Ludvig og Julemanden :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2011

Muffin_girl

rikkeregnbue skriver:

Hahaha... Skål på kager!

Nu har jeg spist 10 jødekager .. Puhh skamme sig... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

henh01 skriver:

hvorfor skulle de tage fejl?

Fordi det ville være for let synes jeg  Det kan jo også godt være at det er ham der er den udvalgte. Jeg tror det bare ikke.

Anmeld

11. december 2011

Gittemor09

rikkeregnbue skriver:

Det forstår jeg slet ikke det du lige skrev

ej, det gik også lidt stærkt

da julekalenderen startede 1. december, ser man en luth spiller (som spiller og syger pivende falsk) på den kro hvor hun arbejder ....

og det er den samme som Julemanden..

i aften ser man så at han er nicolaus (aka. julemanden)

luth spilleren og Nicolaus er jo vidt forskellige.. dvs. at luth spilleren i samråd med hvad er det nu han hedder... åh, ham der også er spøgelse... den stygge ikk?? bliver til Nicolaus, og man får fornemmelsen i aften af at det er purre opspind, da han præsenterer sig som en anden da Julie(julemor) kommer på slottet med æbler..!!

Det er jo derfor han bliver så sur under middagen.... Selvom han kort tid før havde fortalt at han ikke kendte noget til luth spilleren..!!

gav det lidt mere mening??

Anmeld

11. december 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

AalborgPigen skriver:

Nu har jeg spist 10 jødekager .. Puhh skamme sig... 

Århhhh, jeg sidder og med jødekager!  Jeg undrer mig over hvorfor de hedder jødekager

Anmeld

11. december 2011

Gittemor09

henh01 skriver:

Men havde man ikke fået af vide at den udvalgte var Niels Glad? Da stykke og dem stod i kirken til midnatsmødet? Det er jo derfor Ludvig vil have sin far ud af landet.

det er kun noget den stygge tror fordi han grinte da han skar sig.

for det er den måde han tror han skal finde den udvalgte

Anmeld

11. december 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Gittemor09 skriver:

ej, det gik også lidt stærkt

da julekalenderen startede 1. december, ser man en luth spiller (som spiller og syger pivende falsk) på den kro hvor hun arbejder ....

og det er den samme som Julemanden..

i aften ser man så at han er nicolaus (aka. julemanden)

luth spilleren og Nicolaus er jo vidt forskellige.. dvs. at luth spilleren i samråd med hvad er det nu han hedder... åh, ham der også er spøgelse... den stygge ikk?? bliver til Nicolaus, og man får fornemmelsen i aften af at det er purre opspind, da han præsenterer sig som en anden da Julie(julemor) kommer på slottet med æbler..!!

Det er jo derfor han bliver så sur under middagen.... Selvom han kort tid før havde fortalt at han ikke kendte noget til luth spilleren..!!

gav det lidt mere mening??

Jeg troede han blev sur fordi at han var luth spilleren OG julemanden

Anmeld

11. december 2011

Muffin_girl

rikkeregnbue skriver:

Århhhh, jeg sidder og med jødekager!  Jeg undrer mig over hvorfor de hedder jødekager

Ja det syntes jeg også er mærkeligt... Og jeg arbejder ved en bager og der kalder de også de høje snegle for jødekager + det gør kunderne også.. Så hvad dælan er en rigtig JØDEKAGE ??? 

Anmeld

11. december 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

AalborgPigen skriver:

Ja det syntes jeg også er mærkeligt... Og jeg arbejder ved en bager og der kalder de også de høje snegle for jødekager + det gør kunderne også.. Så hvad dælan er en rigtig JØDEKAGE ??? 

Ja okay  Jeg tænker mere jøde kage... Jamen der er jo ikke jøder i  Ligesom på samme måde ved en vanilliekrans - der er der jo vanillie i osv

Anmeld

11. december 2011

Gittemor09

rikkeregnbue skriver:

Betegnelsen "jødekager" findes tilbage i 1700-tallet og betegner der kager, der bagtes eller blev forhandlet i jødiske bagerier

fundet på google

Anmeld

11. december 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Gittemor09 skriver:

Betegnelsen "jødekager" findes tilbage i 1700-tallet og betegner der kager, der bagtes eller blev forhandlet i jødiske bagerier

fundet på google

Du er en skat!  Så behøves jeg ikke undre mig over det mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.