Kan ikke sove om natten af bekymringer!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2011

Giraffen

Anonym skriver:

Jeg er blevet opdraget til at man ikke skal tage lån, så der har jeg meget svært ved den tanke.  Min kærestes bror tog su lån og han fraråder os det?? (min mand og broderen der har snakket, så ved faktisk ikke hvorfor )

Jeg er heller ikke meget for lån, men jeg vil hellere have et SU lån på samvittigheden end risikere pludselig at stå uden tag over hovedet.

Nogle gange må vi træffe nogle beslutninger hvor den vi allerhelst vil træffe ikke er en mulighed. Så det må vel være en afvegning af muligheder og konsekvenser... Og når man endelig skal og kan låne så er SU lån uden tvivl den allerbilligste måde at låne penge på. Og I vælger jo selv om I vil betale dem tilbage så snart din kæreste har job igen og om I vil springe nogle måneder over hvis det går godt.

Men jeg synes det er lidt barnligt af din kæreste faktisk at sige "nej jeg vil ikke låne" hvis der reelt set ikke er noget alternativ.... Jo så kan I overveje at sælge nogle ejendele men der er stadig brug for en indkomst så længe han ikke er i arbejde.. men hvad jeg ser af muligheder:

1) du dropper studiet og findet et arbejde

2) du finder et arbejde ved siden af studiet og får ekstra indkomst

3) I sælger ud af jeres ejendele

4) din kæreste finder et andet job - hvis muligt

5) i taget et lån (fx su-lån, som er det billigste)

6) i gør ingenting og lader regningerne tage til (vil jeg ikke anbefale )

Men det er om at få styr på de muligheder der er og snakke sig frem til den der pasesr bedst til jer og så leve med de konsekvenser den mulighed indebærer... 

jeg håber det gav lidt mening og ikke lyder for barskt for det er bestemt ikke meningen, jeg tænker bare løsningsorienteret  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2011

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

Jeg er heller ikke meget for lån, men jeg vil hellere have et SU lån på samvittigheden end risikere pludselig at stå uden tag over hovedet.

Nogle gange må vi træffe nogle beslutninger hvor den vi allerhelst vil træffe ikke er en mulighed. Så det må vel være en afvegning af muligheder og konsekvenser... Og når man endelig skal og kan låne så er SU lån uden tvivl den allerbilligste måde at låne penge på. Og I vælger jo selv om I vil betale dem tilbage så snart din kæreste har job igen og om I vil springe nogle måneder over hvis det går godt.

Men jeg synes det er lidt barnligt af din kæreste faktisk at sige "nej jeg vil ikke låne" hvis der reelt set ikke er noget alternativ.... Jo så kan I overveje at sælge nogle ejendele men der er stadig brug for en indkomst så længe han ikke er i arbejde.. men hvad jeg ser af muligheder:

1) du dropper studiet og findet et arbejde

2) du finder et arbejde ved siden af studiet og får ekstra indkomst

3) I sælger ud af jeres ejendele

4) din kæreste finder et andet job - hvis muligt

5) i taget et lån (fx su-lån, som er det billigste)

6) i gør ingenting og lader regningerne tage til (vil jeg ikke anbefale )

Men det er om at få styr på de muligheder der er og snakke sig frem til den der pasesr bedst til jer og så leve med de konsekvenser den mulighed indebærer... 

jeg håber det gav lidt mening og ikke lyder for barskt for det er bestemt ikke meningen, jeg tænker bare løsningsorienteret  

Jeg har allerede sat hvad jeg ejer af værdi på dba, har solgt alle mine smykker... og pandora.  Regningerne blive bestemt betalt, når først vi ikke kan betale dem, så er lået taget.  (det bliver jo nok snart.)  Åh gud hvor kan man få mange smerter i kæberne af at bide sammen har jeg konstateret.

Anmeld

10. december 2011

Giraffen

Anonym skriver:

Jeg har allerede sat hvad jeg ejer af værdi på dba, har solgt alle mine smykker... og pandora.  Regningerne blive bestemt betalt, når først vi ikke kan betale dem, så er lået taget.  (det bliver jo nok snart.)  Åh gud hvor kan man få mange smerter i kæberne af at bide sammen har jeg konstateret.

ej jamen altså det går jo bare slet ikke så

jeg synes du skal tage en god lang snak med din kæreste - og nej det er da ikke fedt at skulle tage et lån, men det er kun penge og penge kan man få igen, hvis det først begynder at gå ud over helbreddet så er det bare med at få den hjælp man kan...

Anmeld

10. december 2011

gonefishing

Anonym skriver:

Min mand og jeg står i den situration at vi har abselut ingen penge for tiden...  Jeg er på SU og får 4800 kr om måneden, og manden er i disse tre vinter måneder sæson fyret pga han er mc mekaniker, og er derfor på dagpenge... Vi har en datter på 9 mdr. samt en lille hund.

Den lejeligehed vi bor i koster os 8600 kr om mdr. i husleje og fællesudgifter og manden slæber et minus efter sig (fra før vi kom sammen) pga. bl.a. købet af denne lejeligehed.

Da denne måned begyndte havde jeg 4000 kr. pga. en uventet regning som jeg måtte betale, og manden var ca. 3000 i minus. Nu har jeg 2000 kr til resten af måneden.

- 500 kr i benzin pga. jeg kører fra vordingborg til nyk hver mandag, tirsdag, onsdag og torsdag.

- fik stjålet 300 kr. på en tank...

- en pludselig syg hund der kostede mig 700 kr.

- madkøb i starten af måneden ca 200 kr (han betaler udgifter på lejeligeheden og jeg står for indkøb)

- og 200 kr på en julegave til mine forældre...

Jeg har regnet ud at hvis mine tre små søskende skal have en gave hver på ca. 200 kr og min mand har fødselsdag sidst i dec måned og og skal have en julegave og fødselsdagsgave bliver det jo nok 400 kr. måske...  Så er vi inviteret til fødselsdag hos hans bror den 27 dec de har fødselsdag dagen efter hinanden. Han skal også have en gave...  Så har jeg mistet overblikket for vores økonimi...

Samt ville også virkelig gerne kunne give vores datter en lille ting her til jul...

Nu ligger jeg vågen hver nat, og sover max 3 timer i løbet af dagen... jeg kan slet ikke glæde mig til jul det er kun bekymringer... og jeg kan ikke finde en måde at tjene lidt ekstra så hurtigt... Vi kommer til at gå i minus og det kan vores økonomi ikke holde til... (vores sexliv er næsten dødt pga. vi begge bekymre os...)

Hvad gør i for at holde modet oppe når i er kørt helt ned...  Jeg føler ikke jeg kan være en go mor for vores datter, når mie tanker hele tiden er på økonomien... + nogle forståene eksamner...  som jeg i øvrigt heller ikke har styr på pga. mine tanker er det andet sted...  har konstant ondt i hovedet og kæberne af at bide sammen...

Undskyld dette triste indlæg midt i juletiden... men har virkelig brug for noget modvind snart...

Af alt respekt for at man kan lidt dyr, kan jeg bestemt også selv. Men jeg har nok for mange bankansatte i min familie, til at forstå at man har hund (dyr) hvis man ikke har penge til sig selv. Det er ret dyrt at have dyr.

Jeg kan udemærket godt forstå at du ligger søvnløs om natten og det er bestemt ikke fedt, men det handler vel om at være hård og kontant (som man ser i luksusfælden og får af vide af banken) og sortere fra, alt fra: Har vi råd til at have dyr? har vi råd til at ryge? kan vi sparer til der eller der.

Og så må man købe billigere gaver det handler jo alligevel mest om at hygge sig sammen juleaften - altså håber ikke folk mødes kun for gaverne hehe.

Men for dit/Jeres helbreds skyld (sådan tanker skaber stress) så ville jeg nok tage nogle store beslutninger omkring f.eks. hund osv. hvad man kan undvære (altså ikke er livsnødvendige)

Anmeld

10. december 2011

Sitrani

Anonym skriver:

Min mand og jeg står i den situration at vi har abselut ingen penge for tiden...  Jeg er på SU og får 4800 kr om måneden, og manden er i disse tre vinter måneder sæson fyret pga han er mc mekaniker, og er derfor på dagpenge... Vi har en datter på 9 mdr. samt en lille hund.

Den lejeligehed vi bor i koster os 8600 kr om mdr. i husleje og fællesudgifter og manden slæber et minus efter sig (fra før vi kom sammen) pga. bl.a. købet af denne lejeligehed.

Da denne måned begyndte havde jeg 4000 kr. pga. en uventet regning som jeg måtte betale, og manden var ca. 3000 i minus. Nu har jeg 2000 kr til resten af måneden.

- 500 kr i benzin pga. jeg kører fra vordingborg til nyk hver mandag, tirsdag, onsdag og torsdag.

- fik stjålet 300 kr. på en tank...

- en pludselig syg hund der kostede mig 700 kr.

- madkøb i starten af måneden ca 200 kr (han betaler udgifter på lejeligeheden og jeg står for indkøb)

- og 200 kr på en julegave til mine forældre...

Jeg har regnet ud at hvis mine tre små søskende skal have en gave hver på ca. 200 kr og min mand har fødselsdag sidst i dec måned og og skal have en julegave og fødselsdagsgave bliver det jo nok 400 kr. måske...  Så er vi inviteret til fødselsdag hos hans bror den 27 dec de har fødselsdag dagen efter hinanden. Han skal også have en gave...  Så har jeg mistet overblikket for vores økonimi...

Samt ville også virkelig gerne kunne give vores datter en lille ting her til jul...

Nu ligger jeg vågen hver nat, og sover max 3 timer i løbet af dagen... jeg kan slet ikke glæde mig til jul det er kun bekymringer... og jeg kan ikke finde en måde at tjene lidt ekstra så hurtigt... Vi kommer til at gå i minus og det kan vores økonomi ikke holde til... (vores sexliv er næsten dødt pga. vi begge bekymre os...)

Hvad gør i for at holde modet oppe når i er kørt helt ned...  Jeg føler ikke jeg kan være en go mor for vores datter, når mie tanker hele tiden er på økonomien... + nogle forståene eksamner...  som jeg i øvrigt heller ikke har styr på pga. mine tanker er det andet sted...  har konstant ondt i hovedet og kæberne af at bide sammen...

Undskyld dette triste indlæg midt i juletiden... men har virkelig brug for noget modvind snart...

Jeg havde nok valgt, at give meget små gaver, eller slet ingen, og så være ærlig over for familie og venner.. Man kan ikke bruge penge man ikke har, og det er bedre at sige det som det er, og fortælle, at man ikke ahr råd til så meget i denne måned, selvom det er jul.. Det er surt, men bedre end så meget andet!

Jeg har selv sagt til de forskellige at jeg ikke har så mange penge i år, bl.a. fordi det er os der skal holde jul i år, men heldigvis er alle forstående - de har heller ikke rigtig noget valg..

Fx får svigerfamilien og mine forældre billeder af vores datter, som jeg har taget, og puttet i rammer - det er en ret billig løsning på en gave der stadig spreder glæde, selvom det ikke koster mange penge.. Og med mine veninder har jeg aftalt, at vi springer julegaven over i år Og det har de det fint med.. Og så får vores datter ikke noget stort i gave i år, bare et par fine sutsko.. Hun er snart ½ år, men forstår jo ikke konceptet "gave" endnu, så det går nok

Hold humøret oppe! Tror det nok skal gå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.