Spiser/drikker I i bilen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2011

Ciss

Ciss skriver:

Til daglig spiser og drikker vi ikke i bilen, men når vi er på langtur kan vi godt gøre det. Ungerne drikker ikke i bilen, da det sviner for meget, og det er jo ikke lige noget med f eks kartoffelsalat de spiser. De er 2 og 4 år. Vi vælger så ting, som ikke krummer for meget og ikke drypper osv.Som regel bliver bilen støvsuget kort tid efter hjemkomsten. Min mands bil ser som regel ganske fin ud indvendig, selvom han godt kan rode en del. Min gør det ikke, men det er jo som regel også mig, som henter ungerne og dermed får fornøjelsen af diverse mudrede/sandede/klistrede personer og genstande i bilen hele tiden. Og så har jeg et arbejde, som er meget projektbaseret, og det betyder, at jeg i en del perioder arbejder rigtig meget og så har det roligere i andre perioder. I de travle perioder kan jeg ikke nå alt af husarbejde, rengøring af bil, indkøb og madlavning mm, så da prioriterer jeg de absolut vigtigste ting -.og det synes jeg altså ikke rengøring af bil er.

Glemte jo at skrive, at hvis de små bliver tørstige undervejs eller vi har behov for noget andet mad, så kører vi jo bare ind til siden et sted på en rasteplads eller noget og ordner tingene. Vi kører jo ikke rundt og ignorerer tørstige unger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2011

raca

for mig er bilen en brugsting... ikke et udstillings ting.. ikke sangt man ikke skal ryde op... for det skal man.. men vi spiser og drikker en del i bilen...

de dage jeg har 2 timers kørsel på arbejde(det sker helidigvis kun 1 gang om mdr ).. tja der snupper jeg nu både en rugbrødsmad ud og hjem...med en kop kaffe...

min mand har 1 times kørsel..og så vidt jeg ved både spiser og drikker han i bilen...

så jeg det gør vi.. men deres alder taget i betrakning er de fine inden i...

Anmeld

10. december 2011

Tulle28

Vi har ikke en fast rutine med at spise og drikke i bilen, men kan sagtens finde på det, hvis vi er ude ay køre og lige skal have et eller andet. Men altså - det, det handler om, er jo at din mand er en lille gris:-) Han skal lære at rydde op efter sig, og lige svinge støvsugeren i ny og næ??!

Anmeld

10. december 2011

Hasselnødden

Vi har to biler - ergo MIN bil købt og betalt for, MINE regler! Hans bil, købt og betalt for - hans regler! Fælles regler, ingen rygning. OG han gør dem begge rene både indvendig og udvendig. HAN er hystaden herhjemme i og udenfor bilerne  Har lært at leve med det og det bedste er, at han er blevet MEGET mindre pernitten siden vi fandt sammen så nu er det på niveau: Normal børnefamilie!

Anmeld

10. december 2011

Pige2009

Vi både spiser og drikker i vores bil og det selvom jeg er vokset op med ikke at måtte det

Anmeld

10. december 2011

Isabella_mor

Peanut skriver:

Hej

Min mand og jeg er lidt uenige om en ting.

Vi ejer 2 biler, og den som han kører i dagligt er den store og "pæne" som er den vi bruger mest. Jeg kører i en lille 3-dørs, så det er jo den er bliver hjemme når vi handler osv..

Men han spiser i bilen - både en skive rugbrød til morgenmad på vej til arbejde - og en skive rugbrød på vej hjem fra arbejde.. Plus drikker sin cola. Han kører som regel hjemmefra ved 5 eller 6-tiden om morgenen, og tror at han ikke gider at stå tidligere op, for at nå at spise inden han kører..

Det har altid generet mig, at der altid ligger krummer i bilen, coladåser, papirrester fra diverse indpakninger osv.. (Han smidder det bare over på passagersidens gulv, og rydder ikke altid op. Han støvsuger den heller ikke, det er mig der har gjort det nogle få gange, når den virkelig har trængt.) 

Den bil, som jeg kører i til dagligt, er meget pæn indeni, og spiser også kun i den meget sjædent, og det er sådan et udseende jeg kan lide  Det skal så også lige siges, at jeg er opdraget med ikke at spise i bilen osv. Var jeg tørstig, måtte jeg vente til jeg kom hjem.. Var vi på ferie, måtte jeg vente tid vi kom forbi en rasteplads osv.. Og begge mine forældre ejer biler som er pæne inden i. Kører jeg med andre jeg kender, er bilerne også pæne indeni.

Men - den bil som han kører i til dagligt, blev totalskadet i fredags. Og vi er på udkig efter en ny bil. Jeg siger at der så ikke er nogen spis'en i den bil, da den skal holdes pæn, men det mener han absolut ikke at jeg skal bestemme.. 

Så nu er jeg blevet meget nysgerig, hvad i andre gør.. Hvad der er normalt derude i verden 

syntes det er sippet ikke at måtte drikke i bilen... at spiser kan jeg godt se med nogle ting kan være ulækkert...  men nu har vi ikke bil. men jeg vil hellere være i en bil der er røgfri og måske roder lidt med tomme sodavandsflasker eller sådan noget.. end at sidde i en bil der er helt clean men bare stinker af smøger.

men hellere madvarer og skrald i bilen end at der bliver røget i den f.eks. det er klammere syntes jeg... 

Anmeld

11. december 2011

Peanut

An&Jo skriver:

jeg manglede en svar mulighed der hedder, vi hverken spiser eller drikker i bilen..

jeg mener ikke det hører sig til i en bil.. hvis vi er sultne, så holder vi ind, og det samme hvis Johannes er sulten.. jeg magter simpelthen ikke at gøre bil ren bagefter.. :O

Ups ja, den har jeg glemt 

Anmeld

11. december 2011

Peanut

Tak for alle jeres svar.. Kan godt se at de fleste spiser/drikker i deres bil - men til gengæld søger for at rydde op efter sig.

Det er rart at høre at det kan lade sig gøre, at have en pæn bil indvendigt, selvom man spiser/drikker i den. Det handler bare om, at man tager ansvar og rydder op efter sig selv!

Anmeld

11. december 2011

Silas&Mille

Vi både spiser og drikker i bilen, når vi kører.

Men vi rydder altid op efter os. 

Anmeld

11. december 2011

Silas&Mille

Peanut skriver:

Tak for alle jeres svar.. Kan godt se at de fleste spiser/drikker i deres bil - men til gengæld søger for at rydde op efter sig.

Det er rart at høre at det kan lade sig gøre, at have en pæn bil indvendigt, selvom man spiser/drikker i den. Det handler bare om, at man tager ansvar og rydder op efter sig selv!

Du må jo sige til manden at han godt må spise og drikke i bilen, men så SKAL han rydde op efter sig hver dag når han kommer hjem. Det tager jo ikke mere end 2 minutter lige at samle det sammen man har smidt i bunden af bilen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.