Peanut skriver:
Hej
Min mand og jeg er lidt uenige om en ting.
Vi ejer 2 biler, og den som han kører i dagligt er den store og "pæne" som er den vi bruger mest. Jeg kører i en lille 3-dørs, så det er jo den er bliver hjemme når vi handler osv..
Men han spiser i bilen - både en skive rugbrød til morgenmad på vej til arbejde - og en skive rugbrød på vej hjem fra arbejde.. Plus drikker sin cola. Han kører som regel hjemmefra ved 5 eller 6-tiden om morgenen, og tror at han ikke gider at stå tidligere op, for at nå at spise inden han kører..
Det har altid generet mig, at der altid ligger krummer i bilen, coladåser, papirrester fra diverse indpakninger osv.. (Han smidder det bare over på passagersidens gulv, og rydder ikke altid op. Han støvsuger den heller ikke, det er mig der har gjort det nogle få gange, når den virkelig har trængt.) 
Den bil, som jeg kører i til dagligt, er meget pæn indeni, og spiser også kun i den meget sjædent, og det er sådan et udseende jeg kan lide
Det skal så også lige siges, at jeg er opdraget med ikke at spise i bilen osv. Var jeg tørstig, måtte jeg vente til jeg kom hjem.. Var vi på ferie, måtte jeg vente tid vi kom forbi en rasteplads osv.. Og begge mine forældre ejer biler som er pæne inden i. Kører jeg med andre jeg kender, er bilerne også pæne indeni.
Men - den bil som han kører i til dagligt, blev totalskadet i fredags. Og vi er på udkig efter en ny bil. Jeg siger at der så ikke er nogen spis'en i den bil, da den skal holdes pæn, men det mener han absolut ikke at jeg skal bestemme.. 
Så nu er jeg blevet meget nysgerig, hvad i andre gør.. Hvad der er normalt derude i verden 
Har stemt "både spiser og drikke i bilen".. Vi har ikke så fin en bil, så når vi en sjælden gang spiser i den, så gør det mig ikke så meget 
Men måske jeg havde en anden holdning hvis der blev spist i den hver dag som I jeres