge rundt omkring, lyskæde med forskellige farvet lys, lysestager med nisser/julemænd og julehuse med bling bling lys i.. 

ER det ikke mere end rigeligt at have oppe? 

Må indrømme at jeg er pænt træt af ham svigerfar som MEGET gerne  vil bestemme hvordan vores hjem skal være, hvordan vores økonomi skal køre i banken osv osv. 

Jeg har fortalt denne kære svigerfar at vi kan godt selv finde ud af alle disse ting, hvis vi ikke kunne havde vi nok spurgt om hjælp.. 

Hvordan vil du reagere hvis din svigerfar sagde dette og generelt vil bestemme hvordan ens hjem er osv? 

Udover det vil han også have vi skal søge friplads til børnene og boligsikring - Har forklaret ham at det er slet ikke nødvendigt for os. 

Grr.. man kan forklare ham 1000 gange uden han forstår det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2011

Anonym

Anonym skriver:

Jeg kender hverken dig eller din svigerfar, men lige umiddelbart synes jeg, at det lyder som om han vil jer det allerbedste og nogle gange går over stregen - men af et godt hjerte.

Jeg tror, at du har set dig gal på ham og slet ikke er i stand til at "læse" alle de gode ting, han forsøger at hjælpe jer med hele tiden, og hvis I misforstår hinanden konstant, så er det ikke nemt at få et forhold til at køre.

Anmeld

11. december 2011

FruStolpe

Anonym skriver:

Jeg kender hverken dig eller din svigerfar, men lige umiddelbart synes jeg, at det lyder som om han vil jer det allerbedste og nogle gange går over stregen - men af et godt hjerte.

Jeg tror, at du har set dig gal på ham og slet ikke er i stand til at "læse" alle de gode ting, han forsøger at hjælpe jer med hele tiden, og hvis I misforstår hinanden konstant, så er det ikke nemt at få et forhold til at køre.

-Enig

Anmeld

11. december 2011

stud mor

Jeg syntes faktisk han lyser lidt sød, med hensyn til julepynten. Det kunne sagtens være en sød bemærkning. Men hvis han altid kommentere jeres liv og hus, ville jeg også blive træt af det. Har selv en svigerfar der blandre sig især med hensyn til penge, madlavning, oprydning osv. Jeg siger ikke så meget til det, men joker lidt med ham omkring det og giver igen af samme skuffe når vi er der over.

Tror faktis det er ved at sive ind hos ham at vi er gode til at styre vores liv selv.. Men tror nu nok at de mener det godt og bare vi hjælpe.

Anmeld

11. december 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jamen vi har sagt til ham mange gange at vi skal nok komme til ham hvis vi har brug for hjælp... 

Han går meget over stregen... Hvis vi fortæller noget som han ikke mener er efter hans hoved, kan han finde på at ringe eller skrive mail til det pågældende sted for at høre om det nu også kan passe, hvor han bagefter undskylder mange gange og at han ikke vil gøre det igen. Han har gjort det mange gange.. 

Svigermoderen går og sviner mig til og det har hun gjort lige siden jeg testede positivt med mit første barn.. 

Det stopper aldrig selvom jeg siger hun skal stoppe sit ævl og at jeg ikke gider høre på det. 

Til mit første barns dåb svinede hun mig også til og vi stod og skændtes foran hele forsamlingen.. 

Anmeld

11. december 2011

SussieThyssen

Kunsten er at sige "Ja, det har du da nok ret i svigerfar/far, det må vi lige snakke om!" og så gøre som I selv vil.

Så undgår I diskussioner, og den hellige grav er velforvaret

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. december 2011

dpb

SussieThyssen skriver:

Kunsten er at sige "Ja, det har du da nok ret i svigerfar/far, det må vi lige snakke om!" og så gøre som I selv vil.

Kærligst
Sussie

helt enig

Qnuz

Anmeld

11. december 2011

DitteFisk

Hej 

Jeg har en svigerfar, som af og til kan finde på at prøve at opdrage min søn og skælde ham ud , og det kan godt irritere mig, når han vil blande sig på den måde.

Jeg kunne vælge at se mig gal på ham og undgå ham, men jeg vælger i stedet at lukke ørene for det (fortælle ham, at jeg nok skal tage den med sønnike, hvis det er) og smile. For det er min kærestes far, og jeg ved hvor skidt jeg ville have det, hvis der var en i min nære familie som min kæreste ikke brød sig om.

Jeg tror du har set dig lidt gal på din svigerfar, og det forstår jeg godt, for man bliver da irriteret over den slags. Men i stedet for at blive fornærmet over, at han dog ikke ser at i er gode til at klare jer selv, så vis dig som ansvarlig, sig; det har vi selv tænkt over, men vi har også besluttet noget andet fx.. Træk på smilebåndet og giv måske ham et par gode råd også  

Måske skal han lige forstå at i ikke er er børnene mere, det er svært for forældre, for de har selv begået fejl engang og de glemmer at vi også skal have lov til at begå vores egne fejl, for det er dem vi skal lære af (ikke at jeg siger i laver fejl, men you know..)

Anmeld

11. december 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Den har vi også prøvet. 

Anmeld

11. december 2011

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Hej 

Jeg har en svigerfar, som af og til kan finde på at prøve at opdrage min søn og skælde ham ud , og det kan godt irritere mig, når han vil blande sig på den måde.

Jeg kunne vælge at se mig gal på ham og undgå ham, men jeg vælger i stedet at lukke ørene for det (fortælle ham, at jeg nok skal tage den med sønnike, hvis det er) og smile. For det er min kærestes far, og jeg ved hvor skidt jeg ville have det, hvis der var en i min nære familie som min kæreste ikke brød sig om.

Jeg tror du har set dig lidt gal på din svigerfar, og det forstår jeg godt, for man bliver da irriteret over den slags. Men i stedet for at blive fornærmet over, at han dog ikke ser at i er gode til at klare jer selv, så vis dig som ansvarlig, sig; det har vi selv tænkt over, men vi har også besluttet noget andet fx.. Træk på smilebåndet og giv måske ham et par gode råd også  

Måske skal han lige forstå at i ikke er er børnene mere, det er svært for forældre, for de har selv begået fejl engang og de glemmer at vi også skal have lov til at begå vores egne fejl, for det er dem vi skal lære af (ikke at jeg siger i laver fejl, men you know..)

Tusind tak for rådene.  Den er værre med svigermor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.